SUPLIMENT PIATRAONLINE "Un proiect cu piatră naturală se consideră de lux"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 9 iulie 2020

"Un proiect cu piatră naturală se consideră de lux"

Interviu cu Mariana Constantinescu-Brădescu, Managing Partner Piatraonline

Reporter: Cum a evoluat piaţa pietrei naturale de la noi din ţară?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Este încă un domeniu destul de exotic şi de nişat. Nu ne putem compara cu ţări precum Italia, Grecia, Spania, Franţa - ce au o predilecţie aparte pentru piatră naturală, ţări în care simpla existenţă a pietrei naturale într-un proiect este un plus de valoare sau chiar o dovadă de educaţie. În România am învăţat, în ultimii zece ani, că există o paletă largă de pietre naturale, nu doar granit, ceea ce a deschis "uşile" către amenajări spectaculoase şi mixuri senzaţionale de materiale naturale. Încă învăţăm, este nevoie de foarte multă informaţie în piaţă, este nevoie ca fiecare furnizor din piaţă să educe piaţa în care activează, să dăm informaţii relevante şi inspiraţionale consumatorilor noştri.

Totuşi, am observat din ce în ce mai mult o separare a proiectelor din acest punct de vedere: un proiect cu piatră naturală se consideră un proiect de lux, iar un proiect în care piatra naturală lipseşte pierde din valoarea de piaţă.

Reporter: Care sunt tendinţele din domeniu?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Tendinţele se dau, cumva, la nivel internaţional şi, în primul rând, ne ghidăm toţi cei din segmentul design/arhitectură după ceea ce anunţă Pantone la început de an, iar în plan secundar ne ghidăm după ceea ce se anunţă la târgurile de profil ce au un cuvânt de spus la nivel internaţional. Acolo de obicei setăm produsele noi pentru următorul an, mixajele de materiale pe care le propun furnizorii şi pe ce se pune accent. Totuşi, fiecare ţară are un specific şi România nu este diferită din acest punct de vedere: avem o tendinţă clară spre stilul mediteranean (ne plac culori deschise, mixaje de nuanţe de crem şi maro, spaţii cât mai aerisite) .

Reporter: Care este valoarea pieţei de piatră naturală?

Mariana Constantinescu-Brădescu: La nivelul anului 2018, rapoartele noastre de piaţă indică faptul că în România piaţa pietrei naturale ajungea la 80 de milioane de euro.

Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei, în ultimul an?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Anul 2019 a fost un an plin de activitate, de proiecte nou lansate şi de provocări. Ne-am atins obiectivele setate pentru 2019 şi am pregătit terenul pentru un 2020 cu provocări mai mari, însă nu ştiam cât de mari vor fi acele provocări odată cu pandemia de Covid 19. În 2019 am lansat un nou departament, cel de B2B, un departament dedicat profesioniştilor din domeniu, care are ca obiectiv să aducă un plus de valoare în piaţa de construcţii din România şi în maxim un an de zile să devină un reper de profesionalism şi transparenţă într-o piaţă care încă nu este complet fiscalizată, din informaţiile deţinute de către compania noastră.

Reporter: De unde procuraţi piatra?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Achiziţiile în cadrul Piatraonline se fac din toate colţurile lumii: începem cu Brazilia şi ajungem până în China, Vietnam etc. Ne place să credem că aducem pe piaţa din România şi Europa piatră din toate colţurile lumii, selectată conform cerinţelor şi nevoilor pieţelor în care activăm. Ne alegem furnizorii cu grijă, pentru că aceştia ne devin parteneri într-o cursă de durată şi nu în una pe termen scurt.

Reporter: Cât din vânzări exportaţi?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Exporturile noastre, până în 2020, au făcut, într-un fel, parte din departamentul de B2C, abia în 2020 venim pe piaţă cu un departament de export ce se va dedica exclusiv acestui segment de clienţi şi ne aşteptăm ca acest an să fie rampă de lansare oficială pentru acest nou segment de business în cadrul Piatraonline.

Reporter: Ce tipuri de produse aveţi în stoc?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Pentru că am activat peste zece ani pe segmentul B2C, am dezvoltat foarte mult gama de produse astfel încât să acoperim nevoile din toate sectoarele: avem de la limestone la travertin, de la marmură la ardezie, de la granit la andezit şi aş putea continua lista cu aproape toate tipurile de piatră naturală uzuale. Bifăm orice tip de proiect, conform cu nevoile beneficiarului, iar acolo unde nu avem produsele standard, în gama de produse Piatraonline, ofertăm ceea ce ne cere clientul, indiferent dacă vorbim de o cantitate mică sau mare. Dacă primim informaţii suficiente despre ce se doreşte, vom oferta şi vom aduce ceea ce îşi doreşte arhitectul împreună cu beneficiarul.

