TradeVille: 2Performant Network îşi menţine principalele direcţii de dezvoltare

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 25 septembrie

TradeVille: 2Performant Network îşi menţine principalele direcţii de dezvoltare

2Performant Network a participat la cea de-a cincea ediţie a conferinţei "Quarterly Report", unde CEO-ul Dorin Boerescu a împărtăşit cu investitorii din entuziasmul de dezvoltare, caracteristic companiei, potrivit unui raport TradeVille.

2Performant Network este o companie românească de tehnologie de tip "growth", fiind totodată liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online pot colabora cu parteneri care le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online. Unul dintre punctele forte ale platformei este procesul de gamificare, care permite o creştere a nivelului de interacţiune şi implicare a utilizatorilor în cadrul platformei.

În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri: comision de reţea; abonamente pentru utilizarea platformei; taxe de promovare.

Printre punctele cheie ale companiei, pe care le-a subliniat CEO-ul la una dintre conferinţele "Quarterly Report", la care TradeVille a fost partener principal, se numără o echipa performantă care a reuşit să implementeze în anul 2023 o abordare unică în e-commerce, bazată pe date şi tehnologie. Echipa 2Performant cuprinde 50 de profesionişti, care lucrează remote de pe patru continente, din şapte ţări şi pe cinci fusuri orare diferite.

La mijlocul anului 2024, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,27% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (62,7%) şi cele juridice (4,9%). Compania este listată pe piaţa AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.

2P, la "Quarterly Report"

În cadrul celei de-a cincea conferinţe trimestriale "Quarterly Report", 2Performant a fost reprezentat de către CEO-ul companei, Dorin Boerescu, care a vorbit despre cele mai importante puncte din cadrul ultimei raportări financiare a companiei, strategii de optimizare a business-ului, planuri şi obiective pe viitor, dar şi despre situaţia societăţii la Bursa de la Bucureşti. Astfel, directorul companiei a evidenţiat creşterea cifrei de afaceri în primele şase luni ale anului, faţă de 2023, chiar dacă numărul de vânzări a scăzut. Dinamica în creştere a veniturilor a venit ca urmare a concentrării companiei pe optimizarea veniturilor per vânzare, ceea ce a adus un plus de valoare pe partea de profitabilitate.

Managementul nu consideră un motiv de îngrijorare scăderea vânzărilor în prima jumătate a anului curent, considerând acest fenomen drept unul temporar, fără efecte pe termen lung. Veniturile principale au continuat să vină de pe segmentul de comisioane de reţea, având o pondere de circa 86% în veniturile companiei.

În continuare, printre proiectele majore la care lucrează 2Performant în prezent, se numără pregătirile pentru campania de Black Friday - un eveniment esenţial pentru industria de comerţ, dar şi pregătirile specifice pentru creşterea cererii în sezonul de sărbători. Alte proiecte au vizat optimizarea platformei şi extinderea capacităţii de a gestiona un ecosistem vast de magazine şi afiliaţi.

Un aspect important pentru 2P, care nu putea fi trecut cu vederea, a fost planul de extindere a companiei. Recent, 2Performant a anunţat încheierea unui acord preliminar privind achiziţia reţelelor de afiliere Profitshare.ro şi Profitshare.bg, la un preţ de circa 4,3 milioane de lei. Conform CEO-ului 2P, achiziţiile reprezintă o parte importantă din strategia de creştere a companiei, punându-se accentul pe reţele de afiliere care nu au tehnologie proprie, pe care le pot integra în platforma lor, optimizând astfel veniturile şi eficienţa.

Piaţa a primit bine anunţul despre achiziţie, preţul acţiunilor marcând o creştere de 17,1% în sesiunea de tranzacţionare care a urmat anunţului, iar volumul de lichiditate al acţiunilor a fost de peste 10,4 ori mai mare faţă de media volumelor tranzacţionate zilnic în ultimele trei luni. În ceea ce priveşte cotaţia 2P, societatea consideră că preţul din piaţă nu reflectă încă în totalitate adevărata sa valoare. Se aşteaptă ca, pe termen lung, piaţa să recunoască această valoare printr-o creştere corespunzătoare a cotaţiei acţiunilor.

În ceea ce ţine de evoluţia companiei pe piaţa de capital, în următorii cinci ani, 2Performant urmăreşte să atingă o capitalizare de piaţă de 100 milioane de euro şi să se listeze pe piaţa principală sau chiar pe Nasdaq. Managementul consideră că în lipsa unor situaţii şi evenimente de natură extraordinară, compania poate bifa aceste obiective în perioada propusă, fiind o direcţie clară de creştere.

Cifră de afaceri în creştere

2Performant a înregistrat o creştere continuă în prima jumătate a anului 2024, cu o cifră de afaceri de 23,5 milioane de lei, mai mare cu 12% faţă de aceeaşi perioadă din 2023 şi a marcat al cincilea trimestru consecutiv de avans al veniturilor.

