Vivre, retailerul exclusiv online de mobilier şi decoraţiuni, înregistrează, la finalul lunii aprilie 2020, perioadă cu restricţii majore generate de pandemia de COVID-19, o evoluţie pozitivă a volumului de vânzări şi schimbări importante în comportamentul de cumpărare al consumatorilor români, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Astfel, pe parcursul lunii aprilie a anului curent, compania a consemnat o creştere de peste 60% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Odată cu creşterea progresivă a volumului de vânzări, traficul pe site a înregistrat o evoluţie mai mare de 60%, fapt ce a determinat şi extinderea bazei de clienţi Vivre.
Potrivit sursei citate, o schimbare majoră se observă şi în alegerea modalităţii de plată, unde se remarcă o tranziţie accelerată de la plata numerar, specifică perioadei dinainte de pandemie, la plăţi mai sigure, majoritar electronice. Mai mult de jumătate din clienţii români au ales să achite produsele prin modalităţi de plată non cash, cum ar fi plata cu cardul sau prin transfer bancar. Tendinţa de opta pentru plata electronică s-a accentuat în luna aprilie, când peste 60% din vânzări au fost achitate astfel.
Iulian Vegheş VP of Marketing Vivre, a declarat: "Vivre s-a mobilizat corespunzător chiar de la începutul lunii martie şi a transformat aceste provocări în oportunităţi de dezvoltare. În primele zile de la instaurarea stării de urgenţă am observat o diminuare a vânzărilor, însă a fost o tendinţă de scurtă durată, fiindcă ne-am îndreptat rapid într-o direcţie ascendentă. Prin urmare, chiar şi în contextul crizei sanitare, la finalul lunii aprilie, am înregistrat rezultate pozitive. Ne-am optimizat conţinutul, am venit cu oferte specifice perioadei şi am fost în permanenţă conectaţi la obiectivul nostru de creştere. Cifrele în continuă creştere reprezintă şi o dovadă a faptului că s-au întâmplat schimbări semnificative în comportamentul consumatorului şi în modul în care se raportează acesta la cumpărăturile în mediul online. Totodată, creşterea de consum, în special din segmentul home and deco, este susţinută şi de orientarea #stayhome, care a venit la pachet cu desfăşurarea activităţii profesionale de acasă. Acum ne petrecem majoritatea timpului în confortul casei noastre, ne dedicăm unor activităţi specifice, deci avem nevoie de un mediu mai utilat şi mai plăcut decât de obicei".
Sursa citată menţionează că, tendinţa de consum a urmat o pantă ascendentă, însă cu schimbări în comportamentul de cumpărare. Clienţii Vivre au achiziţionat preponderent articole de mobilier şi accesorii pentru bucătărie şi dormitor, dar şi produse de lifestyle, cum ar fi cele din categoria lumini şi covoare. Aceştia au petrecut în medie 25 de minute pe website-ul companiei până la finalizarea comenzilor. Datele arată, de asemenea, că timpul petrecut în magazinul online de vizitatorii care nu au plasat o comandă a crescut cu peste 50%, fapt ce susţine un interes sporit în a petrece timpul liber în medii online, inspiraţionale.