Reporter: Cu cine lucraţi mai mult - cu persoane din zona privată sau cu societăţi de stat?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Predilecţia noastră în primii zece ani de activitate a fost beneficiarul final, în cele mai multe dintre situaţii acesta fiind o persoană fizică, însă au fost şi foarte multe cazuri în care beneficiarul final pentru noi însemna dezvoltatorul imobiliar sau chiar instituţii ale statului care ne abordau direct. Începând cu 2019 am deschis porţile în mod oficial către segmentul de profesionişti - ceea ce înseamnă constructori, arhitecţi, dezvoltatori imobiliari şi proiecte publice.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut anul trecut şi cum au evoluat vânzările de la an la an?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Am închis anul 2019 cu o cifră de afaceri de aproximativ 6,4 milioane euro, o cifră în creştere faţă de 2018, ceea ce înseamnă că ne-am atins unul din obiective, şi anume cel financiar. Avem un target anual de creştere, însă menţinem acea creştere în limite sănătoase astfel încât să ne asigurăm că putem susţine această dezvoltare ce întotdeauna vine cu noi provocări: stocuri mai mari de la an la an, investiţii mai mari în campaniile de marketing.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia sectorului construcţiilor în ultimul an şi ce estimări aveţi legate de aceasta?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Anul 2019 a fost un an spectaculos pentru sectorul construcţiilor şi nu numai. Cred că au fost puse pe piaţă proiecte care acum 2-3 ani nici măcar nu păreau posibile. Totuşi, consider că este un pic prea mare această "dezvoltare" a imobiliarelor din 2019 şi mă aştept să existe şi repercusiuni sau, mai bine zis, o stagnare în a doua jumătate a anului 2020 sau în 2021, deoarece cererea de pe piaţă a fost acoperită într-o perioadă mult mai scurtă de timp, ceea ce va face ca aceasta să stagneze după ce se acoperă totalul necesar. Pe lângă această explicaţie, consider că pandemia îşi va arăta şi ea efectele şi aici mă refer la o stagnare economică la nivel mondial, care, cu siguranţă, se va regăsi şi în piaţa din România.

Reporter: Credeţi că urmează o nouă criză imobiliară?

Mariana Constantinescu-Brădescu: Cumva cred că lucrurile merg în acea direcţie, însă eu nu consider că va fi o criză imobiliară, ci o stagnare pe toate segmentele, la nivel internaţional. De această dată, punctul fierbinte în criză nu este piaţa de construcţii şi imobiliare, ci pandemia şi, aşadar, cred că avem şanse să nu resimţim efecte atât de grave precum alte domenii. Toate pieţele au fost în creştere în 2019, consumul a crescut foarte mult. În acelaşi timp, odată cu 2020 a venit criză legată de Coronavirus, criză ce se resimte deja în sectorul turismului şi cred că va avea repercusiuni şi în alte sectoare - mai bine zis se va regăsi peste tot. Singurul mod în care putem să o contracarăm sau să diminuăm din efecte este să ne asigurăm că avem consum în continuare, dar un consum susţinut, care să aibă în spate şi segmentul de producţie şi să menţină circulaţia banilor în piaţă. Odată ce se opreşte circulaţia banilor din piaţă, încep să apară derapaje care se traduc în stagnare, iar stagnarea se traduce prin criză.

Reporter: Vă mulţumesc!

În aceste momente de criză şi pandemie, totul este despre parteneriat, consideră Mariana Brădescu Constantinescu.

Domnia sa ne-a explicat, recent: "Eu nu sunt adepta să aştept soluţii de la stat, nu cred în statul român, nu cred că mă poate ajuta cu ceva, pentru că până acum nu m-a ajutat cu nimic. În prima săptămână din această criză sanitară am sunat la bancă ca să anunţ că dacă voi avea vreo problemă, o rog să mă ajute o lună cu amânarea retei. Am sunat doar să îi anunţ să fie în alertă. Cred că totul este despre parteneriat, acum, despre a ajunge la linia de final împreună cu partenerii.

Produsele noastre nu sunt de larg consum, se poate renunţa oricând la ele. De aceea a trebuit să ne organizăm într-un timp foarte scurt. A fost important să menţin echipa funcţională, obiectivele şi partenerii din 2020. Am tăiat nişte cheltuieli accesorii, în rest toate cheltuielile cu partenerii cu istoric le-am păstrat, pentru că trebuie să ne susţinem reciproc. Fiecare dintre noi trebuie să facă eforturi cât mai mari ca să menţină un cash-flow, să ne ţinem de termenele de plată cât se poate mai mult, să ne organizăm cât mai bine posibil pe această parte".

Noi avem enorm de multe opţiuni, ca ţară, este de părere domnia sa, apreciind că suntem competitivi pe multe sectoare şi că antreprenorii pot găsi soluţii astfel încât fiecare să aibă un obiect de activitate şi să poată supravieţui.

Mariana Brădescu Constantinescu a specificat: "Ce am putea face noi dacă mâine piaţa din România cade? Ne-am pus un target de echipă să atingem o cifră lunară estimată de noi. Am făcut planuri de back-up, am învăţat să facem lucruri noi, am pus pe picioare sistemul pentru acel back-up. Toate planurile la care ne-am gândit sunt pregătite să fie activate în 24 de ore, la nevoie. Încă nu le-am activat, dar suntem pregptiţi. Aşa ar trebui să facă toată lumea".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb