Numărul turiştilor străini care au vizitat România anul acesta a înregistrat o creştere cu 12%, dar datele nu sunt consolidate, a declarat, ieri, secretarul de stat în Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Eugen Curteanu, la deschiderea celei de-a XXVI- a ediţii a Târgului de Turism al României, de la Romexpo.
Domnia sa a adăugat că datele comunicate de INS au arătat creşteri constante în turismul românesc în cursul acestui an, iar ultima raportare, aferentă lunii august, a fost, de asemenea, pozitivă. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate de turiştii români, care, conform INS, au călătorit mai mult anul acesta în ţară faţă de anul trecut.
"Vorbim despre o creştere de 16% la capitolul sosiri în unităţi de cazare ale turiştilor români în primele opt luni ale anului 2011, faţă de perioada similară a lui 2010, şi de o creştere cu 24% la înnoptări ale turiştilor români în luna august 2011, faţă de aceeaşi lună din 2010", a precizat Eugen Curtean.
În ceea ce priveşte bugetul de promovare, 150 de milioane de euro sunt disponibili până în 2013, din care România a contractat circa o treime pentru aproape 200 de proiecte de pe întreg teritoriul ţării. "Toate aceste 200 de proiecte vor reprezenta picăturile care se vor aduna în oceanul dezvoltării turistice a României", a subliniat secretarul de stat în MDRT. La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Tanczos Barna, a arătat că instituţia pe care o reprezintă sprijină, prin administrarea fondurilor europene, turis-mul rural, turismul ecologic şi agroturismul, care sunt elemente ce completează strategia de dezvoltare turistică a Ministerului Turismului. Tanczos Barna a precizat: "Cred că este pentru prima dată după ani de zile sau zeci de ani când Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are o strategie completă de promovare şi dezvoltare a turismului. Nu mai vorbim doar despre turismul la Marea Neagră, vorbim despre turismul cultural, turismul din România care nu priveşte doar o singură parte a ţării. Transilvania este un loc extrem de interesant. Cred sincer că putem oferi mult mai mult decât am oferit până acum, avem un potenţial uriaş în ceea ce priveşte turismul balnear. De exemplu, în judeţul Harghita, avem câteva staţiuni turis-tice cu renume internaţional care trebuie dezvoltate şi aduse la nivelul la care ani de zile sau decenii întregi s-au situat pe piaţa internaţională a turismului, ca de exemplu Borsec şi Tuşnad".
Târgul de Turism al României se desfăşoară în perioada 3 - 6 noiembrie la Romexpo şi reuneşte peste 110 participanţi din 19 ţări, precum Argentina, Austria, Brazilia, Cuba, Bulgaria, Chile, India, Venezuela, Mexic, Japonia, Peru, Republica Moldova, Uruguay etc. Participanţii la târg, printre care se numără autorităţi în domeniu, din România şi străinătate, organizaţii patronale şi asociaţii profesionale, agenţii de turism şi tour-operatori, hoteluri şi pensiuni, organizatori de congrese şi turism de afaceri, edituri şi instituţii culturale, expun pe o suprafaţă de peste 8.500 de metri pătraţi.
"Participarea internaţională este una reprezentativă. America Latină este reprezentată oficial de opt ţări, iar Japonia participă pentru prima oară la Târgul de Turism al Româ-niei. Sunt prezente şi India, Croaţia, dar şi Bulgaria, Turcia, Austria, Republica Moldova şi Egipt", a afirmat directorul general al Romexpo, Mariana Suciu, citată de Agerpres. În principal, la târg, sunt prezentate oferte de turism pentru perioada sărbătorilor de iarnă şi pentru sejururi la schi, atât în România, cât şi în străinătate, dar şi destinaţii exotice, programe pentru turism de aventură, turism cultural şi de business, turism medical, turism de tratament balnear etc. Vizitatorii vor regăsi în pavilioanele C1 şi C3 oferte pentru vacanţa de iarnă şi Revelion 2012, dar şi cazare pe nave fluviale sau litoral, de la agenţii de turism şi tour-operatori din România şi străinătate, precum Booking.com, Christian Tour, J"Info Tours şi multe altele. În afara ofertelor destinate consumatorului final, pentru profesioniştii din turism vor fi, de asemenea, prezentate servicii de transport, financiare şi de asigurări, soluţii IT şi sisteme de rezervări, programe de învăţământ şi formare profesională în turism şi altele. În paralel cu târgul se des-făşoară a XIX-a ediţie a târgului Romhotel, dar şi saloanele Art Cuisine şi Caffe&Chocolat.