Netflix Inc. din SUA a anunţat un număr record de noi abonaţi în ultimul trimestru fiscal din 2023, totalul acestora ridicându-se la 260,3 milioane. Cifrele au depăşit cu mult prognoza analiştilor, fapt care a condus la o creştere cu 8,5% a preţului acţiunilor în sesiunea after-hours din 23 ianuarie (după anunţarea rezultatelor), potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille
Netflix este liderul pieţei globale de streaming, oferind o gamă largă de servicii în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă. Compania domină pieţele din Europa, America de Sud şi Australia.
Reed Hastings, cofondator şi preşedinte executiv al Netflix, a revoluţionat piaţa de entertainment prin serviciile sale de streaming oferite începând cu 1995, după ce şi-a vândut prima companie, Pure Software, către Rational Software. Hastings a renunţat la funcţia de co-CEO în ianuarie 2023, dar continuă să deţină aproximativ 2% din acţiunile Netflix, care au fost listate în 2002. Ted Sarandos şi Greg Peters sunt acum co-CEO ai Netflix, având o vechime de peste 15 ani în companie, timp în care au deţinut diferite funcţii.
Netflix este controlat majoritar de investitori instituţionali, cu 84% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Compania se bucură de una dintre cele mai mari participaţii ale investitorilor instituţionali din întreaga industrie de servicii de televiziune, Vanguard Group fiind cel mai mare acţionar, cu 8,28%, urmat de Blackrock, cu o cotă de aproape 7%, şi de FMR LLC, care deţine peste 5% din totalul acţiunilor. Totodată, compania face parte din grupul Magnificent 7, având o pondere de peste 0,5% din indicele de referinţă american S&P 500.
• Piaţa serviciilor de streaming bazate pe publicitate, în ascensiune
Potrivit Statista, piaţa serviciilor de streaming bazate pe publicitate este aşteptată să ajungă la 9,06 miliarde de dolari în 2024. Totodată, se estimează că industria va creşte cu o rată anuală compusă (CAGR) de 9,3% în perioada 2024-2027, urmând să atingă 11,83 miliarde de dolari în 2027. Venitul mediu per utilizator (ARPU) generat de serviciile de streaming susţinute de reclame este aşteptat să ajungă la 9,01 dolari în 2024, iar numărul utilizatorilor din acest segment este prognozat să atingă 1,1 miliarde.
Anul 2024 se anunţă unul important pentru sectorul publicităţii, în special datorită campaniilor electorale din SUA, care ar putea genera până la 15,9 miliarde de dolari pentru industrie, potrivit unor estimări realizate de GroupM. Acest lucru ar putea genera o creştere de peste 30% faţă de ultimul ciclu prezidenţial şi de cinci ori mai mult decât cheltuielile din alegerile legislative recente.
• Record de abonaţi noi pentru Netflix, la finele lui 2023
Netflix a reuşit să adauge un număr de 13,12 milioane de noi abonaţi în ultimul trimestru fiscal din 2023, ajungând la un total de 260,3 milioane (faţă de 256 milioane estimaţi de analişti). Numărul a depăşit cu mult prognoza anterioară a companiei (8,7 milioane), respectiv, estimările analiştilor, care anticipaseră un nivel de 8,72 milioane de noi abonaţi. Netflix a subliniat că acesta a fost cel mai bun trimestru din istoria companiei în ceea ce priveşte atragerea de noi abonaţi.
Pentru trimestrul încheiat în decembrie, compania a raportat venituri de 8,8 miliarde de dolari, în creştere cu 12,5% faţă de ultimul trimestru din 2022, şi uşor peste prognoza companiei, de 8,7 miliarde de dolari. Profitul net pe acţiune a fost însă cu 0,4 dolari sub prognoza companiei, ajungând la 2,11 dolari. Analiştii se aşteptau la venituri de 8,72 miliarde de dolari şi la un porfit net pe acţiune de 2,22 dolari.
• Perspective pozitive
Pentru primul trimestru din 2024, Netflix estimează venituri de 9,24 miliarde de dolari, implicând o creştere anuală de 13,2%, fiind aproximativ în linie cu estimările Wall Street, de 9,27 miliarde de dolari. Totodată, profitul net pe acţiune aşteptat de companie este de 4,49 dolari, depăşind consensul analiştilor de 4,10 dolari.
După câteva trimestre în care nu a mai oferit prognoze privind creşterea numărului de noi abonaţi, Netflix revine cu indicaţii în această direcţie, afirmând că se aşteaptă ca numărul să se situeaze sub valoarea înregistrată în ultimul trimestru din 2023, dar peste cea din primul trimestru din 2023, de 1,8 milioane. Analiştii estimează că numărul ar putea ajunge la 3,92 milioane la finalul primului trimestru din 2024.
Pentru întreg anul 2024, platforma de streaming se aşteaptă la o "creştere robustă cu două cifre a veniturilor" şi, cu toate că va continua să investească şi să dezvolte abonamentele cu reclame, acestea nu vor fi încă un factor de creştere principal al veniturilor totale. Abonamentele susţinute de reclame reprezintă acum 40% din noile subscrieri în pieţele în care acestea au fost lansate, potrivit anunţului companiei. În acelaşi ton, analistul Steve Cahall de la Wells Fargo, care i-a acordat companiei un rating "overweight" şi un preţ ţintă de 500 de dolari, consideră că "principala iniţiativa a Netflix pentru 2024 va fi investiţia în creşterea publicităţii pe termen lung". În acelaşi timp, Netflix a informat că se aşteaptă la o marjă operaţională de 24% în 2024, în creştere faţă de prognoza anterioară de 22-23%, pe fondul unui dolar american mai slab, notează TradeVille
• Preţul acţiunii Netflix a urcat cu peste 50% în ultimele 12 luni
Preţul acţiunilor Netflix a urcat cu 8,5% în şedinţa after-hours din 23 ianuarie, până la 534,61 dolari, după ce compania a raportat venituri peste aşteptările analiştilor şi un număr semnificativ de noi abonaţi pentru cel de-al patrulea trimestru din 2023. Volumul acţiunilor tranzacţionate în sesiunea pre-market a fost cu 487% peste media ultimelor 30 de zile, însumând 309,513 acţiuni. Dinamica înregistrată marţi seara vine în contextul în care, în 7 din cele 12 ultime raportări, preţul acţiunilor Netflix a avut tendinţa să scadă imediat după anunţ, înregistrând, în medie, un declin de 1,6% în prima zi de tranzacţionare după raportare.
