Transportatorii români sunt taxaţi abuziv în Bulgaria

R.S.
Miscellanea / 20 septembrie

Transportatorii români sunt taxaţi abuziv în Bulgaria

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) trage un semnal de alarmă cu privire la intensificarea practicilor ilegale de control ale autorităţilor bulgare şi solicită intervenţia imediată a Comisiei Europene şi a Guvernului României şi Bulgariei pentru eliminarea noii taxe impuse abuziv transportatorilor români la intrarea în vigoare. Bulgaria dinspre Turcia. Acestea practici contra flagrant principiilor europene şi necesită acţiuni urgente pentru stoparea imediată şi prevenirea extinderii abuzurilor împotriva transportatorilor români, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Începând cu 15 iulie 2024, Agenţia Bulgară pentru Siguranţa Alimentară a introduces o măsură de dezinfecţie preventivă pentru toate vehiculele care intra în Bulgaria dinspre Turcia, motivată de situaţie epizootică din regiune. Conform cadrului legal, taxa stabilită pentru dezinfecţia exterioară a camioanelor de peste 3,5 tone este de 20 BGN (10 EUR) pentru vehiculele înmatriculate în străinătate. În mod abuziv, transportatorii români sunt obligaţi să plătească dublul acestei sume - 20 EUR în loc de 20 BGN - o taxă ilegală şi discriminatorie, care depăşeşte valoarea comunicată oficială, potrivit comunicatului.

UNTRR solicită stoparea acestor practici abuzive ale autorităţilor bulgare şi eliminarea imediată a taxei de dezinfecţie impuse de Bulgaria. This tax nu mai există nicio altă frontieră europeană şi o încălcare a dreptului la libera circulaţie pe piaţa unică, alături de celelalte măsuri anti-europene introduse de Bulgaria împotriva transportatorilor români.

Bulgaria se comportă ca un stat non-UE! De ce mai este menţinută în Uniunea Europeană? UNTRR a atras atenţia în câteva rânduri asupra faptului că autorităţile bulgare creează bariere împotriva liberei circulaţii pe teritoriul pieţei unice, utilizând diverse metode pentru a obţine avantaje economice în defavoarea României. De anul trecut, şoferii români sunt discriminaţi în parcările de camioane din Ruse şi Vidin, plătind tarife de peste trei ori mai mari decât cele plătite de şoferii bulgari şi aşteptând în parcare până la 30 de ore, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsaţi să treacă. frontiera . Transportatorii români se confruntă în prezent cu timp de aşteptare de 20-36 de ore la intrarea din Bulgaria ajungând şi până la 3 zile de aşteptare. Cu toate acestea, autorităţile din Bulgaria nu au făcut niciun progres în ceea ce priveşte transparenţa şi monitorizarea operatorului acestor parcări de camioane, care a primit şi dreptul de a gestiona cozile virtuale de trecere a frontierei pentru vehiculele comerciale de marfă. În acest context, UNTRR solicită autorităţilor române ca şi transportatorii români să fie taxaţi la jumătatea pentru trecerea podurilor Giurgiu şi Calafat!

Într-o coincidenţă ciudată , Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse a reintrat în reparaţie anul acesta pe partea bulgară, după ce a fost în reparaţie şi anul trecut, tot pe partea bulgară - probabil pentru a pune în valoare nu doar parcarea de la Ruse, dar şi pe cea mai recentă de la Vidin, astfel încât operatorul acestora să aibă timp să recupereze investiţia. Podul actual Giurgiu- Ruse a fost construit acum 70 de ani în 2 ani şi 3 luni cu tehnologia de atunci, iar acum durează 2 ani doar reparaţii la jumătatea din pod, pe partea bulgară! Ritmul lent al lucrărilor de reparaţii pe partea bulgară la Podul Giurgiu -Ruse afectează competitivitatea transportatorilor români, care riscă penalizări şi pierderea unor contracte importante din cauza timpilor mari de aşteptare şi blocajelor la frontiera BG-RO, se menţionează în comunicat.

Podul Prieteniei este tranzitate zilnică de 1.400 de camioane pe fiecare sens, sau 2.800 de camioane pe ambele sensuri şi traversările actuale cu ferry/bacul RO-BG nu pot prelua acest trafic din cauza capacităţilor reduse, drumurilor de acces dificile pentru camioane şi imposibilităţi de operare trecerilor. cu bacul/ferry atunci când scade nivelul apelor Dunării. În prezent, există traversări cu bacul/ferry pentru camioane la Zimnicea (12 camioane/trecere), Bechet(16 camioane/trecere), Turnu Măgurele(6 camioane/trecere), Călăraşi (6 camioane/trecere) şi se va deschide şi la Giurgiu (Ostrovul Mocănaşul: 19 camioane/trecere). Accesul camioanelor de 40 este dificil la unele dintre aceste treceri, pentru că drumurile nu sunt reabilitate, iar capacitatea acestor băcuri/ferry este insuficientă pentru nevoile traficului actual de camioane RO-BG, fiind limitată la maximum 70 de camioane/24h la Călăraşi unde se operează 10 treceri/zi cu bacuri de 6-7 camioane, atunci când se va şi bacul/ferry de la Giurgiu, capacitatea acestuia va fi de maxim 190 de camioane/24h, dacă se vor opera 10 treceri/zi cu bacuri. de 19 camioane.

Perturbarea semnificativă a traficului de camioane cauzată de ritmul lent al reparaţiilor efectuate de partea bulgară pe Podul Prieteniei, operarea discriminatorie a noilor parcări de camioane de la Ruse şi Vidin şi timpii mari de aşteptare a frontierei BG-RO afectează grav competitivitatea transportatorilor rutieri români şi economia. României.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR face apel la intervenţia urgentă şi fermă a Comisiei Europene şi Guvernelor României şi Bulgariei pentru a elimina barierele artificiale pe care controlul din Bulgaria le pune în calea operatorilor economici din România . Este inacceptabil ca transportatorii români să fie obligaţi să plătească sau taxă ilegală, la dublul valorii comunicate oficial. UNTRR solicită eliminarea imediată a taxei impuse transportatorilor români pentru dezinfecţii preventive ale camioanelor înmatriculate în România care intra în Bulgaria din Turcia, în cadrul transporturilor internaţionale pe care le operează legal pe această rută .

Prin această nouă taxă ilegală, Bulgaria continuă să sfideze în mod constant regulile şi principiile UE, similare cu operaţiunile discriminatorii din parcările pentru camioane din Ruse şi Vidin.

UNTRR solicită oprirea discriminării transportatorilor români în parcările de camioane din Bulgaria!

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită Comisiei Europene să intervină pentru a elimina şi preveni aceste practici, iar în absenţa unei reacţii concrete şi prompte din partea Bulgariei, să ia în considerare excluderea Bulgariei din UE, pentru a preveni răspândirea acestor practici. ar putea pune în pericol valorile şi regulile Uniunii Europene şi, în final, chiar funcţionarea UE şi a pieţei unice de transport, se precizează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb