TradeVille: Amazon Com Inc - de la cloud la publicitate

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 15 iunie 2023

TradeVille: Amazon Com Inc - de la cloud la publicitate

Amazon ţine pasul cu trendurile din Big Tech. După ce, la începutul anului, compania a fost penalizată pentru lipsa menţiunilor de inteligenţă artificială, Jassy&co au remediat din mers acest aspect la ultima raportare. Totodată, Amazon continuă să inoveze şi în zona de streaming, mizând pe modelul de business testat recent de Netflix şi Disney. Segmentul cloud, inteligenţa artificială şi noul trend din streaming reprezintă potenţiale canale de creştere exponenţială a veniturilor în perioada următoare, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Amazon se bucură de reputaţia de a fi cea mai influentă forţă economică şi culturală din lume, fiind un fenomen mai complex decât o platformă de mare succes care îşi vinde produsele, respectiv care permite furnizorilor terţi să folosească aplicaţiile sale. Începută iniţial ca o afacere de vânzări de cărţi online, Amazon s-a transformat într-o companie de tehnologie multinaţională, a cărei activitate se bazează pe comerţ electronic, cloud computing, streaming digital şi inteligenţă artificială. Cu o capitalizare de piaţă de 1,233 trilioane dolari, Amazon se găseşte în top 5 cele mai mari companii la nivel mondial.

Amazon Web Services (AWS), un serviciu de cloud operat de Amazon, este o sursă importantă de venituri pentru companie, oferind soluţii complete de hosting pentru întreprinderi, inclusiv servicii de stocare dată, energie şi resurse IT. Acest serviciu permite multor start-up-uri să înceapă cu cheltuieli generale reduse. Multe site-uri şi aplicaţii pe care le folosim în viaţă de zi cu zi funcţionează pe AWS, inclusiv Lyft, Airbnb, Netflix şi Spotify. La finalul primului trimestru din acest an, AWS a geneat aproape 17% din cifra de afaceri totală a Amazon. Performanţa segmentului AWS este cea mai urmărită de către analişti în cadrul raportărilor trimestriale.

Un studiu realizat în 2022 arată că peste 89% dintre cumpărătorii din SUA preferă să cumpere produse de pe Amazon decât de pe alte site-uri de comerţ electronic. La finalul anului 2022, compania avea 300 milioane de utilizatori activi, dintre care peste 65% vizitează site-ul Amazon.com în fiecare luna.

Amazon se mândreşte cu o cotă de aproape 50% din piaţa de comerţ electronic din SUA, ceea ce reprezintă mai mult decât triplul cotelor însumate ale principalilor săi concurenţi: eBay (6.6%), Apple (3,9%) şi Walmart (3,7%).

Jeff Bezos a fondat Amazon la sfârşitul anului 1994 şi a fost CEO-ul companiei timp de 25 de ani, renunţând la această funcţie în 2021. În prezent, Bezos este a treia cea mai bogată persoană din lume, după Elon Musk şi Bernard Arnault, cu o avere de 149,3 miliarde dolari, potrivit Forbes, deţinând 9,67% din totalul acţiunilor Amazon. În urma retragerii lui Jeff Bezos, funcţia de CEO a fost preluată de Andy Jassy, fondatorul şi CEO-ul Amazon Web Services din 2016 până în iulie 2021.

Despre sectorul de retail media şi piaţa serviciilor de streaming

Termenul "retail media" se referă la publicitatea propriu-zisă plasată în reţeaua media a unui comerciant cu amănuntul. Companiile terţe, care doresc să ajungă la un public relevant, vor colabora cu un comerciant cu amănuntul pentru a crea campanii publicitare pentru aceste canale digitale. În prezent, reţelele media de retail se bucură de o creştere rapidă în lumea publicităţii.

La nivel mondial, se estimează că veniturile din reclamele provenite din retail media vor ajunge la 125,7 miliarde dolari în 2023, potrivt GroupM. În acelaşi timp, GroupM estimează că, până în 2028, acestea vor reuşi chiar să depăşească veniturile din televiziune, reprentand 15,4% din totalul veniturilor din publicitate.

Amazon este pionier în sectorul de retail media, generând venituri de 11,6 miliarde dolari din afacerea să cu reclame în trimestrul al patrulea din 2022, în timp ce segmentul de retail media al Walmart (Walmart Connect) a ajuns la doar 2,7 miliarde dolari la finalul anului fiscal încheiat în 31 ianuarie 2023.

