TradeVille: Delta Air Lines - precauţia, la ordinea zilei

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 15 octombrie

TradeVille: Delta Air Lines - precauţia, la ordinea zilei

Delta Air Lines Inc. din SUA a anunţat un impact financiar de 380 de milioane de dolari cauzat de întreruperea IT generată de CrowdStrike, şi a oferit o previziune moderată pentru trimestrul al patrulea, ceea ce a dezamăgit investitorii. În plus, Delta a avertizat că alegerile prezidenţiale din noiembrie ar putea reduce cererea de călătorii, afectând veniturile, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille .

Delta Air Lines este un operator de transport aerian, portofoliul său de servicii incluzând transportul de pasageri, transportul de marfă, gestionarea aeronavelor, securitatea profesională, formare şi consultanţă, soluţii de aviaţie, reparaţii şi revizii. Compania este membru al alianţei SkyTeam şi, de asemenea, are parteneriate cu Aeromexico, Air France-KLM, China Eastern, Korean Air şi Virgin Atlantic. Compania a fost fondată de Collett Everman Woolman în 1928 şi are sediul în Atlanta, Georgia.

Delta are mai multe filiale integral deţinute în alte industrii, inclusiv: Asigurări aeronautice; Epsilon Trading - proprietar-operator de staţii de alimentare cu combustibil pentru avioane în Statele Unite; Monroe Trading - afacere de rafinare a petrolului care deserveşte în principal industria aviatică.

Ed Bastian, actualul CEO din 2016, activează în companie încă din 1998, anterior având funcţia de director financiar. Înainte să se alăture Delta, Ed Bastian a ocupat poziţii de senior în domeniul finanţelor la Frito-Lay International şi Pepsi-Cola International.

Delta Air Lines este deţinută majoritar de investitiorii instituţionali, care controlează 78,15% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Compania se bucură de una dintre cele mai mari participaţii ale investitorilor instituţionali din întreaga industrie, Vanguard Group fiind cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 11,15% la data de 29.06.2024, urmat de Blackrock, cu o cotă de 6,55%, şi de Primecap Management Company, care deţine 3,48%.

Record: 5 miliarde de călători aerieni, aşteptaţi în 2024

Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) şi-a ridicat prognoza de profit pentru industria aeriană în 2024, anticipând venituri record de 996 de miliarde de dolari (+9,7 vs 2023). Profiturile nete sunt aşteptate să ajungă la 30,5 miliarde de dolari, în creştere faţă de estimarea anterioară de 25,7 miliarde de dolari. Cu un număr record de 5 miliarde de călători aerieni aşteptaţi în 2024, industria se confruntă totuşi cu cheltuieli totale de 936 de miliarde de dolari, ceea ce duce la marje de profit mici.

IBA preconizează că RPKs (Revenue Passenger Kilometres) la nivel global vor depăşi 9 trilioane în 2024, marcând o creştere de 4,2% faţă de recordul din 2019, de 8,6 trilioane. Creşterea capacităţii şi reducerea costurilor unitare au dus la o profitabilitate sporită a companiilor aeriene în toate regiunile. Cu toate acestea, factori geopolitici, problemele din lanţul de aprovizionare şi grevele sunt aşteptate să încetinească livrările de aeronave, amânând revenirea la nivelurile de livrare pre-pandemie până în 2026. În plus, problemele legate de motoarele GTF au redus disponibilitatea aeronavelor, forţând companiile să prelungească contractele de leasing şi să limiteze tranziţiile şi retragerile de avioane. Ratele de leasing pentru aeronavele de pasageri au crescut semnificativ, iar valoarea acestora a urcat cu până la 8,4% anual, în timp ce ratele de leasing pentru motoare au înregistrat creşteri de până la 47,6%. Pentru comparaţie, ratele de leasing pentru aeronavele de marfă au scăzut cu până la 7% în ultimul an, din cauza creşterii conversiilor de aeronave de pasageri în aeronave cargo.

Capacitatea globală este estimată să crească cu 9,2% în 2024, Asia-Pacific având cea mai mare creştere de capacitate (12%) în trimestrul al treilea. Pe fondul creşterii capacităţii şi scăderii randamentelor în multe regiuni, IBA avertizează asupra unor marje mai mici, în special pentru companiile aeriene low-cost din America de Nord, care se confruntă cu riscuri crescute din cauza inflaţiei persistente şi a capacităţii de zbor excedentare.

Cheltuielile cu combustibilul în industria aeriană globală sunt prognozate să atingă 291 de miliarde de dolari în 2024, cu 100 de miliarde de dolari mai mult faţă de acum cinci ani. După scăderea accentuată din perioada pandemiei COVID-19, costurile combustibilului au crescut constant şi sunt pe cale să atingă un nou record. Deşi consumul de combustibil este similar cu cel din 2019, costurile sunt mult mai mari, cu o creştere de 53%, ajungând la 32% din cheltuielile totale ale companiilor aeriene, faţă de 25% în urmă cu cinci ani. Creşterea accentuată a costurilor este atribuită factorilor geopolitici, precum conflictele dintre Rusia şi Ucraina, şi cel dintre Israel şi Palestina, care au crescut preţurile combustibililor. În ciuda acestor costuri record, veniturile din industrie sunt estimate să atingă aproape un trilion de dolari în 2024, datorită cererii în creştere pentru zboruri şi a traficului aerian global, care a depăşit nivelurile din 2019.

Delta - venituri sub aşteptări

Compania aeriană a raportat o creştere a veniturilor de 5,4%, ajungând la 14,59 miliarde de dolari, sub consensul de 14,67 miliarde de dolari, Delta reiterând că întreruperea de la CrowdStrike, din iulie, a dus la pierderea a 380 milioane de dolari din vânzări din cauza zborurilor anulate şi 120 de milioane de dolari pentru rambursări şi costuri de personal, cât şi o pierdere de 0,45 dolari asupra profitului ajustat pe acţiune.

Delta a raportat, de asemenea, o creştere cu 5% a cheltuielilor operaţionale ajustate şi o reducere a marjei de operare la 9,4%. În plus, veniturile totale per milă disponibilă per loc au scăzut cu 3%, iar factorul de încărcare a fost de 87%, uşor sub nivelul de 88% din anul trecut, notează TradeVille .

Transportul de pasageri a rămas relativ constant, generând 13,107 miliarde de dolari, în timp ce veniturile din cargo au crescut cu 27%, până la 196 de milioane de dolari, iar alte venituri au crescut cu 7%, la 2,374 miliarde de dolari. Delta a înregistrat o scădere a costurilor de combustibil cu 9%, preţul mediu per galon fiind de 2,53 dolari.

Profitul ajustat pe acţiune a fost de 1,50 dolari, în scădere cu 26% faţă de anul precedent şi uşor sub estimarea consensului analiştilor urmăriţi de FactSet, care era de 1,51 dolari pe acţiune.

Delta plănuieşte să continue extinderea capacităţii de zbor

Delta Air Lines estimează un profit pe acţiune (EPS) pentru al patrulea trimestru între 1,60 şi 1,84 dolari, şi venituri totale în creştere cu 2% - 4%, în ciuda faptului că Delta prevede o scădere temporară a cererii în jurul alegerilor prezidenţiale din SUA din noiembrie. Această estimare este sub cea a analiştilor, care se aşteaptă la un profit pe acţiune de 1,76 dolari.

Delta îşi propune să continue să-şi extindă capacitatea cu 3%-4% în ultimul trimestru al anului, beneficiind de o cerere puternică de călătorii pentru perioada sărbătorilor. În plus, compania anticipează o îmbunătăţire a veniturilor unitare, datorită raţionalizării creşterii ofertei de zboruri pe piaţă şi preconizează un impact pozitiv de aproximativ 1,4 miliarde de dolari pe profitul înainte de impozitare, în al patrulea trimestru.

Preţul acţiunii Delta, în urcare puternică

TradeVille: Delta Air Lines - precauţia, la ordinea zilei

Delta Air Lines a înregistrat, în ultimul an, o creştere de 40,63%, uşor peste randamentele aduse de indicii americani S&P 500 şi Nasdaq 100. De la începutul anului, acţiunile DAL au urcat cu aproximativ 26%, pe fondul unei cereri în creştere pentru călătorii.

Preţul a evoluat pe un trend ascendent în ultimele două luni, până la începutul lui octombrie, când au fost înregistrate cinci şedinţe de scădere, recuperând ulterior până la anunţarea rezultatelor din al treilea trimestru. După anunţarea rezultatelor financiare, preţul a scăzut cu 1,4%, închizând la 50,29 dolari. Zona de 51,9 dolari poate reprezenta o rezistenţă importantă în perioada următoare, în timp ce suportul îl regăsim în jurul valorii de 48,3 dolari. Conform indicatorului MACD, a cărui linie se găseşte sub cea de semnal, am putea asista la începutul unui trend descendent. De asemenea, în ultimele zile, mişcarea preţului a dus la formarea unui Double Top, iar indicatorul RSI nu a urmat aceeaşi mişcare, fiind semnificativ mai jos, marcând astfel o divergenţă negativă care poate semnaliza o corecţie în perioada următoare.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Delta

Oportunităţi

- Creşterea veniturilor din servicii premium: Delta a înregistrat o cerere robustă pentru cabinele premium şi veniturile din programele de loialitate, care au reprezentat 57% din veniturile totale din al treilea trimestru. Aceasta reprezintă o strategie profitabilă, întrucât aceste servicii au adus venituri mai mari per loc, consolidând poziţia Delta pe segmentul de călători cu venituri mai mari.

-BUY: Delta are în prezent 17 recomandări de BUY ("cumpără") dintr-un total de 22, conform ratingurilor analiştilor de pe WSJ. Preţul ţintă mediu este de 63 de dolari, cu un maxim la 85 de dolari şi un minim la 52 de dolari. Valorile medii sunt peste preţul din piaţă, de aproximativ 50,29 dolari. Totodată, conform consensului analiştilor de pe site-ul de specialitate AlphaSpread, ţinta medie de preţ în următorul an este de 61,39 dolari, cu o prognoză minimă de 45,77 dolari şi o prognoza maximă de 89,25 dolari.

-Evaluarea companiei: Cu un P/E de 8,08, Delta se află sub mediana sectorului, de 20,60. Totodată, P/E al Delta este sub media indicilor americani, lucru care sugerează că poate fi considerată o companie relativ "ieftină". Conform site-ului de specialitate Alpha Spread, preţul curent al acţiunilor Delta reflectă o subevaluare de 42% faţă de valoarea intrinsecă de 86,90 dolari, calculată în scenariul de bază.

Riscuri

- Basic Economy: După o revenire puternică post-pandemie, companiile aeriene au oferit prea multe locuri "basic economy" la preţuri reduse, ceea ce, împreună cu scăderea consumului, a dus la tarife sub nivelurile din 2019. În plus, deficitul de forţă de muncă a crescut semnificativ costurile.

- Insider Trading: În ultimele 12 luni, mai mulţi directori de la Delta Air Lines au vândut o cantitate semnificativă de acţiuni, inclusiv preşedintele Glen Hauenstein, care a înstrăinat titluri în valoare de 4,9 milioane de dolari, la un preţ de aproximativ 49,05 dolari/acţiune. În total, insiderii Delta au vândut 218.210 acţiuni în valoare de 10 milioane de dolari în această perioadă, comparativ cu achiziţii mult mai modeste, de 40.000 de acţiuni, în valoare de 1,6 milioane de dolari.

- Dependenţă de tehnologie: Întreruperea cauzată de CrowdStrike a dus la anularea a mii de zboruri şi o pierdere estimată de 380 milioane de dolari în al treilea trimestru. Astfel de probleme tehnice subliniază vulnerabilitatea companiei la defecţiuni tehnologice majore.

- Sectorul de activitate: Delta operează într-un sector supus multor riscuri, precum condiţii meteo nefavorabile, probleme de aprovizionare sau situaţii în care spaţiul aerian trebuie închis. Impactul războiului din Ucraina şi războiului dintre Israel şi Hamas a fost în mare măsură limitat la redirecţionări din cauza închiderilor de spaţiu aerian. Din punct de vedere al costurilor, conflictele au determinat creşterea preţurilor petrolului, ceea ce afectează companiile aeriene la nivel global.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, Delta News Hub, Global Data, Investopedia, Yahoo Finance, CSIMarket, Avitrader, WSJ, Barron's, Reuters.

------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9744
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5501
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2933
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9421
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.9505

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb