TradeVille: Meta Platforms - AI, un nou motor pentru publicitate

F.A
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 29 aprilie

Sursa foto: facebook / MetaforBusiness

Sursa foto: facebook / MetaforBusiness

Meta Platforms Inc. a încheiat primul trimestru din 2024 cu rezultate peste aşteptările analiştilor, însă, chiar şi profitul net de 2,2 ori mai mare faţă de primele trei luni din 2023 a fost umbrit de perspectivele mai conservatoare ale managementului pentru trimestrul următor. Totodată, prognoza cheltuielilor totale şi a celor de capital au fost revizuite în creştere, ca rezultat al focusului companiei pe dezvoltările de inteligenţă artificială care susţin algoritmii de publicitate, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille

Meta Platforms, unul dintre cei "7 Magnifici" ai anului 2023, este cea mai mare reţea de social media din lume, având 3,96 miliarde de utilizatori activi lunar (MAU). Compania integrează sub cupola sa unele dintre cele mai populare servicii de social media la nivel global: Facebook, Instagram, Messenger şi WhatsApp. După o strategie eşuată de dezvoltare a metaversului, care a generat în mod constant pierderi semnificative, Meta Platforms a investit agresiv în inteligenţa artificială (AI), folosind-o pentru a învăţa ce conţinut preferă utilizatorii şi pentru a le face experienţa acestora mai relevantă. După doar primele câteva luni de integrare a AI în platformele sale, Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei, a declarat că recomandările de conţinut alimentate de inteligenţa artificială au determinat o creştere cu 6% a timpului petrecut de utilizatori pe Instagram şi o creştere cu 7% pe Facebook. Acest lucru oferă companiei mai multe oportunităţi de a afişa reclame utilizatorilor, ceea ce atrage mai multe venituri. Veniturile din publicitate au reprezentat aproape 98% din veniturile totale ale companiei, în 2023.

Meta Platforms este deţinută majoritar de către investitorii instituţionali, care controlează 78% din totalul acţiunilor. Cei mai mari trei investitori, Vanguard Group, Blackrock şi FMR, deţin împreună aproape 22% din total. Mark Zuckerberg, CEO-ul şi cofondatorul companiei, se situează pe locul 4 în rândul celor mai bogaţi oameni din lume, cu o avere de aproximativ 177 de miliarde de dolari. Numai de la ultima analiză scrisă de TradeVille, din 2 februarie 2024, averea acestuia a crescut cu 38 de miliarde de dolari (+27%), avansând o poziţie în clasament.

Piaţa de publicitate digitală creşte

Cheltuielile de publicitate pe reţelele de social media sunt aşteptate să atingă 219,8 miliarde de dolari în 2024, în timp ce rata de creştere anuală compusă (CAGR) pentru următorii patru ani este estimată la 3,86%, rezultând într-o valoare de piaţă de 255,8 miliarde de dolari până în 2028. La nivel global, cea mai mare parte a cheltuielilor de publicitate online este estimată să fie înregistrată de SUA (aproximativ 34,76% din totalul pieţei), urmată de China, cu o cota similară de piaţă (34,65%).

Meta Platforms este unul dintre cei mai importanţi jucători ai pieţei, Citigroup afirmând că acţiunile platformei au încă spaţiu pentru a creşte deoarece utilizatorii rămân angrenaţi în platformele de socializare, în ciuda volumului în creştere de anunţuri publicitare. "Cu ultimele inovaţii ale Meta în publicitate (Adv.+ Creative, Reminder Ads, Reels mai lungi etc.), cu o nouă arhitectură video AI şi cu o adoptare generală mai mare a reclamelor, credem că cererea de reclame pentru Reels continuă să crească", au notat analiştii.

Meta - rezultate peste aşteptările analiştilor

Meta Platforms a publicat rezultate trimestriale peste estimările Wall Street, încheind primele trei luni din an cu o cifră de afaceri de 36,46 miliarde de dolari, în creştere cu 27% faţă de trimestrul întâi din 2023 şi peste estimările de 36,16 miliarde de dolari ale analiştilor. Profitul net a fost de 12,37 miliarde de dolari, de 2,2 ori mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, ceea ce s-a transpus într-un profit net pe acţiune de 4,71 dolari, depăşind cu 9% aşteptările analiştilor, de 4,32 dolari/acţiune.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri, Meta a înregistrat cea mai rapidă rată de creştere trimestrială din 2021 până în prezent. Prin urmare, creşterea profitului a fost susţinută pe de o parte de accelerarea veniturilor, iar pe de altă parte, de scăderea cu 16% a costurilor de vânzare şi marketing faţă de perioada similară a anului trecut.

