Reporter: Când ai decis că este timpul să faci un business în industria modei? A fost dificil?
Ionuţ Marin: Interesul pe care l-am avut întotdeauna pentru modă a făcut ca primele mele job-uri să fie pentru marile nume internaţionale din industria modei. Am lucrat ca fashion adviser atât în România cât şi în străinătate, am dobândit experienţă în domeniu şi încredere în talentul meu şi astfel mi-am transformat pasiunea în business. Totul a venit de la sine. Cu toate acestea, ca EGO să existe astăzi, a fost nevoie de mult mai mult decât pasiunea mea în domeniul modei.
Am întâlnit oameni speciali care au crezut în mine, la fel de entuziasmaţi de acest domeniu şi dornici să aducă un suflu nou şi diferit în peisajul modei masculine. La scurt timp, ne-am unit forţele şi împreună am creat brandul EGO.
Nu a fost deloc simplu pentru că o schimbare de stil reprezintă în primul rând o schimbare de mentalitate şi, dacă o femeie este mai receptivă la astfel de schimbări, încercarea de a scoate bărbatul român din tipicul de vestimentaţie cu care era obişnuit şi a-l face să înţeleagă că vestimentaţia business nu înseamnă întotdeauna un costum în culori terne, închise, o croială clasică şi o cravată în dungi a implicat un proces asiduu, un plan de comunicare coerent susţinut de personalităţi masculine cheie.
Reporter: Necesită o investiţie majoră un astfel de business?
Ionuţ Marin: Da, a fost necesară o investiţie importantă, de fapt, oricând este vorba despre construcţia din temelii a unui concept inovator şi despre formarea unei echipe care să rezoneze cu acesta şi să poată transmite emoţie, investiţia este una mare. Puteam alege calea mai uşoară, dar mai costisitoare de a cumpăra franciza unui brand matur. Însă ne-am dorit să creăm un concept unic în România care să vină în întâmpinarea acelor bărbaţi cu personalitate, preocupaţi permanent de ţinutele lor în apariţiile publice din orice moment al zilei şi dornici să fie în pas cu ultimele tendinţe în domeniul modei masculine.
Reporter: Este piaţa din ţara noastră potrivită pentru o astfel de afacere?
Ionuţ Marin: Da, românii au această înclinaţie spre frumos care se reflectă şi asupra interesului lor faţă de modă. Din acest motiv, piaţa s-a dezvoltat foarte mult în ultimii 5 ani. Multe branduri internaţionale high-end au inclus şi România pe harta lor de dezvoltare. Oamenii primesc din ce în ce mai multe informaţii din zona aceasta, devin interesaţi, iar pe noi concurenţa ne stimulează să găsim permanent soluţii pentru noile provocări şi, implicit, să evoluăm constant.
Reporter: Te ocupi de business chiar tu, la nivel decizional? Câţi angajaţi sunt la EGO?
Ionuţ Marin: Acţionariatul EGO este compus din mai multe persoane. Împreună am decis că atât partea de management administrativ cât şi relaţia cu clientul trebuie să primească atenţie maximă. În urmă cu 3 ani când am început acest business, echipa era formată din 6 membri, iar acum suntem 21. O echipă unită, talentată şi puternică, de care suntem foarte mândri.
Reporter: Consideri că ai concurenţă pe piaţa din România? Care ar fi brandurile concurente?
Ionuţ Marin: Dacă ne referim la magazinele care vizează acelaşi target de bărbaţi, da, putem vorbi despre o concurenţă. Dacă însă avem în vedere produsele pe care le vindem, momentan nu există un concurent. Datorită parteneriatului solid cu unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa europeană de textile avem acces la marii producători de ţesături din lume şi reuşim să cumpărăm anumite materiale şi să aducem în România cele mai recente trend-uri.
Reporter: Ai reuşit să faci afacerea cunoscută într-o perioadă scurtă de timp. Câţi clienţi numără în acest moment portofoliul companiei?
Ionuţ Marin: Cum spuneam, munca a fost intensă şi da, se poate spune că rezultatele s-au văzut rapid. Un factor important l-au reprezentat reacţiile pozitive pe care le-am primit din partea unor persoane publice influente în segmentul despre care discutăm. Nu am fi reuşit această ascensiune rapidă fără creditul şi suportul pe care ni le-a oferit renumitul designer român, domnul Cătălin Botezatu. Un număr important de prezentări de modă pe care le-am realizat împreună, ideile pe care le-a avut pentru câştigarea notorietăţii brand-ului EGO şi, nu în ultimul rând, faptul că s-a identificat cu stilul propus de noi, toate au făcut ca în 3 ani, produsele EGO să fie purtate de peste 7.000 de persoane.
