"Toyota Motor" Corp., al doilea constructor auto din lume, vrea să construiască o nouă fabrică în India, respectiv să vândă, pentru prima dată, autoturisme de capacitate mică pe această piaţă.
"Trebuie să pătrundem pe acest segment", a declarat Atsushi Toyoshima, director general al "Toyota" India. În opinia sa, dacă societatea nu va intra pe segmentul menţionat, nu va fi un jucător important pe piaţa de profil. Compania niponă controlează doar 0,7% din piaţa autoturismelor din India, prin modelele Corolla şi Camry sedan, care costă de aproape două ori mai mult decât o maşină medie din această ţară. Majoritatea maşinilor vândute în India au preţuri mai mici de 9.000 de dolari, adică aproape jumătate din preţul modelelor pe care "Toyota" le asamblează pe plan local.
Compania niponă vrea să lanseze modele de autoturisme mici, urmărind să obţină 10% dintr-o piaţă care poate să crească cu 15% anual în următorii 20 de ani, spune Toyoshima. În 2003, "Toyota" avea doar 0,06% din piaţa auto a Indiei.