Tronsonul Cernavodă-Constanţa, ultimul din Autostrada Soarelui (Bucureşti-Constanţa), va fi dat în lucru începând de anul viitor, potrivit lui Mihai Grecu, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Domnia sa a precizat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că, în curând, va fi demarată procedura de atribuire a contractelor de servicii şi lucrări, documente care vor fi semnate până la finalul acestui an, conform estimărilor reprezentantului CNADNR. Tronsonul Cernavodă-Constanţa va fi divizat în două porţiuni: Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa, acestea urmând să fie construite de două companii diferite.
Valoarea investiţională va ajunge la aproximativ 396 milioane de euro, din care 250 milioane de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), restul provenind de la bugetul de stat. Tronsonul are o lungime de 52 de kilometri, iar lucrările vor fi terminate în circa 18 luni.
Totodată, va fi realizată şi Centura Constanţa. Ofertele pentru participarea la licitaţia de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie pot fi depuse până la data limită de 17 august, potrivit domnului Grecu. Noua variantă de ocolire a oraşului Constanţa, cu profil de autostradă, este finanţată de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi de Guvernul României. Lucrările sunt estimate la circa 145 milioane de euro. Lungimea sa va ajunge la 22,2 km.
Întreaga Autostradă Bucureşti-Constanţa va fi concesionată unei firme care va presta serviciile de întreţinere a acesteia. Caietul de sarcini pentru organizarea licitaţiei aferente va fi întocmit, potrivit ministrului Ludovic Orban, în următoarele două săptămâni. De asemenea, şi Autostrada Bucureşti-Piteşti urmează să fie concesionată.