Brandul italian de lux Gucci a raportat, pentru ultimul trimestru din 2013, cea mai înceată creştere a vânzărilor sale din ultimii patru ani, din cauza declinului numărului turiştilor bogaţi care vizitează Europa.
În perioada octombrie - decembrie 2013, vânzările Gucci au sporit cu 0,2%, comparativ cu trimestrul anterior, când avansul a fost de 0,6%. Analiştii estimau o creştere de 0,8%.
Încetinirea creşterii vânzărilor mărcii Gucci a reprezentat un motiv de îngrijorare timp de un an pentru compania-mamă, "Kering", în privinţa cererii de articole de lux. Drept urmare, "Kering" a devenit mai dependentă de brandurile mai mici, precum Bottega Veneta şi Yves Saint Laurent. Ambele branduri au avut o evoluţie solidă în ultimul trimestru din 2013.
Profitul operaţional al "Kering" a scăzut la 1,75 miliarde euro în trimestrul al patrulea din 2013, de la 1,79 miliarde euro în acelaşi interval din 2012. Analiştii preconizau 1,77 miliarde euro.
Câştigul net al companiei a scăzut la 49,6 milioane de euro, de la 1,05 miliarde euro, iar vânzările totale au sporit cu 0,1%, la 9,75 miliarde euro.