Producătorul american de cosmetice "Avon Products" Inc. a raportat scăderea vânzărilor sale în ultimul trimestru din 2013, din cauza evoluţiilor de pe pieţele emergente, care erau o sursă de creştere pentru companie în condiţiile în care slăbeau rezultatele din America Nord.
În intervalul octombrie - decembrie 2013, vânzările companiei s-au redus cu 10%, la 2,67 miliarde dolari, în vreme ce analiştii anticipau 2,75 miliarde dolari. Dacă nu este luat în calcul impactul fluctuaţiilor cursului de schimb valutar, vânzările "Avon" au scăzut cu 4%.
Vânzările din America Latină, zonă care generează cea mai mare parte a veniturilor "Avon," s-au redus cu 7%, la 1,24 miliarde dolari.
Pe segmentul produselor de frumuseţe, veniturile companiei au scăzut cu 11%, la 1,89 miliarde dolari, iar pe cel de modă - cu 11%, la 441,1 milioane de dolari.
Volumul livrărilor "Avon" s-a diminuat pe cele trei pieţe majore ale companiei: Mexic, Rusia şi China.
În perioada de raportare, pierderile companiei au scăzut la 69,1 milioane de dolari sau 16 cenţi/acţiune, de la 162,2 milioane de dolari ori 37 de cenţi/titlu.
Potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de presa străină, "Avon" poartă negocieri avansate cu autorităţile federale de reglementare din SUA pentru încheierea pe cale amiabilă a unei anchete de lungă durată, într-un caz de mită, care ar putea costa producătorul de cosmetice zeci de milioane de dolari. Compania a informat că, în ultimele trei luni ale anului trecut, şi-a constituit angajamente suplimentare de 77 milioane de dolari ca parte a negocierilor cu autorităţile în acest caz, dar a avertizat că un eventual acord amiabil pentru încheierea anchetei va fi mult mai costisitor.