Piaţa serviciilor de streaming, în care Amazon este prezentă prin servicul sau Prime Video, este estimată să crească cu 285,46 miliarde dolari în perioada 2022-2027, cu o rată de creştere anuală medie (CAGR) de aproape 20%, conform Research and Markets. După ajustarea boom-ului din perioada pandemică, platformele de streaming au fost nevoite să se reinventeze că să-şi poată stimula vânzările, lansând în premieră, începând cu finalul anului 2022, abonamentele cu reclame.

Amazon Prime Video - pe urmele Disney şi Netflix

Amazon plănuieşte să lanseze un abonament cu reclame pentru serviciul sau de streaming Prime Video, în încercarea de a-şi dezvolta în continuare activitatea publicitară şi de a genera mai multe venituri din divertisment. Compania intră, astfel, în competiţie directă cu abonamentele similare oferite de Netflix şi Disney, care au înregistrat un adevărat succes: în prima luna de la lansare, 20% din abonamentele noi Disney au fost reprezentate de cele cu publicitate; în cazul Netflix, procentul a fost de 9%.

Amazon Prime video, al doilea cel mai mare serviciu de streaming din lume după Netflix, disponibil în 22 de ţări, deţine peste 200 milioane de abonaţi, dintre care 157,4 milioane sunt în SUA.

Publicitatea a fost un domeniu de creştere continuă pentru Amazon, în ciuda provocărilor macroeconomice. Veniturile din publicitate au fost de 9,5 miliarde dolari, în primul trimestru din 2023, implicând o creştere de 21% de la an la an. Amazon este al treilea cel mai mare jucător în ceea ce priveşte veniturile din publicitate digitală în SUA, după Alphabet şi Meta Platforms, potrivit Insider Intelligence.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Amazon

Oportunităţi

- Inteligenţa artificială creează premizele unei re-accelerări a creşterii serviciilor de cloud: Amazon Web Services (AWS) a încheiat primul trimestru cu o creştere de 16% a cifrei de afaceri, depăşind estimările analiştilor, dar fiind cea mai mică creştere trimestrială înregistrată de acest segment din 2015 şi până în prezent. Acest lucru i-a determinat pe unii investitori să vândă, deşi, de atunci, preţul acţiunilor Amazon şi-a recuperat pierderile, înregistrând o creştere de peste 48% de la începutul anului. AWS, cel mai răspândit şi folosit serviciu de cloud din lume, oferă o gamă de servicii AI preinstruite, care ajută organizaţiile să pregătească datele, precum şi să construiască şi să implementeze propriile modele de inteligenţă artificială şi machine learning;

- Utilizarea AI pentru livrări mai eficiente: Amazon a declarat luna trecută că se concentrează pe utilizarea inteligenţei artificiale pentru livrarea mai eficientă a produselor către clienţi, prin reducerea la minimum a distanţei parcurse. Inteligenţa artificială ar putea ajuta compania să analizeze datele pentru a estima ce produse vor fi solicitate şi în ce locaţie, astfel încât livrările să fie mai rapide.

Riscuri

- Trenduri macro - deciziile FED şi date despre inflaţie: Amazon este, probabil, unul dintre cei mai buni indicatori pentru schimbările în tendinţele macroeconomice, datorită dimensiunii sale şi a consecvenţei creşterii şi evoluţiei companiei. Deciziile FED şi noile date despre inflaţie din această săptămână pot schimba trendul în Big Tech.

TradeVille: Amazon Com Inc - de la cloud la publicitate

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt TechTarget, BusinessInsider, Investing.com, Forbes, Market Screener, Yahoo Finance, FlixPatrol, WSJ, The Motley Fool.

---------------------------------------------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu reprezintă un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. Apple anunţă, în cadrul Conferinţei Mondiale a Dezvoltatorilor Apple (WWDC), mult aşteptata cască de realitate mixtă, Vision Pro, care deschide drumul către o nouă piaţă pentru Apple - piaţa de calcul spaţial, intrând în competiţie directă cu Meta Platforms, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual Lista potenţialelor conflicte de interese research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9762
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7170
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3244
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9713
Gram de aur (XAU)Gram de aur397.9899

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb