SUPLIMENT RETAIL Firmele de curierat - influenţate în mod diferit de ridicarea restricţiilor, după pandemie

Ziarul BURSA #Companii / 31 mai 2023

Firmele de curierat - influenţate în mod diferit de ridicarea restricţiilor, după pandemie

(Interviu cu Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România)

Furnizorii de servicii de curierat au fost influenţaţi în mod diferit de ridicarea restricţiilor după pandemie, în funcţie de modul în care îşi desfăşoară afacerea, ne-a spus, printre altele, Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România, în cadrul unui interviu. Conform domniei sale, industria de curierat este sensibilă la toate crizele care au loc în piaţă, dar identifică şi oportunităţi în fiecare dintre aceste crize.

Reporter: În ultimul an, mulţi dintre consumatori s-au întors de la comerţul online la cel tradiţional. Cum a afectat acest lucru piaţă curieratului?

Alexandr Jeleascov: Furnizorii de servicii de curierat au fost influenţaţi în mod diferit de ridicarea restricţiilor după pandemie, în funcţie de modul în care îşi desfăşoară afacerea. Noi am menţinut o tendinţă ascendentă a volumelor de colete, datorită mai multor factori asupra cărora am lucrat constant, amortizând această schimbare de comportament în cazul anumitor categorii de consumatori. Printre aceşti fac­tori, extinderea portofoliului de magazine online locale care livrează în afara ţării prin Packeta, pătrunderea pe piaţa online din România a unor magazine brand europene, al căror flux de expediere îl gestionăm, diversificarea opţiunilor de livrare dis­ponibile în platforma noastră pentru consumatorii finali etc.

De obicei, magazinele care au prezenţă online şi offline îşi gestionează separat investiţiile pe canale diferite, fapt care nu afectează semnificativ.

Reporter: Cum a evoluat acest segment, în contextul actual?

Alexandr Jeleascov: Este important să subliniem că segmentul de curierat este extrem de sensibil la orice schimbare din mediul economic şi politic. Într-un context de crize suprapuse, inflaţie şi un război la graniţă, industria este cu atât mai afectată.

În general, la începutul războiului din Ucraina, s-a observat o temere timp de două luni, transpusă în volumele reduse de colete. După două luni, lucrurile s-au stabilizat, iar în termen de patru luni lucrurile au revenit pe creştere. România este o piaţă în curs de dezvoltare, astfel că impactul situaţiilor menţionate a fost mai mic faţă de alte pieţe dezvoltate de e-commerce, existând loc de creştere.

Cu toate acestea, este important să subliniem faptul că fiecare criză oferă şi oportunităţi.

Spre exemplu, o serie de firme care au fost nevoite să îşi închidă activităţile în zonele afectate de dezechilibre şi-au mutat focusul pe ţările din Europa Centrală şi de Est. Şi din punctul de vedere al migrării persoanelor calificate din ţările afectate a existat o creştere în acest sens şi, astfel, au fost accesibili mai mulţi profesionişti, într-o perioadă condensată, care au adus plus-valoare business-urilor.

Reporter: Care este valoarea pieţei?

Alexandr Jeleascov: Conform raportului GPeC, în anul 2022 s-au efectuat cumpărături online în valoare de 6,3 miliarde euro, ceea ce reprezintă o creştere semnificativă faţă de anii anteriori.

Reporter: Cum apreciaţi concurenţa din sector?

Alexandr Jeleascov: Sectorul de curierat este caracterizat printr-o concurenţă puternică, cu un număr mare de jucători, atât pe plan local, cât şi internaţional. Preţurile, calitatea serviciilor, varietatea serviciilor oferite şi accesibilitatea către clienţi sunt factorii la care se raportează, comparativ, clienţii.

În dezvoltarea Packeta, raportarea la o piaţă concurenţială şi dinamică ne ajută să identificăm poziţia serviciilor noastre în preferinţele clienţilor, astfel încât să îmbunătăţim permanent oferta şi să inovam pentru a oferi servicii de livrare de înaltă calitate clienţilor noştri.

Reporter: Care este strategia firmelor de curierat, în general, şi a companiei pe care o reprezentaţi, în particular, pentru a face faţă noilor provocări din piaţă?

Alexandr Jeleascov: În general, strategiile firmelor de curierat includ îmbunătăţirea eficienţei operaţionale, reducerea costurilor şi creşterea calităţii serviciilor pentru a rămâne competitive pe piaţă. De asemenea, mulţi jucători din industria de curierat se concentrează pe dezvoltarea tehnologiei şi pe inovarea serviciilor pentru a se diferenţia de concurenţă şi a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale clienţilor.

