Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatul pentru a elimina 35.000 de locuri de muncă în Germania

A.B.
Miscellanea / 21 decembrie

Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatul pentru a elimina 35.000 de locuri de muncă în Germania

Volkswagen a anunţat vineri schimbări radicale la operaţiunile sale germane, inclusiv eliminarea în timp a mai mult de 35.000 de locuri de muncă şi reduceri drastice ale capacităţii de producţie, într-un acord încheiat între cel mai mare producător auto din Europa şi sindicatul IG Metall pentru a preveni grevele în masă, transmite Reuters.

Liderii sindicali au salutat acordul drept "un miracol de Crăciun", după 70 de ore de negocieri istovitoare, cele mai lungi din istoria de 87 de ani a companiei.

Nu vor exista închideri imediate de fabrici sau disponibilizări, iar Volkswagen pare să fi renunţat la cererea de reducere cu 10% a salariilor. Acordul care previne grevele costisitoare ar putea aduce şi un oarecare relief investitorilor, după luni de negocieri.

După încheierea negocierilor, acţiunile companiei au crescut cu 2,4%, în timp ce în acest an au înregistrat o scădere de 23%, potrivit Reuters.

Volkswagen a început discuţiile cu sindicatele încă din septembrie, având în vedere măsurile necesare pentru a rămâne competitiv în faţa rivalilor chinezi, care oferă vehicule mai ieftine, şi pentru a face faţă cererii scăzute din Europa, precum şi adoptării mai lente decât se anticipa a vehiculelor electrice.

Aproximativ 100.000 de muncitori au organizat deja două greve separate în ultima lună, cea mai mare din istoria Volkswagen, protestând faţă de planurile de reducere a costurilor.

"Prin pachetul de măsuri care a fost convenit, compania a stabilit un curs decisiv pentru viitorul său în ceea ce priveşte costurile, capacităţile şi structurile. Acum suntem din nou în poziţia de a ne modela cu succes propriul destin", a declarat CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, într-un comunicat.

Volkswagen a declarat că acordul va genera economii de 15 miliarde de euro pe an pe termen mediu şi că nu se aşteaptă la un impact semnificativ asupra previziunilor financiare pentru 2024, scrie Reuters.

Deşi nu vor avea loc închideri imediate de fabrici, Volkswagen a spus că se află în căutare de opţiuni pentru fabrica sa din Dresda şi că schimbă activitatea fabricii din Osnabruck, inclusiv căutând un cumpărător. O parte din producţie ar fi mutată în Mexic.

Producţia de vehicule ar urma să fie închisă la uzina din Dresda până la sfârşitul anului 2025.

Personalul Volkswagen nu va primi majorări de salarii în baza unui contract colectiv de salariu în următorii patru ani, în timp ce unele bonusuri vor fi anulate sau reduse.

Producţia la uzina Volkswagen din Wolfsburg, cea mai mare, va fi redusă la două linii de asamblare de la patru.

"Nicio fabrică nu va fi închisă, nimeni nu va fi disponibilizat din motive operaţionale, iar acordul de salarizare al companiei noastre va fi asigurat pe termen lung", a declarat şefuaconsiliului de întreprindere, Daniela Cavallo.

Cea de-a cincea rundă de negocieri a avut loc de luni până vineri noaptea, la Hanovra, negociatorii făcând doar pauze scurte pentru somn şi pentru a se alimenta cu cafea, cârnaţi curry şi fructe. Reducerea a 35.000 de locuri de muncă ar reprezenta aproximativ un sfert din forţa de muncă a Volkswagen şi ar veni în paralel cu reducerea reţelei de fabrici germane ale companiei, care ar produce cu peste 700.000 de vehicule mai puţin.

Totuşi, negociatorul şef al IG Metall, Thorsten Groeger, a spus că reducerile, care nu vor implica concedieri obligatorii, fac parte dintr-o soluţie de abordare a supracapacităţii şi vor fi făcute într-o manieră responsabilă din punct de vedere social, notează Reuters.

Matthias Schmidt, un analist al pieţelor auto europene, a declarat: "Reducerea de 35.000 de locuri de muncă pe o curbă demografică până în 2030 nu este probabil suficientă şi într-un interval de timp prea lung pentru a aborda stagnarea actuală pe care o vedem pe piaţa europeană".

El a adăugat: "Aş spune că sindicatele pot profita din asta decât Volkswagen, dar, în mod realist, din cauza structurii complicate a companiei, acesta a fost probabil cel mai bun lucru la care ar fi putut spera în mod realist".

Principalul acţionar Porsche SE a salutat acordul de vineri ca "o îmbunătăţire semnificativă a competitivităţii Volkswagen", adăugând că acum este crucial să implementăm reducerile.

Discuţiile s-au desfăşurat într-un hotel de afaceri de la periferia Hanovrei, unde delegaţii din ambele părţi s-au întâlnit în diferite runde, care au fost uneori întrerupte de pauze în care s-au aprovizionat cu cafea şi fructe mult după miezul nopţii.

Unii muncitori au jucat o rundă de cărţi pentru a detensiona.

Criza de la Volkswagen a lovit într-un moment de incertitudine şi tulburări politice în cea mai mare economie a Europei, precum şi de tulburări mai ample în rândul producătorilor de automobile din regiune.

Întrebarea cum să remediem creşterea lentă a Germaniei a ocupat centrul atenţiei ca problemă de campanie, înaintea alegerilor anticipate din februarie, în timp ce cancelarul Olaf Scholz, aflat în urmă în sondaje, a cerut VW să-şi menţină toate fabricile deschise.

Scholz a salutat vineri seara "o soluţie bună, acceptabilă din punct de vedere social", adăugând într-o declaraţie: "În ciuda tuturor greutăţilor, aceasta asigură că Volkswagen şi angajaţii săi pot aştepta cu nerăbdare un viitor bun".

Alexander Krueger, economist-şef la Hauck Aufhaeuser Lampe Privatbank, a declarat la prima vedere că pare a fi un compromis cu care părţile pot trăi.

"Alte companii urmăresc, de asemenea, planuri de tăiere a locurilor de muncă, iar VW pare să fie doar începutul. Presiunea competitivă a preţurilor va necesita probabil ajustări suplimentare la o dată ulterioară", a spus el.

Foştii lideri ai Volkswagen, inclusiv Herbert Diess şi Bernd Pischetsrieder, au eşuat în încercările lor de a implementa schimbări majore la producătorul auto din Wolfsburg, deoarece sindicatul a rămas ferm în poziţiile sale, informează Reuters.

Ameninţările cu greve din partea IG Metall au reprezentat o monedă de schimb puternică. UBS a estimat că fiecare zi de grevă în Germania ar fi putut costa Volkswagen venituri de până la 100 de milioane de euro şi un profit operaţional de aproximativ 20 de milioane de euro, având în vedere o producţie mai mică cu 2.000-3.000 de vehicule pe zi.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb