Traian Preoteasa vrea linişte la CFR Călători: consiliile de disciplină, dominate de reprezentanţii conducerii

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii / 1 septembrie 2023

Traian Preoteasa vrea linişte la CFR Călători: consiliile de disciplină, dominate de reprezentanţii conducerii

English Version

Conducerea CFR Călători va avea trei din cei cinci membri ai Consiliului de Disciplină, care va judeca contestaţiile personalului feroviar la sancţiunile aplicate, potrivit viitorului regulament de funcţionare, citat de site-ul Club Feroviar.

Traian Preoteasa, directorul general CFR Călători, a trimis, conform sursei citate, zilele trecute celor două sindicate reprezentative pentru societate - Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Alianţa Federaţiilor Tehnice Feroviare - forma finală a Regulamentului de funcţionare a Consiliilor de Disciplină, central şi regionale, a căror menire este "stabilirea şi tratarea în mod transparent a abaterilor şi sancţiunilor disciplinare prevăzute în Codul Muncii, pentru toate categoriile profesionale din cadrul SNTFC Călători".

Documentul respectiv prevede că angajaţii care sunt supuşi cercetării disciplinare prealabile şi consideră că le-au fost încălcate drepturile cu privire la formularea şi susţinerea apărării şi probelor pe care le consideră necesare în apărarea lor se pot adresa Consiliului de disciplină într-un termen de şapte zile lucrătoare de la finalizarea cercetării disciplinare prealabile, respectiv de la data la care a participat la convocarea în vederea cercetării disciplinare prealabile.

Cercetarea angajaţilor de către Consilii se va face cu respectarea unor principii precum prezumţia de nevinovăţie, garantarea dreptului la apărare, contradictorialitatea (dreptul de exprimare privind orice act sau fapt ce are legătură cu abaterea), proporţionalitatea, legalitatea sancţiunii, unicitatea sancţiunii (o singură sancţiune pentru un fapt) şi celeritatea.

Ceea ce frapează este faptul că administraţia companiei CFR Călători va avea trei din cei cinci membri, ceea ce face ca judecarea contestaţiei să devină o formalitate. Doi dintre membri sunt reprezentanţi ai sindicatelor, iar trei sunt reprezentantul structurii juridice a companiei, reprezentantul structurii de conducere şi cel al structurii de specialitate. Practic, rolul membrilor din partea sindicatelor devine unul decorativ, atât timp cât deciziile se vor lua cu votul motivat a trei membri.

"Nu este prima decizie bizară a directorului Traian Preoteasa. El a spus că va pune în aplicare legea privind statutul personalului feroviar, dar a creat un salariu de bază unic pentru toate funcţiile de execuţie, indiferent că vorbim despre acar sau despre mecanicul de locomotivă. Preoteasa a reuşit să facă ceea nu a reuşit regimul comunist: salariu de bază unic pentru toţi angajaţii. Directorul general al CFR Călători are o interpretare proprie a legislaţiei în vigoare, pentru că în afara salariului respectiv a blocat şi sistemul de promovare. Acum probabil că îi este frică de proteste şi de aceea a stabilit cum va arăta componenţa consiliilor de disciplină, pentru a se asigura că angajaţii vor respecta deciziile sale. Vă daţi seama că, având trei membri din cinci în fiecare consiliu de disciplină, Traian Preoteasa va avea mână liberă de a disponibiliza sau de a-i sancţiona pe angajaţii incomozi, decizii pe care le lua şi până acum, dar mai rar, pentru că nu se încadra în prevederile legii", a declarat, pentru ziarul BURSA, Gabriel Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), federaţie în care sunt membrii mulţi dintre mecanicii de locomotivă de la CFR Călători.

Problemele de la compania CFR Călători au fost semnalate zilele trecute şi de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, care a anunţat că în 15 septembrie 2023 va declanşa o grevă de avertisment la calea ferată, între orele 7:00 şi 9:00. Printre motivele grevei de avertisment se numără şi faptul că "nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători".

În legătură cu această mişcare de protest, Rodrigo Maxim, preşedintele FSTFR, ne-a precizat că ea este legală, atât timp cât din 26 mai 2023 Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane nu mai are Contract Colectiv de Muncă.

Preşedintele FSTFR ne-a mai spus că, în privinţa membrilor federaţiei sindicale pe care o conduce, aceştia nu pot să se alăture grevei de avertisment a colegilor de la FNFMCV, deoarece contractul colectiv de muncă este valabil până la 31 decembrie 2023.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb