Volumul plăţilor online cu cardul a crescut în primele nouă luni ale anului cu 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, depăşind volumul total înregistrat la nivelul anului 2011, reiese dintr-un comunicat remis redacţiei. Astfel, conform datelor Romcard, românii au plătit online produse şi servicii în valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU înregistrând tranzacţii în valoare de 138,4 milioane de euro.
"În aproape 7 ani, volumul plăţilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, păstrând constant un ritm de creştere de două cifre, chiar şi în perioadă de criză. Din datele pe care le deţinem, rata penetrării plăţii online creşte într-un ritm mai lent, fiind relativ constantă în ultimii doi ani. Acest lucru demonstrează că plata online nu mută bani din offline, ci aduce o creştere reală de venituri. Iar rolul procesatorilor este să ofere acele produse şi servicii de care comercianţii au nevoie şi care să se integreze perfect în fluxurile lor logistice şi operaţionale.", explică Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU.
86% dintre cumpărături au fost efectuate din România, restul tranzacţiilor provenind din alte 199 de ţări, în special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franţa, Germania, Irlanda, Belgia şi Cipru.