Românii încă vor să îşi petreacă vacanţa de vară pe litoralul românesc. Pe locurile secunde în preferinţele românilor sunt destinaţiile montane şi balneoclimaterice, conform celui mai recent studiu realizat de platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro si compania de cercetare de piaţă Mercury Research.
Litoralul românesc rămâne în topul preferinţelor românilor
Unul dintre punctele tari ale turismului naţional rămâne ieşirea la Marea Neagră, astfel că litoralul românesc rămâne în topul preferinţelor turiştilor, cu 55% dintre voturile participanţilor la studiu. Românii sunt şi în căutare de staţiuni montane (47%), de tururi prin ţară (46%), care le permit să exploreze cât mai multe locuri, dar şi de staţiuni balneo (43%), având în vedere că turismul de wellness este într-o continuă creştere.
Potrivit studiului realizat de Travelminit şi Mercury Research, în ultimul an, cei mai mulţi oameni au vizitat oraşele mari din România (60%), zona montană (50%) şi litoralul Mării Negre (45%). Este interesant de menţionat şi faptul că şi city break-urile, un trend extrem de popular în Europa, sunt căutate acum şi în România, oraşe precum Bucureştiul, Cluj-Napoca, Braşovul, Sibiul, Oradea sau Timişoara fiind printre cele mai apreciate pentru vacanţele de acest tip.
De asemenea, se pare că, în următoarele 12 luni, cele mai populare destinaţii pentru sejururile mai lungi (de peste 4 zile) sunt litoralul Mării Negre (41%) şi staţiunile balneare (31%), în timp ce, în cazul unor sejururi mai scurte, românii au în plan să meargă la munte (40%), în marile oraşe (38%) şi la Marea Neagră (38%). În general, turiştii preferă să meargă la munte pentru sejururi mai scurte, deoarece Carpaţii sunt mai aproape de orice punct de plecare în comparaţie cu orice altă destinaţie de vacanţă.
"Rezultatele studiului Mercury sunt confirmate şi de datele Travelminit.ro, practic, în topul celor mai rezervate destinaţii de pe platforma noastră se află cele menţionate şi de ei. Aşa cum era de aşteptat, litoralul românesc este în topul preferinţelor pe durata sezonului estival, iar noi ne bucurăm că putem asigura o ofertă variată de cazări la mare şi nu numai, la care se poate plăti inclusiv cu vouchere", spune Rita Szilveszter, Marketing Manager Travelminit.ro.
Ce îşi doresc românii de la vacanţele lor?
Studiul Mercury Research a relevat şi faptul că principalele motive pentru care turiştii merg în vacanţă sunt: nevoia de a se bucura de peisaje şi de natură (cu un scor de 9.2 din 10), odihna şi relaxarea (cu un scor de 9), atracţiile turistice (8.6), timpul petrecut cu familia şi prietenii (8.6).
În ceea ce priveşte bugetul, preţurile cazărilor sunt similare cu cele din sezonul trecut. Pentru un sejur scurt în România (1-3 nopţi maximum), în ultimul an, oamenii au cheltuit în medie 585 de lei de persoană, iar pentru sejururi mai lungi au plătit 1.100 de lei de persoană. Bugetele pentru acest sezon estival sunt aproximativ la fel: 575 de lei pentru sejururi mai scurte şi 1.130 de lei pentru sejururi mai lungi.
Nu în ultimul rând, merită precizat cât de importante sunt review-urile cazărilor: 75% dintre oameni citesc întotdeauna recenziile de cazare, mai ales pe platformele de rezervare online, pe site-ul de cazare şi pe Google.
"Pentru Travelminit, turistul este de fiecare dată pe primul loc, astfel că a fost important pentru noi să parcurgem studiul realizat de Mercury Research şi să înţelegem mai bine ce îşi doresc turiştii de la vacanţele lor din prezent. Facem tot posibilul să oferim o experienţă plăcută turiştilor români, indiferent că vorbim despre găsirea celei mai bune oferte sau de posibilitatea de a plăti sub mai multe forme - cu un card bancar, cu un card de vacanţă, în cazul celor care beneficiază de această facilitate. Avem cea mai largă ofertă de cazare cu vouchere de vacanţă în România, astfel că încercăm de fiecare dată să le oferim clienţilor noştri opţiunile de care au nevoie pentru planificarea unui sejur aşa cum îşi doresc", spune Timea Imecs-Ambrus, CEO Travelminit.ro.
"Am apreciat în colaborarea cu Travelminit deschiderea de a afla exact ce spun românii despre acest domeniu al turismului. Cu toţii ne formăm opinii «din birou» despre cum se comportă oamenii şi cum gândesc, dar este crucial să aflăm direct de la ei şi să validăm sau nu ce credeam că ştim; altfel, fără contact direct cu oamenii, companiile pot devia cu uşurinţă de la realitatea pieţei", spune Cosmin Constantin, Senior Research Consultant Mercury Research.