Docusign Inc. a încheiat primul trimestru al anului fiscal curent cu creşteri la nivel operaţional, influenţate în principal de veniturile din abonamente, cât şi de rata de creştere scăzută a costurilor. Compania şi-a majorat totodată programul de răscumpărare a acţiunilor până la un miliard de dolari, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille .
Înfiinţată în anul 2003, DocuSign este o companie care oferă soluţii digitale privind întocmirea, semnarea şi managementul actelor (contracte şi alte documente) încheiate de companii în activitatea lor de zi cu zi. Principalul serviciu al companiei este eSignature, DocuSign fiind pionierul tehnologiei semnăturii digitale. Modelul de afaceri al companiei este centrat pe generarea de venituri din abonamente.
Compania are peste un milion de clienţi care plătesc pentru serviciile sale, iar numărul global de utilizatori depăşeşte un miliard. Potrivit Deloitte, cota DocuSign este de 75% din piaţa globală a semnăturilor electronice, demarcându-se de principalii săi concurenţi, precum Adobe, PandaDoc sau signNow, printre alţii. Profitând de creşterea cererii pentru semnătură electronică, accelerată în perioada pandemiei, compania şi-a crescut vânzările anuale de la 518,5 milioane de dolari (an fiscal 2018), la 2,5 miliarde de dolari în anul fiscal 2023.
Cel mai mare acţionar al companiei este The Vanguard Group (9,977% din total acţiuni), urmat de alte fonduri de investiţii importante precum Capital Research Management, cu deţineri de 2,27% din capital.
Allan Thygesen este în prezent CEO-ul companiei, acesta ocupând funcţia din octombrie 2022, timp în care acţiunea DocuSign a rămas la un nivel constant până în prezent. Allan a ocupat funcţia de preşedinte, Americas & Global Partners la Google, conducând brandul de publicitate de peste 100 de miliarde de dolari al companiei în America de Nord şi de Sud. Înainte de această funcţie, a fost preşedinte al Google Marketing Solutions, supervizând afacerea globală a agenţiilor de publicitate mici şi mijlocii, care deserveşte milioane de clienţi din întreaga lume.
• Piaţa semnăturii electronice se extinde
Statista estimează că piaţa semnăturii electronice va ajunge la puţin peste 43,1 miliarde de dolari în anul 2030, de la circa 3,9 miliarde de dolari în 2022. O alte companie de studii de piaţă, Fortune Business Insights, coroborează aceste cifre, precizând că rata medie de creştere anuală între 2023 şi 2030 ar putea fi de 35,1%. Dinamica are la baza nevoia firmelor de automatizare a activităţilor briocratice, repetitive. Această piaţă este pătrunsă, la rândul ei, de avansul tehnologiilor AI, care pot oferi asistenţă la întocmirea şi aprofundarea conţinutului documentelor (de exemplu, prin sintetizarea punctelor esenţiale ale unui act).
• DocuSign - venituri şi profit în creştere
DocuSign a încheiat cele trei luni aferente primului trimestru al anului fiscal 2025 înregistrând creşteri atât la nivelul veniturilor, cât şi în rândul profitabilităţii nete. Vânzările totale au crescut până la 691,5 milioane de dolari (+8% în ritm anual), în principal ca urmare a creşterii veniturilor din abonamente, care s-au majorat cu 8,1%.
În privinţa costurilor operaţionale, compania a reuşit să menţină controlul asupra acestora, înregistrând o modestă scădere, de 1,5%. Acest lucru a contribuit la generarea unui profit operaţional de 22,6 milioane de dolari, comparativ cu pierderea operaţională de 4,6 milioane de dolari înregistrată în primul trimestru al anului fiscal 2024.
Rezultatul financiar pozitiv în valoare de 14,1 milioane de dolari, a propulsat profitul net al companiei la 36,6 milioane de dolari pentru cele trei luni aferente primului trimestru din anul fiscal 2025, cu mult peste profitul net de 539.000 dolari înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru s-a tradus printr-un profit net pe acţiune diluat (EPS) de 0,16 dolari.
• Preţul acţiunii DocuSign, în declin
DocuSign a marcat o evoluţie negativă la bursă de la începutul anului până în prezent, înregistrând un minus de 10%, sub performanţaînregistrată de principaliul competitor, Adobe, dar peste DropBox, care a înregistrat o scădere de 13,2%. De asemenea, în anul curent, randamentul acţiunii DocuSign a fost sub cea a principalului indice de referinţă, S&P 500, care a urcat cu peste 13%. După publicarea rezultatelor, preţul acţiunii a săltat cu 8% în şedinţa de after-hours de joi seara.
• Perspective pozitive
Pentru trimestrul următor, compania se aşteaptă la venituri totale cuprinse între 725 şi 729 milioane de dolari, cu o marja brută estimată de 80,5-81,5%. La nivel operaţional, compania estimează o marjă operaţională non-GAAP cuprinsă între 27% şi 28%, notează TradeVille .
DocuSign a anunţat noi capabilităţi de produs pentru generarea de acorduri, crearea unor experienţe de semnare mai bune şi gestionarea acordurilor end-to-end. DocuSign a anunţat adoptarea tehnologiilor de tip generative AI încă din primăvara acestui an. Totodată, compania a anunţat noi dezvoltări ale produselor sale, în baza cărora va putea obţine venituri viitoare. Acestea sunt:
- Liveness Detection for ID Verification - utilizează tehnologii AI pentru identificarea rapidă a identităţii semnatarilor.
- DocuSign Monitor Integration with CLM - le dă utilizatorilor o perspectivă largă asupra ciclului de întocmire a unui contract, oferind, totodată, măsuri de siguranţă împotriva unor incidente precum ştergerea neautorizată a conţinutului unui document etc.
- Enhanced Comments for DocuSign CLM - facilitează lucrul în echipă asupra unui document şi modalitatea în care un document este editat.
Totodată, începând cu luna februarie, compania a decis să elimine 6% din forţa sa de muncă, potrivit planului de restructurare a departamentelor de vânzări şi marketing. De asemenea, Consiliul de Administraţie al companiei a decis creşterea programului actual de răscumpărare a acţiunilor până la un miliard de dolari.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în DocuSign
Oportunităţi
-Lider global: Compania este lider global în industria semnăturilor electronice, o piaţă cu perspective de creştere, având o cotă de 77,64%, cu 1,3 milioane de clienţi. Acest lucru poate constitui un avantaj, atât prin poziţia dominantă pe piaţă, cât şi prin crearea de bariere de intrare pentru alte companii în sector.
-Fiind o companie de software, marjele de profit sunt, în general, ridicate, comparativ cu marjele de profit ale companiilor din alte industrii.
-Implementarea tehnologiilor AI poate menţine avantajul competitiv al companiei şi poate reprezenta un motor de creştere a veniturilor.
Riscuri
-Cererea pentru produsul companiei poate fi afectată de impactul condiţiilor macroeconomice asupra bugetelor clienţilor actuali şi potenţiali. Odată cu încheierea pandemiei, s-a ameliorat un stimulent puternic pentru digitalizarea unei bune părţi din lucrul uzual cu acte. De altfel, veniturile trimestriale ale DocuSign consemnează, momentan, o creştere din ce în ce mai lentă, de la un trimestru la altul.
-Diferenţa negativă dintre rezultatele aşteptate de investitori şi performanţa efectivă a companiei a contribuit, în trecut, la scăderea semnificativă a cotaţiei la bursă. Fiind o companie cu perspective de creştere, aşteptările pieţei pot fi foarte mari, iar preţul acţiunii poate avea perioade în care fluctuează într-un interval de câteva zeci de dolari într-o perioadă relativ scurtă.
Sursele menţionate de TradeVille .în acest raport sunt: raport companie, docusign.com, gartner.com, www2.deloitte.com, app.indigotools.com, Market Screener, Statista, globenewswire.com, SeekingAlpha, MarketBeat, Reutrers, Google Finance, CNBC, The Wall Street Journal.
------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.