După ce peste 70 de clienţi Volksbank au depus ieri o solicitare oficială la Direcţia de Supraveghere a BNR, nemulţumiţi de politica băncii de calcul a dobânzii, conducerea Volksbank a anunţat imediat că a implementat până la urmă directiva OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, în încercarea de a cădea la pace cu clienţii nemulţumiţi.
"În vederea aplicării prevederilor OUG 50/2010 şi a res-pectării cerinţei stabilite în cuprinsul aces-teia privind asigurarea conformităţii cu noile prevederi legale a fiecărui contract de credit, Volksbank îşi invită clienţii până pe data de 17 septembrie la sediul sucursalei/agenţiei de unde aceştia au achiziţionat creditele pentru semnarea actului adiţional corespunzător şi pentru a primi noul grafic de rambursare, modificat astfel încât sa reflecte noile condiţii contractuale", se arată într-un comunicat transmis, ieri, de Volksbank.
Peste 70 de clienţi ai Volks-bank au depus ieri o solicitare oficială adresată Direcţiei Supraveghere a BNR, solicitând un punct de vedere oficial cu privire la modul de calcul al dobânzii şi la raportările eronate la Biroul de Credit şi Centrala Riscurilor Bancare.
Cristian Radu - Director Direcţie Managementul Reţelei în cadrul Volksbank, a declarat: "Este foarte important pentru clienţii noştri să înţeleagă că în niciun caz obligaţiile lor de plată nu vor creşte după această modificare, ci dimpotrivă, marea majoritate a clienţilor vor plăti chiar mai puţin decât înainte".
Recenta Ordonanţă 50/2010, care obligă băncile să stabilească formule transparente de calcul al dobânzii şi reduce numărul de comisioane care pot fi percepute, a dat un impuls clienţilor nemulţumiţi de comisioanele tot mai mari percepute de bănci, care acum se aliază pentru a lupta contra comisioanelor abuzive.
Comisionul de risc perceput până acum de Volksbank, care se calcula lunar la soldul creditului, asemeni dobânzii, cădea în afara reglementărilor ordonanţei, care permite doar aplicarea unui comision lunar de administrare.
Nu numai clienţii Volksbank s-au aliniat ca să dea în judecată instituţia de unde au credite, ci şi cei ai BCR, Raiffeisen sau Bancpost.
Tot ieri, clienţii BCR au avut o întâlnire pentru a pune la punct ultimele detalii legate de acţiunea în jus-tiţie a instituţiei creditoare, iar zilele următoare sunt programate alte întâlniri ale clienţilor bancari.