Începând din acest trimestru, compania nu mai raportează cei patru indicatori care vizau utilizatorii platformei, ci se rezumă la unul singur, "Family daily active people", al cărui număr s-a ridicat, în medie, la 3,24 miliarde pentru martie 2024, în creştere cu 7% faţă de anul anterior.

Pe partea de venituri din publicitate, Meta a început să recupereze din cota de piaţă, după un 2022 provocator din cauza actualizarilor Apple privind confidenţialitatea iOS şi a unui mediu macroeconomic dificil, care a determinat multe companii să-şi reducă bugetele de marketing. Astfel, veniturile din publicitate au crescut cu 27% în primul trimestru, până la 35,64 miliarde de dolari.

Segmentul Reality Labs continuă să înregistreze pierderi, raportând venituri de 440 de milioane de dolari şi un rezultat operaţional negativ, de 3,85 miliarde de dolari. Din 2020 până în prezent, pierderile cu metaversul şi realitatea virtuală totalizează 45 de miliarde de dolari. Analiştii se aşteptau, însă, ca pierderea operaţională din acest trimestru să fie chiar mai mare, de 4,31 miliarde de dolari.

TradeVille: Meta Platforms - AI, un nou motor pentru publicitate

Cifră de afaceri de 36,5 - 39 miliarde de dolari, aşteptată în trimestrul al doilea

Meta Platforms se aşteaptă, pentru al doilea trimestru, la o cifră de afaceri cuprinsă în intervalul 36,5-39 miliarde de dolari. Mijlocul intervalului, de 37,75 miliarde de dolari, se găseşte, însă, sub estimarea medie a analiştilor, de 38,3 miliarde de dolari şi ar implica o creştere anuală de 18%.

Pentru întreg anul 2024, cheltuielile totale sunt aşteptate să se situeze în intervalul 96-99 de miliarde de dolari, în creştere faţă de estimarea anterioară a companiei, de 94-99 miliarde de dolari, din cauza costurilor mai ridicate pentru infrastructură. Pentru segmentul Reality Labs, compania se aşteaptă în continuare la pierderi semnificative. În acelaşi timp, cheltuielile de capital sunt estimate în intervalul 35-40 de miliarde de dolari pentru întreg anul, în creştere faţă de prognoza anterioară, de 30-37 miliarde de dolari, pentru a susţine infrastructura necesară dezvoltărilor AI.

Acţiunea Meta, în top 10 cele mai performante din S&P 500

Acţiunile Meta Platforms se află pe un trend crescător încă din noiembrie 2022. De la minimul îngregistrat atunci, de 88,7 dolari, cotaţia a crescut de 5,6 ori, preţul situându-se în prezent la 493,50 dolari. Numai de la începutul anului, acţiunile s-au apreciat cu 40,47%, fiind în top 10 cele mai performante acţiuni din S&P 500. Raportat la referinţa pieţei americane, acţiunile au fost de 5,9 ori mai performante de la începutul anului.

Faţă de alte acţiuni din Big Tech, Meta se tranzacţionează aproape de maximele istorice. Un suport important se găseşte în jurul valorii de 453 de dolari, care reprezintă limita superioară a gap-ului realizat după raportările anterioare, când veniturile au depăşit cu aproape 11% aşteptările Wall Street, în timp ce pentru EPS, a surprins cu 2,5%.

După publicarea rezultatelor, acţiunile au înregistrat o scădere de 16% în tranzacţiile after-market, din cauza prognozei conservatoare care a eclipsat rezultatele peste aşteptări. Investitorii au început să vândă accelerat acţiunile companiei, chiar la începutul conferinţei cu investitorii, după ce Mark Zuckerberg a dezvoltat subiectul investiţiilor legate de segmentul Reality Labs, unde compania merge în prezent în pierdere. Astfel, dat fiind faptul că suportul de la 453 de dolari nu a ţinut, următorul prag important pentru investitori va fi partea de jos a gap-ului de pe grafic, în jurul valorii de 406 dolari, notează TradeVille

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Meta Platforms

Oportunităţi

-BUY: 86% dintre analiştii de pe Wall Street au acordat un rating de BUY (cumpără) pentru Meta Platforms, în timp ce doar doi analişti i-au acordat un rating de SELL (vinde). Preţul ţintă mediu pentru următoarele 12 luni se ridică la 541,36 dolari, implicând o apreciere de 9,7% faţă de preţul curent. UBS a fost cea care a oferit preţul maxim de pe Wall Street pentru Meta Platforms, revizuit în această lună, de la 530 la 610 dolari, ceea ce ar implica o posibilă apreciere de 24%. Goldman Sachs şi-a revizuit, de asemenea, preţul ţintă în creştere, de la 500 la 555 de dolari (+12,5% upside). Preţul ţintă oferit de Citigroup ajunge, în prezent, la 590 de dolari, de la 525 de dolari anterior (+6,4%), în timp ce Jefferies atribuie un preţ ţintă de 585 de dolari, de la 550 de dolari anterior (+11,4%). Wells Fargo, pe de altă parte, şi-a revizuit obiectivul de preţ în scădere la 600 de dolari, de la 609 dolari anterior (+21.6%)

