TradeVille: Domino's Pizza depăşeşte aşteptările în privinţa profitabilităţii

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 17 octombrie 2023

Sursa foto: facebook / dominos pizza romania

Sursa foto: facebook / dominos pizza romania

Domino's Pizza a încheiat trimestrul al treilea din anul fiscal 2023 raportând o scădere cu 3,8% a veniturilor, profitul său net majorându-se cu 46,8%, ca urmare a diminuării costului de producţie şi a menţinerii unui echilibru al cheltuielilor operaţionale, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Domino's Pizza este o companie internaţională fondată în anul 1960 de antreprenorul american Tom Monaghan. Este una dintre cele mai cunoscute companii de livrare de pizza, cu o prezenţa puternică internaţională. În desfăşurarea activităţii, compania pune accent pe rapiditatea serviciilor şi timpii de livrare eficienţi. Domino's funcţionează în principal pe baza unui model de afaceri de franciză, cu o reţea vastă din întreagă lume. Francizatii deţin şi exploatează magazinele Domino's individuale, în timp ce compania le oferă servicii de asistenţă, formare, marketing şi lanţ de aprovizionare.

Activitatea companiei se desfăşoară pe următoarele segmente de business: U.S. Stores: constă în principal în operaţiunile de franciză; International Franchise: cuprinde reţeaua de magazine francizate din afară SUA; Supply Chain: gestionează centrele regionale de fabricare a aluatului şi de aprovizionare cu alimente.

Principalul acţionar al Dominos's Pizza este grupul de management al activelor Vanguard Group, (10,7% din capital), urmat de cel mai mare fond de management al activelor la nivel global, BlackRock, cu o participaţie de 6,24%.

Russell Weiner ocupă funcţia de CEO din mai 2022. Anterior, acesta a fost director de operaţiuni şi preşedintele Domino's U.S., din iulie 2020 până în aprilie 2022, perioadă în care a supervizat afacerea Domino's din SUA, pe lângă echipele centrelor globale de excelenţă care susţin operaţiunile, dezvoltarea, marketingul, inovarea, analiza şi cunoaşterea, comunicarea şi tehnologia în peste 90 de ţări.

Restaurantele de pizza din SUA au avut vânzări de circa 47 miliarde dolari în 2022

Restaurantele de pizza din SUA au generat vânzări de aproximativ 47 de miliarde de dolari în 2022, înregistrând o creştere de 3,1% faţă de anul 2021. O contribuţie semnficativă în toalul vânzărilor a fost înregistrată de lanţurile de restaurante, care au contribuit cu 58%, până la 27,2 miliarde de dolari, în creştere cu 8 miliarde de dolari faţă de anul precedent.

Domino's Pizza a generat vânzări globale de aproximativ 4,54 miliarde de dolari în 2022, reprezentând aproape 10% din totalul vânzărilor generate de restaurantele de pizza în 2022.

Pe de altă parte, cheltuielile consumatorilor pe livrările de pizza au totalizat 17,3 miliarde de dolari, în scădere cu 12,6% faţă de anul 2021, pe fondul incertidunilor macroeconomice traduse prin inflaţie şi dobânzi ridicate. Totodată, terminarea pandemiei de Covid a adus un nou boost pentru ieşitul la restaurant, în detrimentul livrărilor acasă.

De asemenea, o piaţă importantă a industriei alimentare şi a băuturilor este reprezentată de UE, care a generat o cifră de afaceri în valoare de 1,1 trilioane de euro, ceea ce o face una din principalele industrii prelucrătoare din UE.

În ceea ce priveşte industria băuturilor şi alimentelor, aceasta a contribuit cu 1,9% la economia UE, fiind unul dintre cele mai reziliente şi robuste sectoare din economie.

Domino's Pizza şi-a majorat profitul net cu 46,8%

Domino's Pizza a încheiat al treilea trimestru din 2023 raportând rezultate financiare în scădere la nivelul veniturilor, dar în creştere în ceea ce priveşte profitabilitatea, care a depăşit aşteptările analiştilor. Astfel, compania a înregistrat o scădere cu 3,8% a veniturilor faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, în principal din cauza reducerii veniturilor din segmentul Supply Chain, cât şi a volumelor mai mici de comenzi.

Scăderea veniturilor a fost parţial compensată de creşterea redevenţelor şi taxelor de franciză din SUA, ca urmare a utilizării platformelor tehnologice ale companiei de către francizaţi.

Din punctul de vedere al profitabilităţii, Domino's şi-a crescut rezultatul operaţional cu 7,3% în ritm anual, datorită majorării veniturilor din francize la nivel global, beneficiind de majorarea vânzărilor cu amănuntul la nivel internaţional. Acest lucru a condus la majorarea profitului net cu 46,8% comparativ cu cu trimestrul al treilea din 2022, înregistrând un câştig pe acţiune (EPS) de 4,18 dolari, peste aşteptările analiştilor, de 3,30 dolari. Majorarea profitului net se datorează atât creşterii profitului operaţional, cât şi reducerii cu 8,3% a cheltuielilor de vânzare.

TradeVille: Domino's Pizza depăşeşte aşteptările în privinţa profitabilităţii

Compania se bucură de un trend ascendent al marjei brute YoY (în ritm anual), profitând de creşterea preţurilor şi de optimizarea costurilor de producţie, care s-au redus cu 8,3%.

De asemenea, compania a menţinut un echilibru în privinţa cheltuielilor generale şi administrative, fapt ce a condus la o creştere cu 1,9% a marjei operaţionale. Scăderea cu 4,5% a cheltuielilor cu dobânzile, concomitent cu reducerea provizionelor pentru impozitul pe profit a contribuit la majorarea marjei de profit faţă de trimestrul precedent cu 46,8%.

Acţiunea Domino's, cu 32% sub nivelul record din 2021

Acţiunile Domino's s-au prăbuşit de când au atins un maxim istoric în decembrie 2021. Vânzările au stagnat pe măsură ce inflaţia ridicată a lăsat consumatorii cu mai puţini bani de cheltuit în restaurante. Între timp, un deficit al forţei de muncă s-a tradus printr-o scădere a numărului de şoferi disponibili pentru livrarea comenzilor takeaway către consumatori.

Îmbunătăţirea profitabilităţii, la rândul său, ar putea ajuta Domino's să concureze pe piaţa strânsă a forţei de muncă pentru a păstra şi atrage mai mulţi şoferi.

"Credem că o accelerare a vânzărilor, împreună cu deflaţia materiilor prime şi o mai bună disponibilitate a forţei de muncă, ar trebui să fie motorul de redresare a profitului francizaţilor în acest an, pentru o dezvoltare internă accelerată şi, în cele din urmă, pentru un preţ mult mai mare al acţiunilor", conform declaraţiilor analiştilor.

Deşi acţiunile Domino's sunt acum cu 32% sub nivelul record, acestea se tranzacţionează la un P/E de sub 30, fiind ceva mai ieftine decât ale altor companii similare precum Papa John's sau Yum! Brands, deţinătoarea brandului Pizza Hut. Pe măsură ce creşterea profitabilităţii din 2023 şi 2024 se va concretiza, conform prognozelor analiştilor, acţiunile ar putea marca o evoluţie ascendentă.

Totodată, analiştii băncii de investiţii Stifel, companie de servicii financiare cu o valoare de piaţă de peste 6,80 miliarde de dolari, şi-au ridicat ţinta de preţ pentru acţiunea Domino's la 450 de dolari/acţiune, de la 350 de dolari, estimat anterior. Noile estimări se bazează pe parteneriatul anunţat de companie cu Uber Eats, care ar putea stimula creşterea vânzărilor în următorii trei ani. De asemenea, analiştii se aşteaptă şi la încheierea unui nou parteneriat de către Domino's cu DoorDash, unul dintre cei mai mari operatori de comenzi şi livrări de alimente online.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Domino's

Oportunităţi

- Extinderea pe noi pieţe: deşi are o prezenţă globală semnificativă, compania estimează că va continua extinderea pe pieţe noi, precum Africa şi Asia, cu un potenţial ridicat de creştere.

- Progrese tehnologice: Domino's a făcut deja investiţii semnificative în tehnologie, dar există încă potenţial pentru a dezvolta tehnologia în vederea îmbunătăţirii experienţei clienţilor. Compania ar putea explora utilizarea inteligenţei artificiale şi a învăţării automate pentru a personaliza experienţa de comandă pentru clienţi.

- Lanţul de aprovizionare eficient: Domino's a stabilit un lanţ de aprovizionare eficient care îi permite companiei să livreze rapid clienţilor. Accentul pus de companie pe tehnologie şi inovaţie a ajutat-o să îşi optimizeze lanţul de aprovizionare, ceea ce a dus la economii de costuri şi la o eficienţă sporită.

- Model de franciză solid: Domino's operează un model de franciză de succes, care i-a permis companiei să se extindă rapid, menţinând în acelaşi timp costurile la un nivel scăzut. Acest lucru a permis, de asemenea, francizaţilor să beneficieze de brandu-ul puternic al companiei şi de expertiza operaţională a acesteia.

- Prezenţa globală: cu peste 18.000 de locaţii la nivel internăţional, Domino's şi-a stabilit o prezenţă globală semnificativă, ceea ce ii permite să acceseze diferite pieţe şi să îşi diversifice fluxurile de venituri.

Riscuri

- Dependenţa de francizaţi: în timp ce modelul de franciză i-a permis Domino's să se extindă rapid, acesta înseamnă, de asemenea, că societatea depinde de performanţa francizaţilor săi. Francizaţii cu performanţe slabe pot afecta reputaţia şi evoluţia financiară a companiei.

- Probleme legate de securitatea online: întrucât Domino's s-a bazat din ce în ce mai mult pe sistemele de comandă şi plata online, există riscul unor breşe de securitate online, care ar putea compromite datele clienţilor, afectând în mod direct imaginea companiei.

- Vulnerabilitatea la fluctuaţiile costurilor alimentelor: compania se bazează foarte mult pe anumite ingrediente alimentare esenţiale care pot fi supuse fluctuaţiilor de preţ. În cazul în care costul ingredientelor creşte semnificativ, acest lucru ar putea avea un impact asupra marjelor de profit ale companiei.

TradeVille: Domino's Pizza depăşeşte aşteptările în privinţa profitabilităţii

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, Statista, prelucrare date Tradeville, SeekingAlpha, Barrons, thestrategystory.com.

----------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb