Xiaomi Corporation, şi-a anunţat rezultatele consolidate neauditate pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie 2024, iar veniturile au atins un nou record, marcând al treilea trimestru consecutiv de creştere, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Confrom comunicatului, în T3 2024, veniturile au atins 92,5 miliarde RMB, reprezentând o creştere de 30,5% de la an la an. Profitul net ajustat a ajuns la 6,3 miliarde RMB, menţinându-se niveluri istorice ridicate. Strategia de concentrate pe segmentul premium a făcut progrese semnificative, cu marja totală a profitului brut atingând 20,4% şi rămânând ridicată. Cele trei afaceri principale ale Xiaomi, smartphone-uri, IoT şi produse de lifestyle, servicii de internet, au realizat venituri de 47,5 miliarde RMB, 26,1 miliarde RMB şi, respectiv, 8,5 miliarde RMB. Veniturile din afacerea cu vehicule electrice inteligente ("EV") şi alte iniţiative noi au atins 9,7 miliarde RMB, apropiindu-se de pragul de 10 miliarde RMB, cu performanţa generală ce depăşeşte aşteptările. Creşterea subliniază ecosistemul inteligent "Human x Car x Home" al Xiaomi ca un nou motor de creştere, determinând grupul să atingă rezultate record.
În T3, resursele de numerar ale Xiaomi continuă să prezinte o tendinţă ascendentă, atingând un nou maxim de 151,6 miliarde RMB în 30 septembrie 2024. În timpul festivalului de cumpărături Double 11 din acest an (echivalentul Black Friday in China), valoarea brută cumulativă a mărfurilor ("GMV") omnicanal a Xiaomi a depăşit 31,9 miliarde RMB, atingând un record. Pe măsură ce segmentele sale de afaceri prosperă, Xiaomi şi-a consolidat avantajul competitiv, pornind într-o nouă etapă de dezvoltare.
Livrările globale de smartphone-uri Xiaomi au ajuns la 43,1 milioane de unităţi în T3, în creştere cu 3,1% faţă de anul trecut. Potrivit Canalys, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat printre primele trei mărci de smartphone-uri la nivel global pentru al 17-lea trimestru consecutiv, cu o cotă de piaţă de 13,8%. În special, în clasamentul livrărilor de smartphone-uri în China continentală, Xiaomi a urcat pe locul 4, cota sa de piaţă crescând cu 1,2 puncte procentuale la 14,7%, marcând trei trimestre consecutive de creştere.
În T3, veniturile din smartphone-urile Xiaomi au atins 47,5 miliarde RMB, în creştere cu 13,9% faţă de anul trecut. Compania a continuat să facă progrese semnificative în strategia de concentrare pe segmentul premium al smartphone-urilor. Potrivit datelor de la terţi, smartphone-urile Xiaomi cu un preţ de 3.000 RMB şi mai mult au reprezentat 20,1% din totalul livrărilor de smartphone-uri în China continentală, reprezentând o creştere de 7,9 puncte procentuale faţă de anul trecut. În funcţie de categoriile de preţ, Xiaomi a obţinut creşteri anuale ale cotei de piaţă pe trei segmente pentru smartphone-uri în China continentală în T3 2024. În segmentul 3.000 - 4.000 RMB, cota de piaţă a Xiaomi a ajuns la 18,1%, în creştere cu 9,3 puncte procentuale faţă de anul trecut. În segmentul 4.000 - 5.000 RMB, cota de piaţă a Xiaomi a ajuns la 22,6%, în creştere cu 9,7 puncte procentuale faţă de anul trecut. În segmentul 5.000 - 6.000 RMB, cota de piaţă a Xiaomi a ajuns la 6,9%, în creştere cu 2,4 puncte procentuale faţă de anul trecut.
Gama de smartphone-uri premium Xiaomi continuă să aibă o creştere puternică, iar seria Xiaomi 15 a atins un volum de vânzări cu 1 milion de unităţi mai rapid decât generaţia anterioară. De la debut, seria a fost în mod constant un bestseller, stabilind noi recorduri pentru vânzările iniţiale de smartphone-uri flagship. În timpul festivalului de cumpărături Double 11 din 2024, a condus atât la volumul vânzărilor, cât şi la veniturile pe platformele principale de comerţ electronic în segmentul de preţ de 4.000 RMB - 5.999.
Afacerile Xiaomi IoT şi produse de lifestyle şi-au menţinut un impuls puternic de creştere în T3, veniturile ajungând la 26,1 miliarde RMB, în creştere cu 26,3% faţă de anul trecut, marja de profit brută atingând un nivel record de 20,8%, în creştere cu 2,9 puncte procentuale faţă de 2023.
Folosind tehnologia proprietară pentru a dezvolta produse inovatoare, ecosistemul IoT al Xiaomi a înregistrat o creştere atât în volum, cât şi în valoare. Livrările de frigidere şi de maşini de spălat au atins niveluri record, livrările de aparate de aer condiţionat depăşind 1,7 milioane de unităţi, în creştere cu peste 55% faţă de anul trecut; livrările de frigidere au depăşit 810.000 de unităţi, în creştere cu peste 20% faţă de anul trecut; iar livrările de maşini de spălat au depăşit 480.000 de unităţi, în creştere cu peste 50% faţă de anul trecut.
Potrivit Canalys, livrările globale de tablete Xiaomi au continuat să aibă o creştere rapidă, menţinând locul 5 la nivel global şi locul 3 în China continentală. Produsele portabile, global, au crescut cu peste 50% faţă de anul trecut, iar livrările de ceasuri inteligente şi căşti TWS au atins niveluri record.
Pe parcursul perioadei, afacerea cu servicii de internet şi-a continuat avansul rapid, veniturile crescând cu 9,1% pe an, până la 8,5 miliarde RMB, atingând un nivel record. Marja de profit brut a serviciilor de internet a atins 77,5%, în creştere cu 3,1 puncte procentuale faţă de anul precedent.
Baza de utilizatori de internet Xiaomi a continuat să se extindă. MAU la nivel global şi în China continentală au atins maxime record. În septembrie 2024, MAU global a atins 685,8 milioane - o creştere de 10,1% pe an, în timp ce MAU din China continentală a ajuns la 167,9 milioane - în creştere cu 10,6% pe an.
Xiaomi EV a înregistrat din nou o creştere peste aşteptări. În T3 2024, veniturile din afacerile cu vehicule electrice inteligente şi din alte iniţiative noi au atins 9,7 miliarde RMB, apropiindu-se de pragul de 10 miliarde RMB, marja profitului brut al afacerii crescând la 17,1%. Xiaomi a continuat să crească producţia, livrările din seria Xiaomi SU7 ajungând la 39.790 de vehicule în trimestrul respectiv. Începând cu 30 septembrie 2024, Xiaomi a livrat 67.157 de vehicule din seria Xiaomi SU7.
În octombrie 2024, livrările lunare ale seriei Xiaomi SU7 au depăşit 20.000 de vehicule. Mai mult, Xiaomi a atins o producţie cumulată de 100.000 de vehicule pe 13 noiembrie 2024 şi ţinta de livrare de 100.000 de vehicule pe 18 noiembrie 2024. Xiaomi se va strădui atingă livrarea a 130.000 de vehicule pentru întregul an 2024. Reţeaua de vânzări şi service Xiaomi se extinde, de asemenea, rapid, cu 127 de centre de vânzări inteligente de vehicule electrice în 38 de oraşe din China continentală, începând cu 30 septembrie 2024, motivând Grupul să accelereze livrarea.
În octombrie 2024, Xiaomi SU7 Ultra Prototype şi-a încheiat provocarea turului Nurburgring Nordschleife, doborând recordul pentru "Cea mai rapidă maşină cu patru uşi din lume Nurburgring Nordschleife" cu un timp de 6' 46"874. Precomenzile sunt acum deschise pentru Xiaomi SU7 Ultra, produs în serie, care este alimentat de un sistem cu trei motoare format din Xiaomi HyperEngine V8s şi un Xiaomi HyperEngine V6s. Xiaomi SU7 Ultra atinge o viteză maximă proiectată de 350 km/h. La preţul de 814.900 RMB, precomenzile pentru Xiaomi SU7 Ultra au ajuns la 3.680 de vehicule în primele 10 minute. Xiaomi SU7 Ultra este programată pentru lansarea oficială în martie 2025.
Xiaomi se angajează să investească sustenabil în tehnologiile de bază fundamentale şi să devină un lider global în domeniul evolutiv al tehnologiilor de ultimă oră. În T3 2024, cheltuielile legate de cercetare şi dezvoltare ale Xiaomi au ajuns la 6,0 miliarde RMB, în creştere cu 19,9% faţă de anul trecut. La 30 septembrie 2024, Xiaomi avea 20.436 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare. Xiaomi a obţinut peste 41.000 de brevete în întreaga lume. În 2024, clasamentul Grupului în familiile de brevete globale valabile ale brevetelor esenţiale standard 5G ("SEP") declarate s-a îmbunătăţit, iar compania a ajuns pe locul 8 la nivel mondial.
Pe 14 noiembrie 2024, Xiaomi EV şi-a dezvăluit tehnologia de pre-cercetare a şasiului inteligent, prezentând patru tehnologii de bază: Xiaomi Full Active Suspension, Xiaomi Quad-HyperEngine, Xiaomi 48V Electric Mechanical Brake şi Xiaomi 48V SbW System. În plus, sistemul de conducere inteligentă al Xiaomi va fi redenumit HAD, versiunea pionier a produsului fiind pregătită pentru lansare până la sfârşitul lunii decembrie 2024. Până în prezent, sistemul de conducere inteligentă al Xiaomi a acoperit peste 75 de milioane de kilometri, NOA reprezentând 81% din această distanţă, acoperind 333 de oraşe la nivel naţional, cu prezenţa Xiaomi SU7. Începând cu 30 octombrie 2024, Xiaomi SU7 Pro şi Xiaomi SU7 Max au început o lansare treptată a funcţiei de asistenţă la navigare în oraş (NOA urban), marcând o nouă fază pentru conducerea inteligentă a Xiaomi.
În octombrie 2024, Xiaomi a lansat oficial Xiaomi HyperOS 2, marcând un pas semnificativ către construirea unui ecosistem AI cuprinzător. Acesta dispune de trei inovaţii tehnologice de bază - HyperCore, HyperConnect şi HyperAI - care oferă o experienţă proaspătă şi avansată pentru utilizatorii globali în funcţionalitatea fundamentală, conectivitate inteligentă între dispozitive şi interacţiuni AI.