2Performant Network, companie românească de tehnologie de tip growth, raportează rezultate îmbunătăţite pentru primele nouă luni din 2023, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, demonstrând progrese ale indicatorilor operaţionali şi o extindere a posibilităţilor oferite de propria platformă, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
2Performant Network este liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online colaborează cu parteneri care le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online.
Unul dintre punctele tari ale platformei este procesul de gamificare, care permite o creştere a nivelului de interacţiune şi implicare a utilizatorilor în cadrul platformei.
În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri: comision de reţea; abonamente pentru utilizarea platformei; taxe de promovare.
2Performant a reuşit să valorifice bine oportunităţile pieţei, generând numai în 2023 peste două milioane de vânzări intermediate, cu o valoare care se ridică la aproape 94 milioane de euro. În primele nouă luni ale anului 2023, printre top 3 industrii care au făcut afaceri prin intermediul platformei se numără farma, modă şi cărţi.
La 30 iunie 2023, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,27% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (63,14%) şi cele juridice (4,6%). Compania este listată pe piaţa AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.
• Marketingul afiliat, în dezvoltare accelerată
Marketingul afiliat reprezintă un model de publicitate prin care o companie compensează persoane terţe pentru a genera trafic şi pentru a aduce potenţiali clienţi către produsele şi serviciile sale. Persoanele terţe, numite şi afiliaţi, sunt recompensate pentru generarea de trafic şi vânzări prin comisioane.
Integrarea tot mai accentuată a internetului în viaţa cotidiană a oamenilor a creat premise pentru o dezvoltare accelerată a marketingului afiliat, care a ajuns, în 2023, o industrie în valoare de circa 14,3 miliarde de dolari la nivel global. Aceasta se aşteaptă să crească până în 2024 la 15,7 miliarde de dolari. Interesul pentru acest tip de marketing a crescut, doar în ultimii doi ani, cu peste 260%. Începând cu 2015, veniturile din segmentul de marketing afiliat au crescut cu 10% pe an, 2023 nefiind o excepţie.
Astfel, în prezent, marketingul afiliat conduce 16% din toate vânzările de eCommerce în Canada şi SUA, care sunt cele mai mari pieţe de e-commerce din lume. În medie, acest tip de marketing este responsabil pentru 15% - 30% din totalul vânzărilor de pe internet.
Cea mai mare companie de marketing afiliat este Amazon, cu o cotă de piaţă la nivel global de 43,7%, urmat de CJ Affiliate (7,7%), Rakuten (7,2%) şi ShareASale (6,9%).
• 2Performant şi-a majorat cifra de afaceri cu 36%
Compania a generat, în primele nouă luni ale anului, o cifră de afaceri de 32,2 milioane de lei - în creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile operaţionale, mai exact veniturile nete ale companiei, care nu includ comsioanele afiliaţilor, au atins o valoare de 8,2 milioane de lei.
Compania a reuşit să înregistreze o creştere de 36% pe piaţa internă şi de 41% pe cea externă, în timp ce 87% din cifra de afaceri a fost generată intern, iar 13% extern, un raport care rămâne constant faţă de jumătatea anului 2023.
Rezultatele vin pe fondul unei consolidări şi îmbunătăţiri a indicatorilor operaţionali. Astfel, conform strategiei companiei de a îmbunătăţi calitatea clienţilor, în 2023 utilizatorii platformei au scăzut la aproape 9.200 (-59% în ritm anual), în timp ce vânzările intermediate au crescut cu 59%, ajungând la două milioane, iar clikurile generate au însumat 73,3 milioane (+23%). Eficienţa afilierii rămâne un punct forte a 2P, fiecare un euro investit de magazine în comisioane, generând 16,8 euro de vânzări.
Cheltuielile din exploatare au avut un ritm de creştere mai mic faţă de cel al veniturilor, înregistrând o majorare de 33% faţă de anul trecut, cea mai mare contribuţie aducând segmentul "Alte cheltuieli din exploatare" (27,5 milioane de lei; +30% în ritm anual), care este compus în proporţie de 88% din comisioanele afiliaţilor, de 24,1 milioane de lei.
EBITDA este de 765.844 lei - o situaţie mai bună faţă de EBITDA negativă din primele nouă luni din 2022. Cu toate acestea, rezultatul operaţional al companiei rămâne unul negativ, totalizând o pierdere de 341.182 lei, aceasta fiind cu 70% mai mică faţă de pierderea din aceeaşi perioadă a anului trecut şi include impactul non-cash al programului SOP, în suma de 788.000 lei.
Rezultatul net, cu luarea în calcul a impactului SOP, rămâne în zona negativă, însumând -351.977 lei. Rezultatul net ajustat, însă, reuşeşte să treacă în acest an în partea pozitivă, ajungând la un nivel de 435.553 lei, în timp ce EBITDA ajustată este de 1,6 milioane de lei.