-Meta AI: Meta Platforms a lansat recent un nou site web gratuit şi independent, care va concura direct cu Gemini de la Google, ChatGPT de la OpenAI, Microsoft Bing şi altele. Meta AI se doreşte a fi "cel mai inteligent asistent AI care se poate folosi gratuit", spune Zuckerberg, obiectivul companiei fiind acela "de a construit cea mai avansată inteligenţă artificială din lume şi de a o face disponibilă pentru toată lumea". Noua versiune a Meta AI este alimentată de Llama 3, limbaj lansat în aceeaşi zi cu chatbot-ul, care va putea fi folosit gratuit de către dezvoltatori. Compania afirmă că setul de date de antrenament pentru Llama 3 este de şapte ori mai mare decât cel folosit pentru în antrenarea Llama 2.

-AI Chip: Meta Platforms a dezvăluit, în prima parte a lunii, un nou cip destinat sarcinilor de AI, dedicat modelelor sale folosite în recomandările pentru publicitate. Cipul este a doua generaţie a MTIA ("Meta Training and Inference Accelerator"), primul fiind lansat în 2023. Însă cipurile MTIA sunt o completare, nu o înlocuire a cipurilor Nvidia, cu care compania îşi alimentează centrele de date.

-În sala de judecată: Meta Platforms a depus o cerere de respingere a acţiunii în justiţie a Comisiei Federale pentru Comerţ (FTC) din 2020, care acuză menţinerea unui monopol ilegal în reţelele de social media, după achiziţia Instagram şi WhatsApp. Meta susţine că FTC "a eşuat în a furniza dovezi pentru a-şi susţine afirmaţiile" şi că, dimpotrivă, se confruntă cu o concurenţă puternică din partea TikTok, X, YouTube şi Snapchat.

-TikTok Ban: Dacă legea privind interzicerea TikTok în SUA va fi aprobată şi dacă ByteDance nu va putea sau nu va vrea să vândă aplicaţia, cei 170 de milioane de utilizatori ai săi, precum şi advertiserii şi creatorii de conţinut ai platformei vor trebui să migreze spre alte reţele sociale. În fruntea listei de beneficiari se află Facebook şi Instagram ale Meta Platforms, 60% dintre utilizatorii TikTok afirmând că cele două sunt cea mai bună alternativă, dacă interdicţia va avea loc.

-Dividende: Meta Platforms a anunţat în februarie distribuirea primului său dividend, care se ridică la 0,50 dolari/acţiune, urmând să fie plătit trimestrial. Radamentul, de doar 0,4%, nu impresionează, însă reprezintă un beneficiu real pentru investitori, având în vedere potenţialul de creştere a preţului acţiunilor companiei pe termen lung.

Riscuri

-Ealuare: Acţiunile Meta Platforms sunt evaluate la un multiplu P/E (forward) de 24,74, calculat prin raportarea ultimului preţ de închidere la EPS estimat pentru 2024, depăşind de aproape două ori valoarea mediană a P/E pentru sector. În acelaşi timp, potrivit Alpha Spread, acţiunile sunt supraevaluate cu 27% faţă de valoarea instrinsecă, estimată la 361,08 dolari, în scenariul de bază.

-China: Deşi interzicerea TikTok în SUA ar putea aduce un influx de utilizatori pe platformele Meta, se aşteaptă ca interdicţia să afecteze activitatea companiei în China, dacă Beijingul ripostează. China generează mai mult de 10% din veniturile de publicitate ale Meta.

-Cheltuieli mai mari: Cu toate că rezultatele integrării AI în algoritmii platformei de social media dau rezultate foarte bune, această tehnologie nu este ieftină, aşa că investitorii ar trebui să fie atenţi la cheltuielile şi planurile de recrutare ale Meta pe măsură ce continuă să investească în AI. În plus, compania a declarat că pierderile operaţionale din segmentul de Reality Labs se vor extinde în 2024 faţă de 2023.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, Statista, Yahoo Finance, Bloomberg, The Motley Fool, Forbes, InvestorPlace, CNBC, WSJ, MarketBeat, Barron's, Market Watch, Seeking Alpha, Alpha Spread.

---------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. prefer meta estate trust, din 2 motive

    1. ei au venit primii cu numele de meta, nu mark

    2. nu au probleme de genul cambridge analytica, sau faze d-alea cu mereu va fi gratis pana te umplem de reclame si nu mai poti 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb