Compania americană de comerţ online Amazon a raportat, săptămâna trecută, venituri trimestriale mai mici decât cele estimate, din cauza creşterii cheltuielilor sale, informează BBC.
Deşi vânzările au crescut cu 29% în trimestrul al treilea, la 32,71 miliarde dolari, şi costurile de operare ale companiei au sporit cu 31,5%, ajungând la 10,94 miliarde de dolari. Cheltuielile au fost alocate programului "Amazon Web Services" şi extinderii la nivel internaţional a programului "Prime" (expedierea produselor în 48 de ore şi redarea de conţinut video pentru abonaţi). Analiştii estimau vânzări de 44,58 miliarde dolari.
Conform sursei citate, compania aşteaptă vânzări nete de 42- 45,5 miliarde de dolari în acest trimestru, care include şi perioada sărbătorilor.
Profitul net al Amazon a crescut la 252 milioane de dolari sau 52 de cenţi/titlu, de la 79 de milioane de dolari ori 17 cenţi/titlu în anul anterior.
Compania se pregăteşte de sezonul sărbătorilor de iarnă, mărind numărul angajaţilor cu 38%, precizează Reuters. De asemenea, Brian Olsavsky, director financiar al Amazon, a afirmat că a deschis 18 noi depozite în trimestrul încheiat în luna septembrie, şi încă cinci în primele săptămâni ale lunii octombrie.
Compania americană şi-a dublat cheltuielile în a doua jumătatea a anului prezent, pentru producerea de conţinut video pentru "Amazon Prime" şi pentru promovarea acestora. Totodată, compania a creat un sistem de livrare a produselor în Statele Unite ale Americii, ca să nu mai depindă de alte societăţi de profil.