TradeVille: Lululemon - apogeu depăşit sau noi culmi de cucerit?

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 12 decembrie

Sursa foto: facebook / lululemon

Sursa foto: facebook / lululemon

Lululemon Athletica Inc. din SUA a încheiat cel de-al treilea trimestru al anului cu rezultate financiare peste aşteptările analiştilor, atât în cazul veniturilor, cât şi al profitului, declarându-se mulţumită de evoluţia activităţii companiei în pragul sărbătorilor de iarnă, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Vânzările Lululemon au început să încetinească în America, cea mai mare piaţă a sa, dar continuă să crească la nivel internaţional, fapt care a dus la creşterea livrărilor cu 9% comparativ cu trimestrul al treilea din 2023.

Lululemon Athletica, unul dintre cei mai importanţi jucători ai industriei de îmbrăcăminte sportivă, se ocupă cu proiectarea, distribuţia şi comercializarea de articole de îmbrăcăminte şi accesorii sportive, destinate activităţilor de yoga, fitness şi alte sporturi.

Calvin McDonald, CEO al companiei din 2018, a avut anterior rolurile de preşedinte şi CEO al Sephora Americas şi de CEO al Sears Canada, acumulând o vastă experienţă pe piaţa bunurilor de lux. Recunoscut ca un vizionar şi un lider remarcabil, McDonald a demonstrat un talent excepţional în cadrul a două dintre cele mai mari şi influente reţele de retail din Canada. Sub conducerea sa, Lululemon a înregistrat o creştere spectaculoasă, numărul magazinelor la nivel global crescând de la 440 în 2018 la 749 în 2024, 28 fiind deschise în trimestrul al treilea din 2024. McDonald a fost motorul strategiei de expansiune a companiei, impulsionând diversificarea ofertei prin lansarea unor noi linii de produse, inclusiv îmbrăcăminte pentru bărbaţi şi articole de lifestyle.

Lululemon Athletica este deţinută majoritar de investitorii instituţionali, aceştia controlând 89,45% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Cei mai importanţi investitori instituţionali sunt Vanguard Group (11,32%), FMR (9,08%) şi Blackrock (7,79%).

Piaţa globală de îmbrăcăminte şi accesorii sportive, în expansiune

Veniturile pieţei globale de echipamente sportive au fost estimate la 213 miliarde de dolari în 2023, analiştii aşteptând ca acestea să urce cu o rată anuală de creştere compusă (CAGR) de 4,11%, la aproximativ 294 miliarde de dolari în 2030.

Competiţia devine tot mai intensă pe măsură ce brandurile luptă pentru o cotă mai mare din piaţa îmbrăcămintei sportive. Nike şi Adidas au fost liderii globali ai pieţei în 2022, generând venituri cumulate de peste 70 de miliarde de dolari. Brandurile mai consacrate sunt provocate de cele apărute mai târziu în piaţă, precum Under Armour şi Lululemon, fondate în 1996, respectiv 1998. Creşterea brandului de îmbrăcăminte sportivă Lululemon a fost impresionantă, veniturile nete ale companiei depăşind 8,1 miliarde de dolari în 2022, crescând cu aproximativ 30% faţă de anul precedent. Conform Alpha Spread, rata anuală de creştere compusă (CAGR) a veniturilor înregistrate de Lululemon a fost de 21% în ultimii opt ani, urmând, conform estimărilor, ca în următorii trei ani să fie de 9%.

În ultimii ani, piaţa de îmbrăcăminte sportivă şi articole sportive a evoluat datorită schimbărilor în tendinţele de consum, iar populaţia a manifestat un interes tot mai mare pentru sănătate şi bunăstare. Conform unui sondaj realizat în 2021 în rândul consumatorilor din SUA, cele două caracteristici esenţiale ale produselor sportive sunt confortul şi calitatea.

Lululemon - rezultate peste aşteptări

Lululemon a încheiat cel de-al treilea trimestru al anului fiscal 2024 cu venituri totale de 2,4 miliarde de dolari, faţă de 2,36 miliarde de dolari, valoarea aşteptată de analişti, ridicând prognoza pentru întreg anul. Profitul net la finalul perioadei a fost de 351,8 milioane de dolari (+41,5% în ritm anual), ceea ce s-a transpus într-un profit net ajustat pe acţiune de 2,87 dolari (+46,4%), depăşind estimările analiştilor, de 2,69 dolari.

Veniturile din SUA şi Canada, cea mai mare piaţă pentru Lululemon, au continuat să crească, însă într-un ritm mai moderat faţă de anul trecut. În America, veniturile totale au înregistrat o creştere de 2%, în timp ce vânzările au scăzut cu 2%. Impulsul pozitiv a continuat în Canada, unde veniturile au avansat cu 9%. În China continentală, veniturile au crescut cu 39%, devenind o piaţă de interes pentru Lululemon. În restul regiunilor în care Lululemon are activitate, veniturile au crescut cu 27%. La nivelul produselor comercializate, vânzările din îmbrăcămintea pentru bărbaţi au crescut cu 9%, iar îmbrăcămintea pentru femei şi accesoriile au înregistrat o creştere de câte 8%.

Lululemon s-a concentrat, de asemenea, pe creşterea profitabilităţii în faţa unei cereri nesigure. În al treilea trimestru, marja brută a crescut mai mult decât se aştepta, înregistrând un avans de 1,5%, până la 58,5%, depăşind aşteptările de 57,5% ale analiştilor, notează TradeVille.

"Deşi ne simţim bine în legătură cu începutul sezonului de sărbători, încă avem săptămâni mari de volum în faţă noastră", a spus Calvin McDonald, CEO-ul companiei, adăugând: "Având în vedere că sezonul de cumpărături este mai scurt, continuăm să fim atenţi la planificarea noastră pentru al patrulea trimestru".

