Reporter: Care a fost evoluţia sectorul de retail de la noi, în contextul dificil pe care îl traversăm, caracterizat de diverse crize, de inflaţie şi de război?
George Bădescu: Marile Reţele Comerciale din România s-au adaptat contextului instabil în care ne aflăm, chiar dacă provocările nu au contenit să apară. Ne bazăm pe parteneriate cu furnizori de încredere, atât locali, cât şi internaţionali şi continuăm să plasăm consumatorul pe primul loc, încercând să atenuăm avântul inflaţiei prin promoţii periodice, astfel încât clienţii să aibă acces la toate categoriile de produse fără dificultăţi.
Reporter: Care sunt provocările domeniului în actualele conditii macro-economice şi geo-politice?
George Bădescu: Cu siguranţă, provocările notabile şi permanente vin din domeniul legislativ, dar şi din spaţiul public, unde există mereu dezbateri bazate pe informaţii sau statistici care nu au întotdeauna o confirmare oficială. Acestea generează neîncredere în rândul consumatorilor asupra pieţei din România.
Reporter: Cum se împleteşte retailul online cu cel offline după digitalizarea forţată din pandemie?
George Bădescu: Perioada pandemiei a însemnat o amploare importantă pentru partea online, iar magazinele au dezvoltat aplicaţii şi au stabilit parteneriate cu zona de curierat. Acesta este un trand care se menţine, chiar dacă mulţi clienţi merg în magazine, unde investiţiile nu contenesc, iar experienţa este din ce în ce mai calitativă şi diversificată.
Reporter: Cum apreciaţi tendinţa comercianţilor de a înlocui casierii cu tehnologia şi cum primesc clienţii această decizie?
George Bădescu: Evoluţia tehnologiei este inevitabilă şi cu siguranţă ne aduce avantaje cum ar fi economia de timp şi evitarea cozilor. Aceste schimbări sunt asistate în permanenţă de angajaţii magazinelor, în dezvoltarea cărora investiţiile sunt constante. Marile lanţuri de retail sunt flexibile şi se adaptează la nevoile fiecărui client.
Reporter: Recent a fost anunţată o mare achiziţie în piaţa tradiţională de retail - Carrefour preia Cora. De ce consideraţi că a fost luată o astfel de decizie? Mai urmează şi altele de acest gen?
George Bădescu: Piaţa economică este dinamică, iar calculele de extindere reprezintă o tematică individuală a fiecărei companii.
Reporter: Ce investiţii derulează marile reţele de magazine pentru a putea face faţă digitalizării şi trehnologiei?
George Bădescu: Marile reţele de magazine investesc în permanenţă pentru a oferi cele mai bune servicii, la standarde actualizate constant pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri, dar şi pentru a funcţiona sustenabil. Câteva dintre acestea sunt: casele self pay, aplicaţiile magazinelor, coduri qr la fiecare produs care te conduc către detaliile acestuia ş.a.
Reporter: Cum a încheiat anul 2022 sectorul marilor reţele comerciale şi care sunt rezultatele pieţei în primul trimestru al lui 2023?
George Bădescu: Aşa cum arată şi datele Institutului Naţional de Statistică, vânzările din comerţul cu amănuntul au crescut cu 5,2% în primele trei luni din 2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reporter: Care sunt problemele sectorului şi ce măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate în domeniu?
George Bădescu: Nevoile sectorului sunt asemănătoare cu cele ale mediului de business în general şi ar putea fi integrate în două element: predictibiliate şi stabilitate economică şi politică. Suntem un partener de încredere al mediului guvernamental şi credem că analizarea evoluţiei pietei, a nevoilor reale ale consumatorului şi cunoaşterea modului în care funcţionează domeniul de business ar trebui să reprezinte baza deciziilor luate la nivel înalt.
Reporter: Ce perspective au marile reţele comerciale?
George Bădescu: Marile reţele de magazine rămân fidele aceluiaşi trand de a satisface nevoile consumatorului din România, de a oferi o gamă variată de produse şi servicii de calitate.
Reporter: Mulţumesc!