Rezultatele financiare ale companiei sunt semnificativ influenţate de sezonalitatea sectorului de retail, care înregistrează performanţe notabile în ultimul trimestru al anului. De exemplu, doar în perioada de BlackFriday, care a fost marcată între 6 - 12 noiembrie anul curent, platforma companiei a intermediat vânzări în valoare de 8,2 milioane de euro (fără TVA) - în creştere cu 52% faţă de anul 2022, de la 469 de magazine active.
În ceea ce priveşte perspectivele pentru anul 2023, 2Performant rămâne optimistă, menţionând că sezonalitatea afacerilor din industria de e-commerce este impactată pozitiv de ultimul trimestru al anului, atunci când cresc semnificativ vânzările. Astfel, pentru sfârşitul anului, societatea estimează că va atinge un nivel al cifrei de afaceri de 48,6 milioane de lei (+39% în ritm anual) şi un profit net de 862.700 lei (+234%).
Performanţele companiei sunt susţinute şi de mediul prielnic de creştere a industriei comerţului electronic, care este prevăzută să atingă o cifră de aproape trei ori mai mare a utilizatorilor finali până la sfârşitul decadei, notează TradeVille.
Compania a bugetat pentru 2023 o cifră de afaceri de 48,6 milioane de lei (+39% faţă de 2022), în timp ce EBITDA este aşteptată la 2,6 milioane de lei (+100%), iar profitul net a fost estimat la 863.000 lei - o majorare de 234%. Faţă de aceste estimări, cifra de afaceri din perioada ianuarie - septembrie 2023 a rămas cu 2% în urmă, în timp ce rezultatul net este cu 70% mai sus, în contextul optimizării unor cheltuieli operaţionale în acest an.
• 2Performant, în top 5 pe AeRO
2Performant s-a bucurat de un an bun la BVB, înregistrând de la începutul lui 2023 o dinamică de +87% a cotaţiei acţiunilor, ceea ce o plasează în top 5 companii din BETAeRO, după creştere în 2023, pe fondul unui volum de 1,4 milioane de acţiuni tranzacţionate, în o valoare totală de trei milioane de lei.
Dinamica acţiunilor companiei se află cu mult peste indicele principal al pieţei AeRO, care, în aceeaşi perioadă, a avut o creştere de 15%.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant
Oportunităţi
- Oportunităţi imense de creştere: un studiu al Rakuten/Forrester Research a concluzionat că 8 din 10 branduri, la nivel global, folosesc marketingul afiliat, iar căutările acestui termen pe Google s-au dublat din 2016. Avântul industriei se vede şi în profiturile marilor jucători din piaţă, unde numai în 2023, giganţii tehnologici Amazon, Alphabet şi Meta au înregistrat venituri de peste 375 miliarde de dolari pe acest segment.
- România oferă un mediu propice comerţului online: conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023, România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală şi de Est în topul vânzărilor online şi pe locul 12 la nivelul continentului european.
- 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, cu peste 11,4 milioane de vânzări obţinute de advertiseri de-a lungul timpului.
- Model de business diversificat, fiind reprezentat de varietatea domeniilor de activitate ale advertiserilor, de la farmaceutică la IT.
- Gamificarea experienţei utilizatorilor platformei: 2Performant a reuşit să implementeze în cadrul platformei un mecanism de gamificare a experienţei utilizatorilor, prin implementarea unui sistem de scoring şi regulamente în baza cărora se fac promovări, retrogradări şi clasamente care aliniază experienţa utilizatorilor la cele mai noi standarde ale industriei.
Riscuri
- Concurenţă acerbă: industria este dominată de jucători mari, care tind să acapareze tot mai mult teren prin preţuri concurenţiale şi servicii integrate complexe.
- Sezonalitatea industriei, care poate conduce la fluctuaţii ale rezultatelor financiare şi contribuie la existenţa unui risc operaţional mai înalt.
- Mediul macroeconomic şi geopolitic incert - impactul creşterii preţurilor pune presiune asupra segmentului de retail, care se vede semnificativ afectat de scăderea cheltuielilor de consum din partea populaţiei. De asemenea, în condiţii macro dificile, companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: rapoarte companie, Investopedia, influencermarketinghub, similartech, platforma Tradeville, BVB.
------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
1. Poftim?
(mesaj trimis de RO în data de 29.11.2023, 01:12)
'2Performant Network, companie românească de tehnologie de tip growth..'
Si restul companiilor de care sunt, Non-growth?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2023, 10:52)
toate companiile sunt growth pana nu mai sunt
particularitatea celor rasarite ca ciupercile la noi pe piata e ca intre cele doua momente timpul trece prea rapid