Adaptabilitatea rapidă la context şi îmbunătăţirea permanentă a serviciilor oferite au fost principalii factori care ne-au ajutat să facem faţă provocărilor din piaţă.

Spre exemplu, Packeta se concentrează pe dezvoltarea unei reţele extinse de distribuţie şi pe crearea unor parteneriate solide cu partenerii săi, astfel încât să poată oferi soluţii personalizate şi adaptate nevoilor lor specifice. În plus, ne concentrăm atât pe dezvoltarea serviciilor pentru persoane juridice, cât şi pentru persoanele fizice prin lansarea aplicaţiei Packeta, unde persoanele fizice pot deja să facă expediţii de colete în România şi în alte trei ţări - Ungaria, Slovacia şi Cehia.

Reporter: Cum manageriaţi criza forţei de muncă?

Alexandr Jeleascov: Managementul crizei forţei de muncă este o provocare pentru multe industrii, este o realitate pe care o avem mereu în vedere şi pe care încercăm să o combatem prin intermediul strategiilor implementate la nivelul organizaţiei.

Am investit în procese de recrutare a angajaţilor pentru a atrage candidaţi din surse variate şi în soluţii de retenţie a angajaţilor, creând un mediu de lucru dinamic, pozitiv şi motivant.

Pentru a ne adapta nevoilor şi preferinţelor angajaţilor, am implementat flexibilitatea în programul de lucru, inclusiv ora flexibilă de începere, sistem de lucru hibrid şi posibilitatea de a alege locul de desfăşurare a activităţii. Am luat în considerare şi nevoile angajaţilor în ceea ce priveşte durata pauzei de masă.

Îmbunătăţim constant pachetul de beneficii pe care îl oferim angajaţilor noştri, pentru a răspunde nevoilor şi aşteptărilor acestora, în acelaşi timp, punând mare preţ pe comunicarea între management şi angajaţi.

În depozite suntem într-un proces continuu de eficientizare a fluxurilor operaţionale pentru a facilita munca angajaţilor şi a le permite să fie mai eficienţi.

Nu deţinem o baghetă magică pentru a soluţiona toate problemele de personal cu care ne confruntăm, însă suntem o echipă unită şi împreună găsim soluţii creative şi inovatoare pentru a gestiona orice situaţie şi pentru a menţine o echipă puternică şi motivată de angajaţi.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2022 şi care este cifra de afaceri în primul trimestru al lui 2023?

Alexandr Jeleascov: În 2022 comparativ cu anul 2021, am înregis­trat o creştere de 70%, ajungând la aproximativ 84 de milioane de lei. Cifra de afaceri pentru trimestrul întâi din 2023 este de 25 de milioane de lei. Ne propunem să menţinem această tendinţă ascendentă şi să obţinem rezultate excelente pe parcursul întregului an.

Reporter: Care sunt problemele cu care va confruntăţi şi ce măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate în domeniu?

Alexandr Jeleascov: Una dintre principalele probleme cu care se confruntă companiile de curierat este creşterea costurilor. Creşterile costurilor pentru carburant, salarii şi tehnologie, în ultimii ani, afectează marjele de profit ale companiilor de curierat.

În plus, există o presiune din partea consumatorilor pentru o livrare mai sustenabilă şi mai prietenoasă cu mediul înconjurător. Companiile de curierat trebuie să găsească modalităţi de a răspunde acestei nevoi, fără a afecta calitatea, preţul şi viteza serviciilor.

Reporter: Ce perspective are piaţa de profil?

Alexandr Jeleascov: Perspectivele pentru piaţa de curierat sunt pozitive. Se aşteaptă o creştere a cererii pentru serviciile de curierat, datorită creşterii comerţului online şi a schimbării de comportament a consumatorilor în direcţia achiziţiilor online. De asemenea, se preconizează că vom vedea o creştere a cererii pentru servicii de livrare rapidă şi servicii personalizate.

În ceea ce priveşte provocările, piaţa de curierat va trebui să facă faţă schimbărilor continue din mediul economic şi tehnologic şi să răspundă nevoilor clienţilor în continuă schimbare. În acest sens, companiile de curierat trebuie să rămână flexibile şi să îşi adapteze strategiile, să ţină cont permanent de feedback-ul consumatorilor pentru a rămâne competitive.

În general, industria de curierat va continua să fie în creştere, iar companiile care vor fi capabile să ofere servicii rapide, fiabile şi personalizate vor fi cel mai bine poziţionate pentru a profita de această oportunitate de creştere.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb