Vânzările grupului francez de cosmetice "L'Oréal" SA au depăşit aşteptările analiştilor în ultimul trimestru din 2015, în baza cererii din America de Nord şi a livrărilor solide de produse de lux.
Producătorul parfumurilor Lancôme şi Ralph Lauren anunţă că vânzările sale au fost de 6,5 miliarde de euro în ultimele trei luni din 2015, cu 4,2% mai mari decât în acelaşi interval din 2014. Analiştii anticipau un avans de 3,7%.
În America de Nord, vânzările companiei s-au majorat cu 5%, depăşind aşteptările: +3,5%.
Pe întregul an trecut, vânzările "L'Oréal" au crescut cu 12%, la 25,3 miliarde de euro, iar câştigul operaţional - cu 13%, la 4,39 miliarde de euro. În schimb, profitul net a scăzut la 3,3 miliarde de euro în 2015, de la 4,9 miliarde de euro în 2014, ca urmare a unor costuri speciale de 192 de milioane de euro cu subsidiara din Venezuela, a creşterii cheltuielilor cu taxele şi a rezultatelor "dezamăgitoare" înregistrate în ultimul trimestru de divizia "Body Shop".
Compania a propus majorarea dividendului anual cu 14,8%, la 3,10 euro/acţiune.
Pentru anul curent, "L'Oreal" aşteaptă o creştere mai rapidă decât piaţa globală a cosmeticelor.