Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea mare retailer de modă listat la nivel mondial, a raportat recent un profit operaţional pentru primul trimestru mult peste aşteptările analiştilor, trimiţând acţiunile sale în sus cu 13%, pe măsură ce noul CEO, Daniel Erver, a declarat că noile colecţii de primăvară ale brandului au fost apreciate de cumpărători, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
H&M se ocupă cu vânzarea de îmbrăcăminte, accesorii, încălţăminte, cosmetice şi textile pentru casă. Produsele companiei includ accesorii, lenjerie intimă, cosmetice, îmbrăcăminte sport şi alte articole vestimentare pentru bărbaţi, femei şi copii. Mărcile sale includ H&M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, Cheap Monday, H&M Home şi ARKET. Compania a fost fondată de Erling Persson în 1947 şi are sediul în Stockholm, Suedia. Primul magazin deschis s-a numit Hennes, care este cuvântul suedez pentru "a ei". După achiziţionarea retailerului de echipament şi îmbrăcăminte de vânătoare Mauritz Wildforss, numele companiei a fost schimbat în Hennes & Mauritz, iar moda pentru bărbaţi a fost inclusă în gama de produse.
Daniel Erver este actualul CEO al grupului de la începutul acestui an, având o vechime de 18 ani în companie. Începând din 2006, a fost responsabil pentru merchandising în Germania şi SUA, manager de ţară pentru H&M Suedia, manager de achiziţii pentru H&M şi responsabil pentru H&M femei şi bărbaţi.
H&M este deţinută majoritar de insideri, care controlează 60,26% din totalul acţiunilor, în timp ce doar 20,84% dintre acţiuni sunt deţinute de investitori instituţionali, potrivit Yahoo Finance. Ştefan Persson, CEO-ul H&M în perioada 1982-1998, deţine aproximativ 53% din totalul acţiunilor, în timp ce Helga Liselott Tham, fiica fondatorului Erling Persson, controlează aproximativ 6%.
• Statista: Piaţa modei - estimată la 665,40 miliarde de dolari, la finele lui 2024
Conform Statista, piaţa modei este estimată să valoreze 665,40 miliarde de dolari până la finalul anului curent, fiind prognozată să crească până în 2029 la 1.025 miliarde de dolari, cu o rată anuală de creştere compusă (CAGR) de 9,03%.
Potrivit McKinsey, industria globală a modei va înregistra o creştere a cifrei de afaceri cuprinsă în intervalul 2% - 4%, segmentul modei de lux fiind prognozat să crească cu 3%-5%, în comparaţie cu avansul de 5%-7% din 2023, pe măsură ce consumatorii îşi restrâng cheltuielile după o creştere post-pandemică. Creşterile veniturilor din Europa şi China sunt estimate să încetinească în anul curent, în timp ce creşterile din SUA sunt aşteptate să se accelereze după anul precedent mai slab.
În ceea ce priveşte competiţia, H&M şi rivalul său Inditex sunt ameninţaţi de noul lider în piaţă, Shein. În 2023, marca Zara, cea mai valoroasă a grupului Inditex, a fost evaluată la aproximativ 16,5 miliarde de dolari, în comparaţie cu valoarea mărcii H&M, de 13,65 miliarde de dolari.
În perioada noiembrie 2022 - noiembrie 2023, Zara şi H&M au adus 40.000, respectiv 23.000 de articole noi pe piaţa din SUA, în timp ce Shein a introdus 1,5 milioane de produse în aceeaşi perioadă - de 37 de ori mai mult decât Zara şi de 65 de ori mai mult decât H&M.
Dimensiunea pieţei de fast fashion, din care face parte Shein, a crescut rapid în ultimii ani şi este prognozată să valoreze 142 de miliarde de dolari până la finalul anului curent (faţă de 123 de miliarde de dolari în 2023), fiind estimată să crească la 187 de miliarde de dolari până în 2028, cu o rată anuală de creştere compusă (CAGR) de 8,50%.
• H&M: profit peste aşteptări
Daniel Erver a declarat că îşi propune să crească producţia în locuri precum Turcia şi Mexic, pentru a se apropia de pieţele-cheie din Europa şi SUA, după ce H&M a înregistrat un profit mai bun decât se aştepta, în trimestrul încheiat pe 29 februarie 2024.
Compania a înregistrat un profit net trimestrial de 1,21 miliarde de coroane suedeze (114 milioane de dolari), în creştere faţă de 541 de milioane de coroane în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi peste estimările consensuale de 753 miliarde de coroane.
Veniturile trimestriale au scăzut cu 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la 53,67 miliarde de coroane, dar uşor peste estimările analiştilor, de 53,25 miliarde de coroane, datorită creşterii vânzărilor colecţiei de primăvară. Stocurile au scăzut cu 7% în primul trimestru fiscal.
Grupul suedez a luptat să-şi menţină poziţia în sectorul modei rapide pe măsură ce rivalul său mai mare, Zara, şi-a extins dominanţa, iar retailerul online fondat în China, Shein, a crescut rapid. După ce astfel de concurenţi au furat cotă de piaţă în ultimul an, CEO-ul Daniel Erver, la mai puţin de două luni de la preluarea funcţiei, a declarat că H&M trebuie să se concentreze pe clientela sa de bază. Erver a declarat că prioritatea principală a companiei este să-şi crească vânzările, faţă de accentul anterior al H&M pe rentabilitate, notează TradeVille.
În prima declaraţie în calitate de CEO, Erver a susţinut că producerea unor game de îmbrăcăminte mai relevante şi plasarea rapidă a acestora în magazine va avea un impact pozitiv asupra rezultatelor financiare ale H&M datorită reducerii numărului de produse nesoldate - o problemă care a afectat mult timp H&M. Retailerul continuă să reducă şi costurile generale şi îşi propune o marjă de profit operaţional de 10% în acest an fiscal, în creştere faţă de 6,2% anul trecut.
Pentru a îmbunătăţi experienţa în magazin, compania a declarat că renovează aproximativ 250 de magazine anul acesta, reprezentând o creştere semnificativă în comparaţie cu anul trecut. De asemenea, planifică să deschidă aproximativ 100 de magazine, în principal în pieţele în creştere, şi să închidă 160 de magazine în pieţele mai stabilizate, pe măsură ce micşorează numărul total de magazine.
• Preţul acţiunii H&M a urcat cu 42%, în ultimele 12 luni
După publicarea rezultatelor, în 28 martie, cotaţia acţiunii a crescut cu aproximativ 15%, închizând la un nivel de aproximativ 177 de coroane, cel mai înalt nivel din decembrie, pe fondul unor rezultate optimiste, care au încurajat investitorii. De la începutul anului şi până în momentul raportării, preţul acţiunilor H&M a cunoscut o scădere de 2%, însă, în ultimii cinci ani, a marcat o dinamică pozitivă, de +13%. De asemenea, acţiunile au câştigat 42% în ultimele 12 luni, în comparaţie cu un câştig de 18% al indicelui Nasdaq. În ceea ce priveşte competitorii direcţi, preţul acţiunii Zara s-a apreciat cu 18% de la începutul anului şi până în prezent.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în H&M
Oportunităţi
- Nou CEO: Retailerul de modă a avut dificultăţi în a ţine pasul cu rivalii mai mari precum Zara, în timp ce firma de modă rapidă fondată în China, Shein, se extinde şi în Europa. Daniel Enver, noul CEO, a preluat frâiele în ianuarie, după ce predecesorul său, Helena Helmersson, a demisionat neaşteptat în ziua rezultatelor anuale ale H&M, creând panică în rândul investitorilor. Rezultatele bune raportate în ultimul trimestru, sub conducerea lui Enver, vor inspira încredere în acesta. Erver a declarat că "cea mai importantă misiune" a companiei va fi să creeze designuri care să atragă un public larg. De asemenea, a subliniat raportul calitate-preţ, sugerând că H&M nu va creşte preţurile pentru a obţine o marjă mai mare.
- Premiu: În ediţia din 2023 a listei Forbes World's Top Companies for Women, H&M se află pe locul 7 din 400 de companii, ocupând prima poziţie în categoria îmbrăcăminte şi încălţăminte.
- Moderate Buy: H&M are şapte recomandări de Buy şi 10 de recomandări Hold, dintr-un total de 29, conform ratingurilor analiştilor de pe WSJ. Preţul ţintă mediu este de 168,75 coroane suedeze, cu un maxim la 240 coroane şi un minim la 120 coroane. Valorile sunt sub preţul din piaţă, de aproximativ 174,58 coroane. Conform site-ului de specialitate Alpha Spread, preţul curent al acţiunilor H&M reflectă o subevaluare de 1% faţă de valoarea intrinsecă de 175,97 coroane, calculată în scenariul de bază.
Riscuri
- Competiţie: Raportul despre Starea Modei 2024 situează Shein şi Temu ca fiind "a treia generaţie" de retaileri de modă rapidă, trimiţând fiecare mai mult de un milion de pachete zilnic. De asemenea, Shein intenţionează să se listeze pe Bursa din New York. Totodată, Zara a depăşit H&M şi a devenit a doua bcea mai mare marcă de îmbrăcăminte din Europa, în spatele mărcii sportive Nike. Raportul GlobalData a sugerat faptul că retailerul Zara ar putea ajunge pe primul loc în 2024, luând în considerare traiectoria ascendentă.
- Marea Roşie: Conform declaraţiei CEO-ului, H&M a amânat începutul unor campanii de primăvară/vară pentru a se adapta la întârzierile de transport cauzate de criza din Marea Roşie. În raportul său pentru primul trimestru, compania a anunţat că monitorizează evoluţiile din Marea Roşie şi a acţionat pentru a minimiza orice impact asupra disponibilităţii produselor companiei, costurilor de transport şi nivelurilor de stocuri, solicitând furnizorilor să expedieze produsele mai devreme decât de obicei şi accelerând planurile de relocare a producţiei mai aproape de clienţi.
- H&M în România: Numărul fabricilor din România care produc ţesături pentru retailerul H&M a scăzut semnificativ în ultimii ani, de la 20 în 2020, la patru în prezent.
Sursele menţionate de TradeVille.în acest raport sunt: hm.com, raport companie, Forbes, Statista, McKinsey, Market Screener, The Business Research Company, WSJ, Yahoo Finance, TradingView, Reuters, Juststyle, AlphaSpread, Economica.
--------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.04.2024, 11:07)
poate nu au vazut ca vecinii lor au pus colante pe geamuri si satu magazinele goale....
s c c r e t