Netflix Inc. a reuşit să depăşească aşteptările analiştilor pentru al doilea trimestru din 2024, atât în ceea ce priveşte veniturile, cât şi profitul. De asemenea, baza de abonaţi s-a majorat peste nivelul anticipat de analişti, iar opţiunea de abonament cu publicitate a crescut fulminant, sugerând că strategia companiei este eficientă şi sustenabilă. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum va evolua compania în perioada următoare pe fondul intensificării concurenţei şi al schimbărilor din industrie, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Netflix este liderul pieţei globale de streaming, oferind o gamă largă de servicii în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă, dominând Europa, America de Sud şi Australia.
Reed Hastings, cofondator şi preşedinte executiv al Netflix, a revoluţionat piaţa de entertainment prin serviciile sale de streaming oferite începând cu 1995, după ce şi-a vândut prima companie, Pure Software, către Rational Software. Hastings a renunţat la funcţia de co-CEO în ianuarie 2023, dar continuă să deţină aproximativ 2% din acţiunile Netflix, care au fost listate în 2002. Ted Sarandos şi Greg Peters sunt acum co-CEO ai Netflix, având o vechime de peste 15 ani în companie, timp în care au deţinut diferite funcţii.
Netflix este deţinut majoritar de investitiorii instituţionali, care controlează aproape 85% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Compania se bucură de una dintre cele mai mari participaţii ale investitorilor instituţionali din întreaga industrie de servicii de televiziune, Vanguard Group fiind cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 8,05%, urmat de Blackrock, cu o cotă de 4,8%, şi de FMR LLC, care deţine 4,4% din totalul acţiunilor. Compania deţine o pondere de 0,64% în indicele de referinţă american S&P 500, situându-se pe locul 23 în topul celor mai mari companii.
• Netflix - platforma preferată pentru 36% dintre utilizatorii de streaming video
În era digitală de astăzi, streamingul este parte din stilul de viaţă cotidian al unui număr considerabil de oameni. Un studiu realizat recent arată că americanii alocă, în medie, trei ore şi nouă minute pe zi serviciilor de streaming, ceea ce se traduce în peste 21 de ore pe săptămână, echivalentul unui loc de muncă part-time. Această alocare semnificativă de timp subliniează rolul central pe care serviciile de streaming îl au în consumul de divertisment şi furnizarea de informaţii către cetăţenii SUA.
Rezultatele studiului arată şi că 99% din toate gospodăriile din SUA plătesc cel puţin unul sau mai multe servicii de streaming, iar 50% dintre utilizatori plătesc pentru un abonament fără reclame. Netflix este liderul incontestabil al industriei, cu SUA şi Canada reprezentând aproape 31% din totalul abonaţilor săi. În afară de numărul de abonaţi, Netflix conduce şi în ceea ce priveşte satisfacţia şi plăcerea utilizatorilor: 36% dintre utilizatorii serviciilor de streaming afirmă că Netflix este platforma lor preferată în ceea ce priveşte interfaţa şi experienţa utilizatorului. Această preferinţă îl plasează mult peste competitorii săi, Amazon fiind pe locul al doilea, cu un procent de 14%.
• Creşterea abonaţilor Netflix depăşeşte estimările
Netflix a raportat rezultate financiare pentru al doilea trimestru din 2024 care au depăşit aşteptările analiştilor. Compania a înregistrat un profit/acţiune (EPS) GAAP de 4,88 dolari, depăşind estimările de 4,74 dolari. De asemenea, veniturile operaţionale s-au situat la 9,56 miliarde de dolari (+16,7% în ritm anual), comparativ cu aşteptările de 9,53 miliarde de dolari, în timp ce marja operaţională s-a îmbunătăţit şi ea, ajungând la 27%, în creştere de la 22% în trimestrul al doilea din 2023. ARPU (venitul mediu per utilizator) în SUA şi Canada s-a majorat la 17,30 dolari, în creştere faţă de 16,64 dolari în trimestrul precedent şi 16,18 dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, cel mai mare deficit faţă de consensul analiştilor a fost înregistrat în cadrul fluxului de numerar liber (FCF), care a scăzut la 1,21 miliarde de dolari, de la 1,34 miliarde de dolari în urmă cu un an şi de la 2,14 miliarde de dolari în trimestrul trecut. În acest caz, analiştii anticipau un nivel de 1,6 miliarde de dolari.
