Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown arată că 56% dintre şoferi şi-ar dori o altă culoare pentru viitoarea maşină decât cea pe care o au în prezent. În topul preferinţelor acestora se regăsesc culorile argintiu (21%), negru (20%), roşu/vişiniu/grena (16%) şi bleumarin/albastru (15%), potrivit unui comunicat de presă.
Culorile cel mai des întâlnite la maşinile din România sunt: bleumarin/albastru (22%), argintiu (18%), roşu/vişiniu/grena (15%), bej/gri (13%), negru (12%) şi alb (11%). De cealaltă parte, culorile cel mai putin întâlnite sunt: verde (6%), galben (2%) şi maro/cafeniu (1%).
Prin comparaţie cu femeile, bărbaţii ar alege într-o mai mare măsură un autoturism de culoare argintie (22% bărbaţii vs. 17% femeile), bleumarin/albastră (16% bărbaţii vs. 11% femeile) sau bej/gri (10% bărbaţii vs. 6% femeile). La rândul lor, femeile sunt mai atrase de culorile roşu/vişiniu/grena (25% femeile vs. 14% bărbaţii) şi verde (6% femeile vs. 2% bărbaţii).
Persoanele cu venituri mari au o inclinaţie crescută către achiziţia de maşini noi, ceea ce le permite să-şi aleagă cu mai multă usurinţă culoarea, potrivit sursei citate. În acelaşi timp, negrul se regăseşte într-o proporţie semnificativ mai mare în gama de culori a maşinilor premium. Aceasta explică de ce persoanele cu venituri ridicate deţin într-o măsură mai mare maşini negre.
Pe categorii de vârstă, tinerii până în 35 de ani preferă maşinile negre (31%) în timp ce persoanele cu vârsta de peste 35 de ani preferă autoturismele de culoare argintie (25%).