Visual Fan SA, deţinătoarea brandului Allview, a încheiat primul trimestru cu rezultate în scădere atât la nivelul cifrei de afaceri, cât şi la cel al profitabilităţii nete, în linie însă cu estimările companiei. Pe parcusul primului trimestru, compania a anunţat semnarea unor contracte semnificative de centrale fotovoltaice de aproximativ 10 MW, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Grupul Visual Fan are ca activitate de bază comercializarea de telefoane mobile inteligente, sisteme SmartHome, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi, fabricate, sub brandul propriu, în China. Compania este prezentă pe pieţele IT&C din peste zece ţări şi îşi propune ca pe termen lung să creeze un robot inteligent. Începând cu anul 2022, Visual Fan şi-a diversificat domeniul de activitate, debutând pe piaţa serviciilor pentru HoReCa, prin lansarea proiectului ERA Health, care promovează alimentaţia sănătoasă, dar, şi pe piaţa energiei verzi, prin proiectul Solar Energy. Grupul Visual Fan este format din: Visual Fan (Allview); Intervision Trading (AKAI); Headlight Solutions; Visual EV Distribution.
În cadrul acţionariatului companiei, cota majoritară este deţinută de Lucian Peticilă, directorul general şi fondatorul Visual Fan, cu 82,82% din acţiuni, restul fiind deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice. Domnul Lucian Peticilă este un antreprenor pasionat de tehnologie, pornind încă din 2002 aventura în domeniul electronicelor şi electrocasnicelor, din dorinţa de a modela dezvoltarea unei locuinţe inteligente şi confortabile.
• Mordor Intelligence: Piaţa globală de hardware IT, în creştere
Conform datelor publicate de Mordor Intelligence, se preonizeaza că piaţa globală de hardware IT va creşte în perioada 2022-2027 cu o rată anuală compusă (CAGR) de 6,1%, pe măsură ce tehnologiile digitale capătă o importanţă colosală în atribuţiile companiilor. Totodată, în 2023, piaţa globală de hardware pentru calculatoare a generat venituri de peste 290 de miliarde de dolari. Principalele componente care au contribuit la cea mai mare parte a veniturilor au fost vânzările de laptopuri, care au reprezentat aproximativ 42% din total şi vânzările de tablete, cu 20%.
• Rezultate în scădere pentru Visual Fan
Visual Fan a încheiat primul trimestru din 2024 cu rezultate în scădere. Cifra de afaceri s-a diminuat cu 15,6% în ritm anual, iar profitabilitatea netă a atins 913.814 lei, înregistrând o marja netă de 4,95%.
Primul trimestru al anului 2024 a fost marcat de lansarea unor proiecte complexe şi iniţiative de amploare, implementate în toate cele trei divizii ale companiei. "Aceste proiecte strategice sunt menite să consolideze poziţia noastră în toate cele trei sectoare pe care ne concentrăm activitatea, pentru un viitor mai puternic şi mai durabil", a declarat managementul companiei.
Din punct de vedere al costurilor operaţionale, aceastea s-au diminuat semnifcativ (-21%), fapt ce a condus la un rezultat operaţional de 499.167 lei la finalul primelor trei luni din 2024, comparativ cu 834.563 lei anul trecut.
Pe bilanţ, gradul de îndatorare a crescut semnificativ, la 75,6% în primul trimestru din 2024, comparativ cu 25,8% la finalul primului trimestru din 2023, în timp ce gradul lichidităţii curente (Active circulante/Datori curente) a fost de 4,05, ceea ce reprezintă un nivel solid de acoperire a obligaţiilor pe termen scurt din resursele pe care le are compania la dispoziţie.
Principalii indicatori financiari din trimestrul întâi din 2024 sunt în linie cu aşteptările companiei, însă există prudenţă cauzată de schimbările din contextul economic şi politic.
• Perspective optimiste
Primul trimestru al anului 2024 a dus la semnarea unor contracte importante de centrale fotovoltaice Full EPC (Engineering, Procurement and Construction), de aproximativ 10 MW, care se află în diverse stadii de implementare (inginerie, proiectare, achiziţie de echipamente şi materiale, montaj, autorizare, obţinerea aprobărilor şi certificărilor de către autorităţi, punere în funcţiune) cu numeroase companii mari atât din mediul privat, cât şi din mediul public. "Aceste parteneriate strategice oferă o imagine pozitivă asupra veniturilor viitoare şi subliniază încrederea de care ne bucurăm în rândul partenerilor noştri", a subliniat conducerea companiei.
În ceea ce priveşte divizia IT&C, strategia de dezvoltare se concentrează pe lansarea de noi generaţii de produse, explorarea şi deschiderea de noi pieţe, precum şi pe investiţii în aria de cercetare - dezvoltare, care vor surprinde pozitiv clienţii în perioada următoare a acestui an. Aceste eforturi vor permite accesul în prima linie a industriei, oferind clienţilor o experienţă de utilizare optimizată. Divizia Allview Solar Energy a furnizat soluţii pentru construirea centralelor fotovoltaice, instalând cu succes peste 500 de sisteme fotovoltaice. "Suntem mândri să fim instalator autorizat AFM în cadrul programului Casa Verde 2023, iar proiectele contractate prin acest program guvernamental au fost implementate în proporţie de 90%", a evidenţiat compania în raportul curent.
Pentru divizia Allview Auto, primul trimiestru a adus un număr impresionant de comenzi ale modelului Allview CityZEN. Astfel, ţinta propusă la începutul anului pentru fiecare trimestr, a fost depăşită doar cu dealerii actuali. Compania este în discuţii avansate în vederea deschiderii unor noi parteneriate strategice cu importanţi dealeri auto, care au identificat potenţialul modelului Allview CityZEN şi al business-ului Allview Auto. Mai mult decât atât, se planifică extinderea gamei până la sfârşitul acestui an şi introducerea în portofoliu a noi modele de maşini electrice, notează TradeVille.
Lucian Peticilă spune: "Suntem încrezători că strategia noastră de expansiune este bine fundamentată, bazându-se pe o analiză riguroasă a pieţei şi pe un plan strategic clar. Credem cu tărie că produsele şi serviciile din portofoliul nostru au un potenţial foarte mare de a capta noi segmente de piaţă şi de a satisface nevoile tot mai diversificate ale clienţilor".
• Acţiunile Allview au urcat cu peste 50%, în 2024
De la începutul anului până în prezent, acţiune Allview a crescut cu peste 58%, generând unul dintre cele mai mari randamente la nivelul sectorului IT, în timp ce randamentul pe ultimele 12 luni a fost de 58,2%.
În plus, randamentul generat de investiţia în acţiunea ALW în 2024 este cu mult peste cel generat de indicele BET sau BETAeRO, care s-au majorat cu 14,2%, respectiv 7,8%.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în acţiunea Allview
Oportunităţi
-Reducerea emisiilor de carbon: Prin adoptarea strategiei Green By Allview şi intrarea pe piaţa panourilor fotovoltaice, Visual Fan îşi propune să reducă emisiile de gaze cu efect de seră. Compania poate profita de programele europene privind dezvoltarea acestor divizii.
-Divizii de business: Visual Fan operează pe diverse linii de business, atât în zona elementelor de hardware, cât şi în diviizle de EV şi panouri fotovoltaice. Acest lucru îi oferă companiei flexibilitate şi scade riscul de dependenţă supra unei singure surse de venit.
Riscuri
-Competiţie: Conform raportului Canalys, liderul pieţei de smartphone-uri în România la finalul anului 2023 este Samsung, cu o cotă de 34%, urmat de Xiaomi şi Apple, având cote de piaţă de 20%, respectiv 15%, în funcţie de vânzări. În această direcţie, Allview se confruntă cu o concurenţă acerbă pe piaţa telefoanelor inteligente, cu lideri globali din industrie, făcând aproape imposibilă creşterea cotei de piaţă.
-Macro: Activitatea şi veniturile companiei pot fi afectate de condiţiile generale ale mediului economic din România, iar o încetinire sau o recesiune economică ar putea provoca efecte negative asupra profitabilităţii şi a operaţiunilor. De asemenea, politicile fiscale cu impact direct asupra industriei IT ar putea provoca o serie de oscilaţii în rândul cheltuielilor de personal cu efect direct asupra rezultatelor financiare viitoare.
-Sectorul IT: Anul 2024 este unul caracterizat de provocări majore în sectorul IT, caracterizat de concedieri în rândul companiilor ce activează în România. Acest trend negativ se poate observa şi în rezultatele financiare ale companiilor IT de la BVB - Arctis Stream, AROBS şi Bittnet înregistrând scăderi ale celor mai impotanţi indicatori de profitabilitate.
Sursele menţionate de TradeVille.în acest raport sunt: raport companie, allview.ro, Statista, Mordor Intelligence.
-------------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.