Ploaia de bucăţi de motoare de avioane Boeing căzută în zone rezidenţiale de pe ambele maluri ale Atlanticului a atras atenţia autorităţilor de reglementare şi a dus la suspendarea din serviciu a unor avioane mai vechi ale companiei americane, informează news.ro.
Incidentele produse sâmbătă, care au implicat un avion 777 al companiei United Airlines şi un avion de marfă 747 al Longtail Aviation, în Olanda, au adus în centrul atenţiei producătorul de motoare Pratt & Whitney, chiar dacă nu există dovezi că evenimentele au legătură între ele.
Compania Pratt & Whitneym deţinută de Raytheon, a anunţat că se coordonează cu autorităţile de reglementare pentru a revizui protocoalele de inspecţii. Este de aşteptat să aibă loc p creştere a inspecţiilor ordonate după incidente anterioare.
După defectarea motorului unui avion în Colorado, când avionul cursei United Flight 328 a aruncat resturi pe o suburbie din nordul Denver înainte de a ateriza în siguranţă, Boeing a recomandat suspendarea aeronavelor 777 cu aceeaşi variantă a turbinei PW4000.
Între timp, Japonia a impus o suspendare obligatorie.
Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aeriană (EASA) a analizat situaţia luni, solicitând mai multe informaţii despre motoarele Pratt în urma ambelor evenimente.
O femeie a suferit răni uşoare în incidentul din Olanda, care a împrăştiat paletele turbinei în oraşul Meerssen. Una a fost găsit încastratp într-un acoperiş de maşină.
Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a anunţat că va emite în curând o directivă de urgenţă.
Ambele incidente implică acelaşi tip de motor PW4000, care echipează un număr relativ mic de avioane mai vechi, unele consemnate la sol din cauza pandemia COVID-19, limitând repercusiunile probabile. Cu toate acestea, aceste cazuri aduc o nouă bătaie de cap pentru Boeing, pe măsură ce compania se recuperează din mult mai grava criză 737-MAX, care a dus la consemnarea avionului, după două accidente mortale.
"Aceasta este cu siguranţă o situaţie nedorită atât pentru Boeing, cât şi pentru Pratt, dar din când în când apar probleme cu avioanele şi motoarele", a declarat Greg Waldron, director la publicaţia Flight Global.
Modelul 777-200 propulsat de PW4000 dispare încet din serviciu", a spus el, adăugând că prăbuşirea provocată de pandemie înseamnă că operatorii aerieni obligate să îl suspende "ar trebui să poată umple orice goluri în reţea" cu 787 sau alte avioane 777 echipate cu motoare ale General Electric, potrivit news.ro.