În domeniul tehnologiei creşterile şi descreşterile sunt explozive. Piaţa echipamentelor inteligente se confruntă, acum, după ani în care s-a dezvoltat enorm, cu un recul. Un exemplu sunt tabletele, care urmează acelaşi curs cu telefoanele inteligente. Piaţa tabletelor a înregistrat un nou regres important în primul trimestru al anului, ceea ce o aduce la un nivel scăzut, care nu a mai fost înregistrat de peste trei ani. Astfel, 31,7 milioane de tablete au fost livrate în primul trimestru al acestui an, conform unei analize Canalys. Cifra reprezintă o scădere de 18 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este cel mai redus nivel pe care această piaţă l-a înregistrat din primul trimestru al lui 2020. Dincolo de scăderea aşteptată pentru perioada care urmează sărbătorilor de iarnă, analiştii spun că aceasta a fost mai mare decât se aşteptau, chiar şi în actualul context economic. Tabletele se numără printre dispozitivele cărora oamenii le alocă o foarte mică prioritate la achiziţie în această perioadă. Au scăzut toţi mari producători. Apple se menţine lider, după o scădere de 17%. Cu 12,35 de milioane de iPad-uri livrate, Apple are acum o cotă de piaţă de 38.9%. Deşi a scăzut mai puţin, 14,4%, Samsung rămâne departe în urma Apple, cu o cotă de 21,2%, după ce a livrat 6,72 de milioane de tablete. Amazon a scăzut cu aproape 30%, Lenovo cu 37%, iar Huawei, care a pierdut deja o mare parte din cotă anii trecuţi, mai scade cu încă 4,3%. Piaţa tabletelor are un nou-vechi jucător în Google, care tocmai a prezentat Pixel Tablet. Google a renunţat să mai producă tablete în urmă cu câţiva ani, apoi s-a răzgândit şi a decis să revină pe această piaţă.
Tehnologie - piaţa tabletelor, cădere liberă
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 15 mai 2023
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.05.2023, 11:27)
PE DREPT CUVANT!
2. fără titlu
(mesaj trimis de Vasile în data de 15.05.2023, 12:55)
Pai majoritatea cumpara tabletele pentru browsing si streaming. Si probabil nu le folosesc intensiv nici pentru asta. Astfel incat tabletele respective nu se uzeaza asa repede nici fizic nici moral. Si atunci, confruntat cu alte costuri in crestere, posesorul de tableta poate destul de usor sa mai astepte pana sa faca un upgrade. De aici si vanzarile in scadere