Perspective optimiste

Lululemon rămâne optimistă cu privire la îndeplinirea obiectivului de a-şi dubla veniturile în perioada 2022-2026, acestea urcând la 12,5 miliarde de dolari. Compania a menţionat, în cadrul teleconferinţei cu investitorii, că rezultatele înregsitrate la finalul celui de-al treilea trimestru arată că Lululemon îşi va îndeplini planul înaintea termenului stabilit.

Noile estimări arată că veniturile înregistrate pentru întregul an se vor afla în intervalul 10,45-10,49 miliarde de dolari, cu o creştere anuală de 9% faţă de 2023. Compania se aşteaptă la finalul anului la un profit net per acţiune între 14,08 şi 14,16 dolari, comparativ cu 12,77 dolari în 2023.

"Pe lângă maximizarea pieţelor existente, avem o oportunitate semnificativă de a aduce Lululemon în noi ţări din întreaga lume. Planurile noastre pentru 2025 includ deschiderea pe piaţa din Italia, ca un nou teritoriu operat direct de companie, şi în Danemarca, Belgia, Turcia şi Cehia, sub modelul nostru de franciză", a declarat Calvin McDonald.

Simeon Siegel, director general al departamentului de Equity Research la BMO Capital Markets, a declarat pentru BNN Bloomberg că, deşi consideră Lululemon un brand atrăgător, cu o afacere extrem de puternică în Canada, este foarte probabil ca acesta să fi atins deja nivelul de maturitate. Siegel este de părere că, deşi în ultimii ani Lululemon şi-a extins oferta, incluzând o gamă variată de accesorii, produsul principal al companiei rămân colanţii, a căror vânzare în SUA este greu de spus până la ce nivel mai poate creşte.

Preţul acţiunii Lululemon a pierdut 20%, de la începutul anului

TradeVille: Lululemon - apogeu depăşit sau noi culmi de cucerit?

Preţul acţiunilor Lululemon a crescut semnificativ în tranzacţiile after-hours din 5 decembrie, după ce compania a raportat rezultate mai bune decât cele aşteptate şi a revizuit în creştere prognoza pentru întregul an. Raliul a continuat vineri şi luni, cotaţia săltând cu aproximativ 20% faţă de preţul anterior raportării. De la începutul anului (YTD), însă, cotaţia a scăzut cu 20,41%, investitorii fiind îngrijoraţi de perspectivele de creştere ale companiei. Prin comparaţie cu competitorii săi, Nike a înregistrat o scădere de 27,85%, iar Adidas o majorare cu 26,18% a cotaţiei YTD.

Din punct de vedere al analizei tehnice, preţul acţiunii a avut, între lunile mai şi noiembrie 2024, o formaţiune de tip Inverted Head&Shoulders pe un grafic săptămânal, semnalând o inversare a trendului. Cotaţia a depăşit neckline-ul modelului la începutul săptămânii trecute, înainte de raportul trimestrial, confirmând schimbarea trendului. Zonele importante de rezistenţă, care merită atenţia investitorilor, se află în jurul valorilor de 419 şi 468 dolari, în timp ce nivelul cheie de suport se situează la 335 de dolari. De menţionat că, pe parcursul şedinţei de luni, primul nivel de rezistenţă (419 dolari) a fost atins, dar preţul a închis şedinţa la 405 dolari.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Lululemon

Oportunităţi

- Răscumpărarea acţiunilor: În trimestrul al treilea din 2024, compania a răscumpărat 1,6 milioane de acţiuni pentru suma de 408,5 milioane de dolari. Pe 3 decembrie 2024, consiliul de administraţie a aprobat o creştere cu 1 miliard de dolari a programului de răscumpărare a acţiunilor companiei. Incluzând această creştere, la 5 decembrie 2024, compania avea aproximativ 1,8 miliarde de dolari disponibili pentru răscumpărarea acţiunilor.

- Expansiune: Lululemon continuă dezvoltarea programului de membri în care s-au înscris aproximativ 24 de milioane de clienţi. Diversitatea beneficiilor, inclusiv accesul timpuriu la noile produse lansate, avantajele partenerilor şi evenimentele exclusive pentru membri, au un impact pozitiv. De asemenea, gradul de cunoaştere a mărcii rămâne scăzut în SUA, la 36%, ceea ce reprezintă o oportunitate semnificativă de creştere pe măsură ce compania continuă să deschidă magazine şi să lanseze noi campanii de brand.

Riscuri

- Supraevaluată: Conform site-ului de specialitate Alpha Spread, preţul curent al acţiunilor Lululemon reflectă o supraevaluare cu 16% faţă de valoarea intrinsecă de 336,62 dolari, calculată în scenariul de bază. Valoarea intrinsecă a acţiunilor este calculată ca fiind media dintre evaluarea pe bază de DCF şi evaluarea relativă, ce presupune analiza principalilor competitori direcţi.

- Sectorul de activitate: Sectorul în care activează Lululemon este foarte competitiv şi necesită o atenţie deosebită în proiectarea produselor şi în diversificarea ofertei. În cazul unei recesiuni globale, comportamentul consumatorilor ar putea suferi schimbări semnificative, iar produsele precum echipamentele sportive ar putea să nu mai reprezinte o prioritate.

- Lipsa dividendelor: Compania nu distribuie dividende acţionarilor, un aspect care limitează atractivitatea sa pentru marii investitori şi restrânge expunerea la acest tip de capital.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raportul companiei, Investopedia, Statista, Yahoo Finance, CNBC, Alpha Spread, Seeking Alpha, BNN Bloomberg, MarketBeat.

------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9684
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7338
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3533
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0241
Gram de aur (XAU)Gram de aur409.9933

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb