Marea Britanie a înregistrat, în decembrie, o creştere de 2,6% a vânzărilor de retail faţă de luna anterioară, ajungând la cel mai înalt nivel de la începutul înregistrării lor (1996), datorită dezvoltării magazinelor, în special a celor universale, în perioada Sărbătorilor de iarnă, potrivit Bloomberg, care citează un studiu al Biroului pentru Statistică Naţională din Regatul Unit.
Indicatorul a sporit şi faţă de decembrie 2012, cu 5,3%. Calculate fără vânzările de carburanţi auto, vânzările, de asemenea, au crescut, în luna trecută, atât faţă de noiembrie (cu 2,8%), cât şi faţă de decembrie 2012 (6,1%).
Un număr de 22 analişti intervievaţi de Bloomberg, care anticipau un avans de numai 0,3%, se aşteaptă acum la o tendinţă ascendentă a domeniului în acest an, mai ales că, în al patrulea trimestru, vânzările de retail au avansat cu 0,4 procente. Cheltuielile de consum s-au consolidat, după scăderea de 0,9% din octombrie şi o uşoară creştere în noiembrie.
Încasările magazinelor universale au raportat o sporire cu 8,7%, în contrast faţă de unii retaileri importanţi din Marea Britanie, precum Tesco şi Marks&Spencer, care au anunţat scăderi în cifrele de afaceri.
De asemenea, vânzările on-line au urcat cu 11,8% în luna analizată.
Pe fondul acestor informaţii, lira sterlină s-a apreciat cu 0,5%, la 1,6438 dolari pe unitate, mai scrie Bloomberg.