Veniturile operaţionale au atins 6,4 milioane de lei (+20% în ritm anual), România generând 87,5% din acestea, iar restul de 12,5% venind din pieţele externe. Printre factorii care au contribuit la această performanţă se numără creşterea vânzărilor mediate de platformă, comisioanele mai mari ale marketerilor şi o rată de conversie îmbunătăţită.

Cheltuielile operaţionale au crescut cu 17%, în principal datorită comisioanelor datorate afiliaţilor, iar pierderile nete s-au redus cu 40%, ajungând la aproximativ 347.000 lei, pe fondul unei îmbunătăţiri a rezultatelor financiare.

Pentru anul curent, 2Performant şi-a planificat creşteri importante, pentru care a prognozat un avans al cifrei de afaceri la 71,8 milioane de lei (+55% vs 2023; 32,7% realizat), în timp ce rezultatul operaţional este estimat la 2,3 milioane de lei (+203% vs 2023; 0% realizat), notează TradeVille .

Astfel, compania se aşteaptă la un profit net de 2,1 milioane de lei, de 2,4 ori mai mare comparativ cu cel înregistrat în 2023 (0% realizat). Rezultatele estimate ale companiei pot fi descrise ca fiind cu o dinamică puternică în creştere, în contextul în care 2P a înregistrat un record în 2023 al cifrei de afaceri (46,4 milioane de lei; +32% vs 2022), în timp ce profitul net s-a triplat (0,9 milioane de lei; +236% vs 2022).

Societatea îşi menţine principalele direcţii de dezvoltare şi în anul curent, obiectivul principal al companiei fiind lansarea BusinessLeague pe piaţa din SUA, în 2025.

2P, în declin la BVB

De la începutul anului şi până acum, acţiunile 2P au marcat o scădere de 7,2%, fiind mai jos faţă de piaţa AeRO, reprezentată de indicele BET AeRO, care a înregistrat în aceeaşi perioadă un declin de 0,8%. În ultimele 12 luni, 2Performant a evoluat negativ pe grafic, marcând o pierdere de 5,3%, poziţionându-se mai slab faţă de indicele BET AeRO, care a marcat o creştere de 8,5%.

TradeVille: 2Performant Network îşi menţine principalele direcţii de dezvoltare

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant

Oportunităţi

- Oportunităţi imense de creştere: Un studiu al Rakuten/Forrester Research a concluzionat că opt din zece branduri, la nivel global, folosesc marketingul afiliat, iar căutările acestui termen pe Google s-au dublat din 2016. Avântul industriei se vede şi în profiturile marilor jucători din piaţă, unde, doar în 2023, giganţii din sectorul de tehnologie, Amazon, Alphabet şi Meta Platforms, au înregistrat venituri de peste 375 de miliarde de dolari pe acest segment.

- România oferă un mediu propice comerţului online: Conform raportului european e-commerce 2023, România se clasează pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est, în topul vânzărilor online, şi pe locul 12 la nivelul întregului continent. Conform estimărilor, în 2024, valoarea estimată a pieţei româneşti de e-commerce ar urma să ajungă la 7,3 miliarde de euro.

- Lider pe piaţa locală: 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online autohtone, cu peste 11,4 milioane de vânzări obţinute de advertiseri de-a lungul timpului.

- Model de business diversificat: Domeniul de activitate al advertiserilor este unul extrem de variat, acoperind industrii de la farma şi până la IT.

- Gamificarea experienţei utilizatorilor platformei: 2Performant a reuşit să implementeze în cadrul platformei un mecanism de gamificare a experienţei utilizatorilor, prin implementarea unui sistem de scoring şi regulamente în baza cărora se fac promovări, retrogradări şi clasamente care aliniază experienţă utilizatorilor la cele mai noi standarde ale industriei.

- Strategii de extindere: Printre strategiile de dezvoltare a companiei se numără atât extinerea în extern, în Europa şi SUA, cât şi creşterea companiei prin achiziţii.

Riscuri

- Dependenţă de utilizatorii mari: Mare parte din vânzările intermediate de platforma 2P sunt generate de un număr mic de utilizatori de talie mare, ceea ce scade nivelul de diversificare pe industrii şi aduce un plus de risc pentru companie.

- Concurenţă acerbă: Industria este dominată de jucători mari, care tind să acapareze tot mai mult teren prin preţuri concurenţiale şi servicii integrate complexe.

- Mediul macroeconomic şi geopolitic incert: Impactul creşterii preţurilor pune presiune asupra segmentului de retail, care este semnificativ impactat de scăderea cheltuielilor de consum din partea populaţiei. De asemenea, în condiţii macro dificile, companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing. Totodată, în contextul alegerilor din această toamnă, piaţa de marketing afiliat ar putea fi afectată de preţuri mai mari, ceea ce ar putea crea presiune asupra companiei.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: rapoarte companie, YouTube Quarterly Report, BVB, statista.com, ceccarbusinessmagazine.ro.

------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 11 )

  1. Multe firme in IT aparute peste noapte ; curand se va sparge si bula din acest domeniu

    1. BNET, ASC scapa deja aer si mai ales vanturi

      Ultima smecherie Logofetiana!Nu a mers listarea Dendrio in tara dupa ce 4RT s-a listat la o capitalizare uriasa si a aratat ce poate operational =contractie si irelevanta.

      Acum fuzuoneaza cu un SPAC care a scazut 97% in ultimul an,nu mai valoreaza nimic,ceva sute de mii de euro,se trz la 0,02 SEK dupa ce acum.cativa ani era si 10!!!! Cautati simbol HMPLY firmare care vindea oil CBD :)) de aici probabul atractia fratilor. 

      Firma are pierderi uriase avea equity negativ si la ora aata cred ca e puternic sub zero cu pierderile inca neanuntate pe 2024. 

      Si fuzioneaza Dendrio cu ea,le da 4% din actiuni celor care pierdusera totul .Motivul e ca asa devine Dendrio listata la ce evaluare vrea,ca nu face plasameent sau IPO! 

      Au scris in stilul lor cat fac venit,cat profit(vedem cat fac an de an)si astfel.la cat evalueaza firma.Ailalta e evaluata la cat mai e acum pe bursa.Se unesc astfel 2 junghiuri sa fava o saracie si mai.mare.

      O comedie de nedescris care chipurile vrea sa dea un semnal in tara ca BNET valoreaza mai mult.Asta pentru ca nu spune nimeni ca se evalueaza singuri,asa cum.scrie explicit in documentul de ieri.publucat pe Nordic Growth Market ,un fel de Aero cu reguli si mai praf. 

      Stai ca le ridica BRK in piata poate prinde iar un stol de naivi la mijloc.Astia cand au Bid nu vand,o fac cateva zeci de procente mai jos.

      BNET da comunicate bombastice ca vezi Doamne ce mare afacere fac ei cu listarea inversa a Dendrio prin fuziunea cu compania suedeza ... ce companie ? ca are capitalizare 4 mil SEK adica 380,000 EUR, cat un apartament din Cluj. Deci e de ras, ei vor sa evalueze DENRIO la 37 mil euro, cand tot grupul Bittnet are pe BVB o evaluare de 26 mil euro. Asa au evaluat ei si 4RT la 10 mil euro. Da cand le aduni, cam da cu virgula ... Cine mai pune botul la povesti din astea ? Numa aia care s-au repezit azi sa cumpere BNET si a urcat pretul cu 7 % in deschidere .... Doamne, ce naivi ....

      dendrio capitaluri proprii negative 10 milioane,pierderi 2023 7 milioane,datorii 86,ea practic valoreaza zero ,dar stai ca prin reverse listing cu una la fel de falita face 40 de milioane,de Euro,nu de boabe de nisip

      Stai asa ca e mai gogonata.ca sa mascheze insolventa Dendrio,au bagat in ea Dataware Consulting prin conversia in actiuni a datoriilor catre ceilalti actionari(ca bani oricum nu mai vedeau de la una falimentara in bilant).

      Insa dataware anul asta are scadere mare de venituri si mai ales profit.Asta nu-i nimic dar sigur putini actionari au citit si vandut apoi ca Dataware are proces in care i se cer cam 2 Milioane de Euro de catre IGPF(pol de frontiera(pentru ca nu au executat contractul si s-a pierdut astfel finantarea europeana.Iese grav la asa ceva.

      Cum face cum nu face,Dendrio se duce in gaura orice ar fi.De asta toate glumitele astea cu listarea pe evaluari cu scrisori nigeriene. 

    Mai adaug niste info lipsa din analiza casei de intermediere

    -lichiditate 0,77 adica datorii curente mai mari cu 2 m decat activele curente,nu se spune de unde se acopere deficitul ca din cashflow nu apare fezabil,mai ales ca bani lipsa sunt si pentru achizitiile semi-anuntate 

    -in 2025 era prognozat in prospect sa faca 7 m profit,ei nici din zodia pierderilor nu ies 

    -sub ce forma vor sa ceara capital,actiuni,obligatiuni si cine e intermedarul?

    -cum pot convinge oamenii sa le dea cand rateaza enorm obiectivele fixate la listtare si au datorii curente nete,adica neacoperite 

    volum vanzari scadere 8%,nr.click scadere 20%,valoare vanzari crestere 4%,deci scade activitatea si nu reusesc sa bata inflatia

    urmeaza black fridat adica baza lor unde in domeniu se asteapta cam jale

    clickbait nu se mai monetizeaza ca pe vremuri ca dispar clickurile 

    Piaţa a primit bine anunţul despre achiziţie, preţul acţiunilor marcând o creştere de 17,1% în sesiunea de tranzacţionare care a urmat anunţului, iar volumul de lichiditate al acţiunilor a fost de peste 10,4 ori mai mare

    Aha,a crescut pentru ca ridicat-o Carciumaru cu Vertical Seven,dupa raportarile facute zic.Ia vedeti unde mai cumpara el frenetic la preturi de cateva ori mai mari,firme care se duc de suflet. 

    100 milioane euro,Nasdaq,5 ani....cat au avut rate foarte maride crestere nu au putut sa arate profit sa ajunga de-un covrig,acum ca piata se contracta ei maresc miza la promisiuni,ce tupeu fantastic

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb