Evoluţia situaţiei sanitare şi măsurile impuse de autorităţi pentru atenuarea răspândirii pandemiei COVID-19 reprezintă principalul factor care va influenţa activitatea Sphera Franchise Group în următoarele şase - douăsprezece luni, este părerea unanimă a analiştilor şi brokerilor consultaţi de noi.
• Radu Dăscălescu, TradeVille: "Observăm o tendinţă pozitivă, de redresare a companiei, în cele mai recente trimestre"
Radu Dăscălescu, ce face parte din echipa de analiză de la TradeVille, arată că, în vederea efectuării unei analize a factorilor ce pot influenţa evoluţia acţiunii Sphera pe termen mediu, şase - douăsprezece luni, trebuie să avem în vedere şi pieţele externe în care activează compania, mai precis Italia, cu aproximativ 11% din vânzările totale ale Grupului în 2021 şi Republica Moldova, cu puţin peste 1% din vânzările totale.
"Consider că principalul factor care va influenţa rezultatele financiare ale Sphera în următoarele luni şi, implicit, evoluţia acţiunii în această perioadă, va fi reprezentat de restricţiile impuse de autorităţi în vederea diminuării răspândirii virusului SARS-CoV-2, care vor fi strâns legate de ritmul de creştere a ratei de vaccinare", ne-a transmis Radu Dăscălescu.
Acesta a adăugat: "Totuşi, observăm o tendinţă pozitivă, de redresare a companiei, în cele mai recente trimestre. Cel mai elocvent exemplu în acest sens ar fi trimestrul al treilea al anului 2021, perioadă în care restricţiile au fost la un nivel destul de scăzut în România, ceea ce a dus la creşterea considerabilă a numărului clienţilor care au optat pentru «dine-in» sau «Takeaway». Profitul net în creştere cu 30% faţă de perioada similară a anului precedent, cât şi vânzările mai mari cu 44%, pot reprezenta un semnal al potenţialului de redresare pe care compania îl are atunci când restricţiile sunt la un nivel scăzut".
De asemenea, evoluţia costurilor energiei electrice, gazelor şi transportului, reprezintă un factor important atunci când privim compania pe termen mediu, ne-a mai spus Radu Dăscălescu, care a conchis: "Mai mult, o problemă tot mai apăsătoare cu care se confruntă companiile din sectorul HoReCa este criza locurilor de muncă accentuată de pandemie, mulţi angajaţi din acest domeniu preferând să se orienteze către industrii mai stabile, pe timp de pandemie".
• Alin Brendea, Prime Transaction: "Evoluţia pieţei bursiere în ansamblu este unul dintre factorii decisivi pentru comportamentul acţiunilor SFG"
Alin Brendea, director general adjunct al casei de brokeraj Prime Transaction, ne-a transmis: "Din punctul meu de vedere, factorii care pot influenţa evoluţia Sphera Group în următoarea perioadă ţin în special de evoluţia pandemiei de COVID-19. Mai exact de numărul celor care, în lipsa unui certificat verde, nu pot consuma produsele societăţii. De asemenea, pandemia poate influenţa şi ritmul deschiderii noilor restaurante, acesta fiind vectorul principal de creştere al afacerilor Sphera".
Evident, evoluţia pieţei bursiere în ansamblu este un alt factor decisiv pentru comportamentul acţiunilor SFG, a mai spus brokerul, care a adăugat: "Nu în ultimul rând, evoluţia mediului economic şi, în special, a inflaţiei, poate fi un factor extrem de important pentru profitabilitatea societăţii. Mai exact, creşterea preţurilor mărfurilor şi a salariilor care nu ar putea fi transmisă în preţul de vânzare al produselor companiei, ar genera o influenţă negativă pentru Sphera".
• Sorin Trandafir, Interfinbrok: "Lipsa de predictibilitate a măsurilor luate de guvernele naţionale poate afecta activitatea companiei"
Din punctul de vedere a lui Sorin Trandafir, trader de la Interfinbrok, printre principalele elemente care este posibil să aibă impact asupra preţului acţiunii SFG se numără evoluţia incertă a situaţiei pandemice, eventualele dificultăţi ce survin în lanţul de aprovizionare şi furnizare a materiilor prime, precum şi lipsa de predictibilitate a măsurilor luate de guvernele naţionale, care pot afecta în mod direct sau indirect activitatea companiei.