Zeci de CV-uri au fost depuse pentru recrutarea noului Consiliu de Administraţie al CEC Bank, fiind remarcat un interes semnificativ pentru aceste poziţii, potrivit unor surse apropiate situaţiei, în condiţiile în care termenul de depunere a candidaturilor expiră astăzi, la ora 13.
Sursele ne-au mai spus că, în principiu, o listă scurtă a candidaţilor ar trebui să fie gata până în 4 februarie 2017, însă procedura de numite poate dura şi un an de zile, întrucât BNR nu are termen fix pentru a-şi da acordul cu privire la aceste numiri.
Candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior invitaţi să elaboreze o declaraţie de intenţie pe baza scrisorii de aşteptări pe care Ministerul Finanţelor Publice o va publica pe site-ul propriu şi pe site-ul CEC BANK.
Candidaţii participanţi la procesul de selecţie vor trebui să aibă în vedere faptul că, în urma procesului de selecţie, desemnarea membrilor în Consiliul de Administraţie se face de către Adunarea Generală a Acţionarilor Societăţii, la propunerea acţionarului, Statul Român prin Ministerul Finanţelor Publice. MFP, în calitate de autoritate publică tutelară, a selectat compania TRANSEARCH Internaţional pentru a-l asista în procesul de recrutare a nouă poziţii de membru în Consiliul de Administraţie la CEC BANK.
Anunţul de recrutare precizează: "Banca operează într-o piaţă concurenţială, ceea ce presupune adoptarea de către consiliul de administraţie a unui plan de administrare care să urmărească creşterea competitivităţii, a profitabilităţii, îmbunătăţirea calităţii activelor, a ratei de adecvare a capitalului şi a structurii de finanţare a băncii.
CEC Bank este o bancă comercială universală, competitivă, care îşi propune să ofere clienţilor produse şi servicii diverse şi de calitate, urmărind cu precădere finanţarea IMM-urilor, agriculturii, administraţiilor publice locale, precum şi a acelor proiecte bancabile care prin natura lor, contribuie la dezvoltarea economică, crearea şi menţinerea locurilor de muncă.
Banca va fi un element activ în sprijinirea clienţilor pentru accesarea Fondurilor Europene şi se va implica în susţinerea Programelor Guvernamentale".
Organele de conducere ale Băncii sunt Consiliul de Administraţie (organ de conducere în funcţia de supraveghere împuternicit să stabilească strategia, obiectivele şi orientarea generală a Băncii, care supraveghează şi monitorizează procesul decizional de conducere) şi Comitetul de Direcţie - conducerea executivă, alcătuită din persoanele fizice care exercită funcţii de conducere în cadrul Băncii şi care sunt împuternicite cu activitatea de conducere curentă a Băncii şi răspund de modul de îndeplinire a acesteia faţa de Consiliul de Administraţie.
Consiliul de Administratie este responsabil de îndeplinirea următoarelor atribuţii principale: îndeplinirea tuturor actelor necesare şi utile pentru realizarea obiectului de activitate al Băncii, cu excepţia celor rezervate de lege pentru adunarea generală a acţionarilor; supravegherea activităţii Comitetului de Direcţie şi conformităţii respectivei activităţi cu strategiile şi politicile stabilite de Consiliul de administraţie; îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în Legea nr.31/1990, Legea societăţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în Statutul CEC Bank SA; îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.111/2016; respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a regulamentelor Băncii Naţionale a României.
Anunţul de recrutare mai precizează: "În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi. În mod obligatoriu, candidaţii selectaţi nu vor avea înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar şi de asemenea, nu vor figura cu sancţiuni din partea Băncii Naţionale a României sau a altor bănci centrale. Nu pot fi aleşi mai mult de doi membri din rândul funcţionarilor publici sau din cadrul structurilor sub a cărui autoritate se află banca;
Cel puţin doi dintre membri Consiliului de Administraţie trebuie să aibă studii economice sau juridice.
O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 3 mandate de administrator şi/sau de membru al consiliului de supraveghere în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României. Selecţia membrilor Consiliului de Administraţie se va realiza cu respectarea principiului diversităţii de gen".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.01.2017, 09:09)
SPER CA PERSOANELE DIN CONDUCEREA MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ANAF NU MAI CANDIDEAZA DIN NOU LA UN POST IN CONSILIUL DE ADMINISTRATIE CEC BANK.