Statul francez şi-a redus cu aproape 1%, la 11%, participaţia deţinută la compania aerospaţială europeană "Airbus Group", obţinând în schimb 451 de milioane de euro (613 milioane de dolari).
Prin vânzarea a aproximativ opt milioane de acţiuni către investitori instituţionali, printr-un plasament privat, participaţia Franţei la "Airbus Group" este similară cu cea a Germaniei. Spania deţine mai puţin, respectiv 4%.
Amintim că gigantul aerospaţial a lansat anul trecut reforma acţionariatului său, care le cere statului francez şi celui german să deţină 11% din drepturile de vot din companie.
Ministrul francez de finanţe, Pierre Moscovici, a declarat, ieri, că vânzarea deţinerii la "Airbus" este parte a "managementului activ" al activelor guvernului. Oficialul de la Paris a menţionat că executivul intenţionează să-şi păstreze participaţiile la companiile pe care le consideră strategice, iar deţinerile la alte societăţi vor fi înstrăinate în vederea obţinerii de lichidităţi necesare reducerii datoriei publice.
Constructorul de avioane "Airbus", pe care îl deţine "Airbus Group", a anunţat, săptămâna aceasta, că nu vrea să-şi accelereze, pe termen scurt, producţia celui mai vândut model - A320, chiar dacă acesta i-a adus comenzi şi livrări record în 2013. "Airbus" a livrat 626 de avioane comerciale în 2013, către 93 de clienţi, cu 38 de avioane în plus faţă de 2012.
Compania a menţionat că, anul trecut, a înregistrat 1.619 comenzi brute, faţă de 1.531 în cazul rivalului american "Boeing" Co. "Până la sfârşitul anului, rezervele de comenzi au urcat la un record al industriei, de 5.559 aeronave, în valoare de 809 miliarde de dolari la preţ de catalog, echivalentul a opt ani de producţie", a informat compania.
Fabrice Bregier, preşedintele "Airbus", a declarat că aceste comenzi record se încadrează în ţintele de profit ale companiei şi anticipează o evoluţie solidă în 2014.
"Airbus" a consemnat un record şi pe segmentul comenzilor nete primite anul trecut: 1.503 de avioane faţă de 1.355 de comenzi nete pentru "Boeing".