Compania finlandeză "Nokia", producătoare de echipamente de telefonie mobilă, raportează o creştere de 17% a vînzărilor sale pe primul trimestru din 2005, estimînd, pentru întregul an, un volum al pieţei de dispozitive mobile de 740 milioane de unităţi, mai ridicat decît aşteptările iniţiale. Vînzările companiei au atins 7,4 miliarde de euro în perioada analizată, iar cîştigul pe acţiune s-a ridicat la 0,19 euro, faţă de 0,16 euro/acţiune în primul trimestru din 2004.
Un impact negativ asupra cîştigurilor l-au avut, însă, printre altele, costurile generate de restructurarea diviziei "Multimedia" (15 milioane de euro). Totuşi, conducerea companiei susţine că impactul a fost unul neglijabil.
Jourma Ollila, preşedintele "Nokia", declară: "Am fost extrem de mulţumiţi de rezultatele de ansamblu ale companiei în primul trimestru, care au însemnat o creştere globală de peste 10%, inclusiv creşteri ale vînzărilor la fiecare din diviziile noastre faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Fluxul operaţional de li-chidităţi din primul trimestru a fost ridicat, avînd valoarea de 1,3 miliarde de euro, susţinut de o profitabilitate bună de ansamblu. Potrivit estimărilor noastre, creşterea din primul trimestru a vo-lumului pieţei de dispozitive mobile faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut s-a situat peste aşteptările noastre, de 20%, compania < Nokia > crescînd aproape în acelaşi ritm cu piaţa".