"Burberry Group" Plc, cel mai mare producător britanic de articole de lux, a raportat vânzări peste aşteptări pentru primul trimestru fiscal, în baza cererii din Asia şi America.
Vânzările retail ale companiei au crescut cu 21% în perioada aprilie - iunie 2013, ajungând la 339 de milioane de lire sterline (504,7 milioane de dolari), în timp ce analiştii aşteptau 316 milioane de lire. Creşterea volumului vânzărilor a fost de 13%, depăşind aşteptările pieţei: +5%.
Conform anunţului companiei, avansul vânzărilor a fost de cel puţin 10% în America şi Asia Pacific, cele mai bune rezultate fiind consemnate în Hong Kong şi China. În Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa, avansul vânzărilor a fost "cu o singură cifră". Potrivit "Burberry", vânzările sale din Franţa şi Germania se menţin "solide", iar în Coreea de Sud au apărut semne de îmbunătăţire.
"Primăvara/vara 2013 a fost un sezon remarcabil", a declarat directorul executiv al "Burberry", Angela Ahrendts, adăugând: "Perspectivele macroeconomice rămân incerte, iar noi vom continua să ne concentrăm investiţiile pe oportunităţile profitabile".
Potrivit companiei de consultanţă "Bain & Co.", vânzările globale de articole de lux vor creşte cu 4-5% anul acesta, dacă nu sunt luate în calcul fluctuaţiile de curs valutar.