Totodată, Netflix a adăugat 8,05 milioane de abonaţi noi în acest trimestru, ajungând la un total de 277,65 milioane abonaţi globali şi depăşind estimările analiştilor, care previzionau o valoare de 274,4 milioane. Aceasta reprezintă o creştere semnificativă faţă de trimestrul anterior şi o continuare a tendinţei pozitive de creştere a bazei de abonaţi. Serialul Bridgerton a generat 172 milioane de vizualizări în al doilea trimestru, în timp ce serialul britanic Baby Reindeer a fost un alt hit, obţinând 88,4 milioane de vizualizări şi 11 nominalizări la Emmy. În total, Netflix a primit 107 nominalizări la premiile Emmy pentru 35 de seriale diferite, cele mai multe obţinute de un singur brand de producţie.
• Perspective - progresul Netflix, susţinut de introducerea abonamentului cu publicitate
Conducerea Netflix a menţionat că progresul companiei continuă să fie susţinut de introducerea abonamentului cu publicitate, care a crescut cu 34% faţă de trimestrul anterior. Compania plănuieşte să extindă această strategie pentru a atrage mai mulţi abonaţi sensibili la preţ şi pentru a creşte veniturile din publicitate.
În ceea ce priveşte proiecţiile pentru al treilea trimestru din 2024, conducerea companiei a declarat că se aşteaptă la o creştere a veniturilor cu 14%, uşor sub nivelul anticipat de analişti, de 14,8%. De asemenea, compania şi-a majorat uşor proiecţia veniturilor la nivel anual (+14-15% de la +13-15%), pe baza tendinţei de creştere a numărului de abonaţi. Marja operaţională se va îmbunătăţi şi ea, ajungând la 26% la sfârşitul anului, în creştere de la estimarea anterioară de 25%.
În încercarea de a orienta atenţia investitorilor către metrici mature, precum veniturile, câştigurile şi fluxul de numerar, Netflix a anunţat că nu va mai raporta cifre trimestriale privind numărul de abonaţi şi venitul mediu per abonat începând cu primul trimestru al anului 2025. Această mişcare, pe de o parte va proteja compania în faţa volatilităţii crescute care a caracterizat parcursul său pe bursă în ultimii ani, dar, pe de altă parte, sugerează că rata de creştere a numărului de abonaţi rezultat din măsurile privind partajarea parolelor ar putea încetini anul viitor. Aceasta este o schimbare semnificativă pentru companie şi pentru industria de streaming în ansamblu, notează TradeVille.
• Acţiunea NFLX, evoluţie superioară comparativ cu indicele S&P 500
De la începutul anului, cotaţia acţiunii NFLX s-a apreciat cu 37,3%, încheind şedinţa de tranzacţionare din 18 iulie la preţul de 643,04 dolari. Spre comparaţie, de la începutul anului, indicele S&P 500, din care compania face parte, s-a apreciat cu 16,9%, în timp ce indicele Dow Jones Industrial Average (DJIA) a adăugat 7,8%.
Evoluţiile principalelor companii competitoare s-au situat sub cea a Netflix. În acest sens, preţul acţiunii Disney s-a apreciat, de la începutul anului, cu 6,7%, cel al Amazon cu 22,5%, în timp ce preţul acţiunilor Warner Bros Discovery şi Roku s-au prăbuşit cu 26,9%, respectiv 29,5%.
La sfârşitul şedinţei de tranzacţionare din 17 iulie, media mobilă simplă de 200 de zile se situa la 549,60 dolari, iar cea de 50 de zile era la 666,34 dolari, indicând un comportament asociat vânzării acţiunii. În ceea ce priveşte oscilatorul RSI, acesta se situează la 40,12, arătând faptul că, în momentul de faţă, acţiunea se află mai degrabă într-o zonă neutră.
Acţiunile Netflix au închis la un maxim istoric de 691,69 dolari în noiembrie 2021, fiind un important punct de rezistenţă. În prezent, preţul se situează cu aproximativ 7% sub acest maxim.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Netflix
• Oportunităţi
Ad-based streaming: Noul algoritm de creştere a companiei include extinderea streamingului bazat pe reclame, ceea ce conduce către un potenţial de creştere semnificativă a veniturilor.
Conţinut şi abonaţi: Succesul serviciilor de streaming este susţinut în principal de conţinutul atrăgător continuu care poate fi oferit la un preţ considerat rezonabil de către investitori. Cu toate că utilizatorii pot adăuga întotdeauna abonamente suplimentare, bugetele lor sunt finite, aşa că, cel mai probabil, doar câteva servicii de streaming vor deţine în mod constant baze de clienţi foarte mari, iar Netflix deţine detaşat poziţia de lider, cu peste 260 de milioane de abonaţi. În topul primilor trei, la nivel global, urmează Amazon, cu 200 de milioane de abonaţi, şi Disney+, cu aproape 150 de milioane.
Internaţional: Netflix are posibilitatea de a creşte semnificativ în pieţele internaţionale, în unele ţări demonstrând deja că poate susţine distribuirea de conţinut local.
Randament pe termen lung: O investiţie de 1.000 de în acţiunile Netflix realizată acum 20 de ani, ar fi valorat în prezent 139.000 de dolari. Însă, dacă am fi marcat profitul la maximul istoric din noimebrie 2021, profitul s-ar fi ridicat la 158.000 de dolari. Prin comparaţie, 1.000 de dolari investiţi în S&P 500, în acelaşi moment, ar fi valorat în prezent doar puţin peste 6.000 de dolari.
• Riscuri
Concurenţă: Competiţia în industria de streaming este ridicată, iar rivalii Netflix ar putea să opteze inclusiv pentru oferirea serviciilor împreună sau în parteneriat cu televiziunea prin cablu, posibilitate pe care Netflix nu o deţine în prezent. Totodată, preţurile nu mai constituie un avantaj competitiv pentru liderul industriei, acestea crescând semnificativ în ultimii ani, pe măsură ce compania s-a concentrat pe rentabilitate şi generarea de numerar. Prin urmare, s-ar putea ca Netflix să fie nevoit să depună un efort mai mare pentru a-şi creşte baza de abonaţi în următorii ani sau pentru a genera venituri per abonat similare cu nivelul din prezent.
SUA: Piaţa din SUA este deja puternic penetrată de Netflix, aceasta fiind şi cea mai importantă piaţă pentru companie, aproape 26% din numărul total de abonaţi ai săi fiind americani. Raportat la totalul populaţiei Statelor Unite, Netflix este prezent în casele a 20% dintre aceştia. Acest lucru înseamnă că, probabil, strategia viitoare de creştere a companiei va implica alte majorări de preţ, care ar putea conduce la pierderi importante de abonaţi.
Analiştii devin sceptici: Conform datelor furnizate de FactSet, analiştii de pe Wall Street anticipează un preţ ţintă mediu de 673,07 dolari, ceea ce înseamnă un nivel cu doar 4% peste cel actual.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, FlixPatrol, Demand Sage, Forbes, Yahoo Finance, SeekingAlpha, CNBC, MarketWatch, BVB, TradingView, Morningstar, WSJ, kiplinger.com, Market Beat, FactSet.
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc
------------
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, FlixPatrol, Demand Sage, Forbes, Yahoo Finance, SeekingAlpha, CNBC, MarketWatch, BVB, TradingView, Morningstar, WSJ, kiplinger.com, Market Beat, FactSet.