Reporter: Ce-mi poţi spune despre tipul clientelei?
Ionuţ Marin: Bărbatul EGO cunoaşte succesul în toate formele sale. Este un bărbat cu personalitate, preocupat de imaginea sa, recunoaşte că vestimentaţia este un factor important al succesului. Bărbatul EGO poartă cu nonşalanţă o cravată colorată sau o batistă cu imprimeu îndrăzneţ în ziua semnării unui contract important, iar partenerii de afaceri remarcă bunul gust care îi domină ţinută.
Reporter: Unde se află businessul în acest moment, din punct de vedere al evoluţiei?
Ionuţ Marin: Businessul nostru se află în plină ascensiune. Recent am inaugurat un nou magazin, EGO FlagShip Store, situat chiar în Piaţa Romană într-o vilă superbă, patrimoniu românesc, construită în anii '20.
Reporter: Cât costă, în medie, o ţinută EGO Fashion? Cât lasă, de regulă, un client în magazinele EGO?
Ionuţ Marin: Preţul pentru o ţinută completă începe de la 900 euro şi variază funcţie de dorinţele clientului. O ţinută completă este formată din aproximativ 7 produse care compun o vestimentaţie: sacou, cămaşă, pantaloni, pantofi, cravată/papion, butoni, batistă. Sunt clienţi care doresc să îşi achiziţioneze un număr important de vestimentaţii complete pentru întregul sezon.
Sunt şi clienţi care vin la EGO pentru că apreciază accesoriile cu personalitate sau pentru că vor o ţinută deosebită pentru o ocazie specială din viaţa lor.
Reporter: Este o afacere profitabilă? Cum au evoluat, anual, vânzările companiei?
Ionuţ Marin: Este o afacere în care investim constant încă de la început pentru dezvoltarea sa. Este un business care se susţine singur, ceea ce în contextul economic actual este un succes financiar. Concret, în 2010, cifra de afaceri se ridică la 650.000 euro, iar de la un an la altul s-au înregistrat creşteri de circa 65%.
Reporter: EGO Men`s Fashion Concept a făcut recente investiţi în România, inaugurând un nou magazin. Era necesar un pas înainte în afacerea EGO? Ce ţi-ai propus cu această nouă locaţie, cum a fost ea primită de clienţi?
Ionuţ Marin: Noul nostru magazin a venit la momentul potrivit. Aveam mare nevoie de un spaţiu mai generos, de un loc în care bărbaţii să se simtă răsfăţaţi. Ne-am propus să creăm un spaţiu relaxant, intim, strategic compartimentat până în cel mai mic detaliu astfel încât clienţii noştri să se bucure de o experienţă unică atunci când doresc o garderobă mai bogată. Clienţii noştri sunt prietenii noştri, iar acum avem un spaţiu unde putem povesti în tihnă.
Reporter: Care sunt strategiile de promovare pe care le practici la Ego Fashion şi cum comercializezi produsele, în afară de cele două magazine fizice?
Ionuţ Marin: Mixul de marketing&PR integrează atât medii tradiţionale cât şi soluţii creative, neconvenţionale pentru a construi o relaţie strânsă cu clienţii. EGO combină cele mai diverse instrumente de publicitate, canalele online şi offline pentru a crea loialitatea de brand. Legat de comercializarea produselor, clienţii pentru care timpul este foarte preţios pot beneficia de serviciul made-to-measure la domiciliu sau la birou. Nu în ultimul rând, articolele de ceremonie sunt expuse şi în cadrul celor mai populare târguri de nunţi.
Reporter: Unde visezi să duci acest business? Care sunt planurile pe termen lung, la ce să se aştepte clienţii?
Ionuţ Marin: Satisfacţia clienţilor noştri purtând ţinutele EGO ne-a oferit premisele de care avem nevoie pentru a investi şi mai mult în brandul EGO. Întotdeauna vom oferi tot ceea ce clienţii noştri ne vor solicita, vom veni în întâmpinarea lor cu noi surprize în magazinele noastre şi vom continua să ne dezvoltăm pe măsura succesului dobândit.
Reporter: Pentru a încheia într-un mod mai relaxat, cum caracterizezi stilul vestimentar al bărbaţilor din România?
Ionuţ Marin: Ce înseamnă EGO pentru bărbaţii din România? Cred că de fapt ei o pot spune mai bine decât o putem face noi:
Andi Moisescu: "Mi-aţi dat garderoba peste cap, dar nu e vina mea. E meritul vostru. Căci voi m-aţi invitat să încerc pentru prima oară ceva nou, de la EGO".
Ştefan Bănică jr.: "Ego Men`s Fashion Concept înseamnă, pe piaţa românească, o alegere a calităţii în plan vestimentar".
Reporter: Mulţumesc!