În ultimele 12 luni, preţul acţiunilor Netflix a marcat un avans de peste 52%. Din noiembrie 2022, preţul a reuşit să se menţină preponderent peste media mobilă simplă de 200 de zile, excepţie făcând doar raportarea precedentă, când, pentru cele şase zile consecutive dinainte de publicarea rezultatelor, preţul s-a tranzacţionat sub această medie.
Pentru comparaţie, rivalul său Disney a înregistrat o performanţă negativă în ultimele 12 luni, de -10,69%, în timp ce Warner Bros Discovery a avut o performanţă încă şi mai slabă, de -22,14%. Live Nation Entertainment s-a situat, însă, pe un trend pozitiv, înregistrând o creştere de 19,13%, în timp ce Spotify, platforma de streaming muzical, şi-a majorat de peste două preţul în aceeaşi perioadă. În ceea ce priveşte principalii indici buriseri în care Netflix este inclus, S&P 500 a marcat o creştere de 21,66% în ultimele 12 luni, iar Nasdaq 100, de 48,26%, reuşind să depăşească performanţa acţiunilor platformei de streaming.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Netflix
Oportunităţi
- WWE Raw: Netflix a anunţat că va transmite programul WWE Raw începând din ianuarie 2025, reprezentând cel mai mare pas al platformei în divertismentul live. Acordul pe zece ani este evaluat la peste 5 miliarde de dolari, Netflix având opţiunea de a ieşi din acord după cinci ani şi de a-l prelungi pentru încă un deceniu. Platforma de streaming va putea difuza Raw la nivel global şi va începe acordul cu drepturi exclusive pentru acesta în SUA, Canada, Marea Britanie şi America Latină.
- Lider de piaţă: Netflix şi-a consolidat poziţia ca principal serviciu de streaming la nivel global, datorită schimbărilor implementate în ultimele 18 luni. "Aceste schimbări (precum reducerea cheltuielilor/producţiei de conţinut, creşterea licenţierii terţilor etc.) au demonstrat că nu toate companiile media vor putea atinge amploarea şi extinderea globală a Netflix în domeniul streamingului", potrivit analiştilor Bank of America. "Devine din ce în ce mai clar că Netflix a câştigat războiul streamingului", au mai adăugat aceştia. Deschiderea companiei spre furnizori externi va scădea costurile de finanţare a producţiilor noi şi îi va permite platformei, în schimb, să investească în conţinutul existent.
Riscuri
- Post vacant: Scott Stuber, directorul diviziei de filme de la Netflix, va părăsi platforma de streaming în martie pentru a-şi începe propriul business. Fostul executiv al Universal Studios şi-a folosit legăturile cu comunitatea creativă pentru a stabili relaţii cu regizori de top. Sub conducerea sa, Netflix a devenit studioul cu cele mai multe nominalizări la Premiile Academiei timp de trei ani consecutivi, din 2020 până în 2022, şi a obţinut opt nominalizări la cea mai bună imagine, inclusiv pentru "The Irishman", "Roma" şi "The Power of the Dog".
- Recomandare "BUY", dar preţ supraevaluat: Aproximativ 60% dintre analişti au acordat o recomandare "BUY" ("cumpără") pentru acţiunile companiei. Preţul ţintă mediu al Wall Street pentru Netflix se ridică la 496,12 dolari, cu un preţ minim de 338,35 dolari şi un preţ maxim de 630 de dolari. Valoarea medie ar putea genera o creştere de 1% a preţului acţiunilor în următorele 12 luni, în timp ce preţul maxim ar putea conduce la un avans de 28%. Potrivit Alpha Spread, în scenariul de bază, valoarea intrinsecă a unei acţiuni Netflix este de 291 dolari. Comparată cu preţul de piaţă dinaintea raportării, acţiunile Netflix sunt supraevaluate cu 41%.
- Opinii precaute: Barton Crockett de la Rosenblatt Securities a acordat un rating neutru acţiunilor Netflix, menţionând că stimularea creşterii numărului de abonaţi prin măsurile de partajare a parolelor pare să fi atins deja un punct culminant. Analistul Matt Farrell de la Piper Sandler este şi el precaut cu privire la evaluarea curentă. După o creştere de aproximativ 20% a preţului de la ultima raportare, Farrell spune că nu este dispus să cumpere acţiuni în acest moment, atribuind, de asemenea, un rating neutru platformei de streaming.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: FlixPatrol, Demand Sage, Forbes, Yahoo Finance, Barron's, Statista, CNBC, raport companie, Market Chameleon, Trading View, Reuters, Alpha Spread.
------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.01.2024, 17:21)
am vazut o reclama cu un film feminist unde barbatii se lauda ca iau bataie de la femei . femeia conduce la holywood .sa mai iei si abonament !
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.01.2024, 21:58)
Distractie ieftina pentru oameni.