Veniturile operatorului de telefonie "Cosmote" România au stagnat, în primul trimestru al anului în curs comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2010, atingând valoarea de 107,3 milioane de euro, potrivit rezultatelor anunţate de companie. În lunile ianuarie-martie 2011, EBITDA a crescut, faţă de intervalul similar din anul precedent, cu 171,2%, arătând îmbunătăţiri importante la nivel operaţional, ca urmare a integrării eficiente a "Zapp". Tot-odată, marja EBITDA s-a menţinut la 16,7%, înregistrând o creştere de 11 puncte comparativ cu anul anterior.
Societatea a reuşit să-şi crească baza de clienţi business cu 10%, datorită ofertelor competitive dedicate companiilor. La sfârşitul lunii martie 2011, numărul total de clienţi a atins 6,6 milioane (incluzând clienţii "Zapp"), în timp ce baza de abonaţi a crescut până la 22,4%, de la 21% cât era în primul trimestru al anului trecut, ca urmare a creşterii pe segmentul de business.
ARPU (venitul mediu pe utilizator) pentru primul trimestru al anului în curs a crescut cu 6%, până la 4,78 euro, de la 4,51 euro în perioada similară a lui 2010, în special datorită introducerii unor oferte competitive şi relevante pe piaţă.
"În următoarele luni vom continua să investim în toate direcţiile strategice ale companiei, oferindu-le clienţilor noştri cele mai avantajoase oferte din punct de vedere calitate-preţ, alături de tehnologii de ultimă generaţie", a declarat Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer "Cosmote" România.
Cu o cotă de piaţă de aproximativ 24% şi oferind cu succes servicii 3G la cele mai mari viteze de pe piaţă, compania va continua să se concentreze pe extinderea prezenţei pe segmentele broadband şi corporate, se mai arată în comunicat.
În primul trimestru al anului 2011, OTE Group a oferit servicii de telecomunicaţii către aproximativ 20 de milioane de clienţi, în sud-estul Europei.
Rezultatele financiare ale "Romtelecom" pentru primul trimestru al acestui an semnalează o oarecare stabilizare în comparaţie cu trimestrul anterior, susţine Yorgos Ioannidis, directorului executiv al companiei. Potrivit domniei sale, veniturile au înregistrat o reducere moderată, după un an de criză, de 2,3% în comparaţie cu ultimul trimestru din 2010: "EBITDA, calculată fără costurile de restructurare, ar fi fost cu câteva procente mai mare în comparaţie cu ultimul trimestru din 2010. Sperăm că, odată ce economia va începe să îşi revină în următoarele luni, vor apărea şi efecte pozitive în evoluţia cererii pentru serviciile de telecomunicaţii".
Din punct de vedere comercial, reprezentantul "Romtelecom" a subliniat două aspecte: rata deconectărilor de la serviciile de voce a fost bine controlată, menţinută la aproximativ 5%, în primul trimestru din 2011 în comparaţie cu aceeaşi perioadă a lui 2010, iar cota de piaţă pentru serviciile TV şi de internet a continuat să crească. Creşterea înregistrată a fost de două cifre, "Romtelecom" având, acum, cu 24,5% mai mulţi clienţi de internet şi cu 14,9% mai mulţi clienţi pentru TV, în comparaţie cu primul trimestru din 2010.
"De asemenea, au fost făcute eforturi semnificative pentru a ţine sub control costurile companiei", a precizat Yorgos Ioannidis. Astfel, costurile operaţionale au scăzut cu 3% în acest trimestru, fiind identificate noi modalităţi pentru creşterea productivităţii.