"Volvo" AB, al doilea producător mondial de camioane, a raportat o creştere peste aşteptări a profitului său în trimestrul al doilea, pe fondul cererii din Europa şi America de Nord, res-pectiv al reducerii costurilor.
Profitul net al companiei suedeze a sporit cu 62% în intervalul aprilie - iunie 2011, la 5,12 miliarde coroane (816 milioane de dolari), de la 3,15 miliarde coroane în aceeaşi perioadă din 2010. Analiştii estimau 4,82 miliarde coroane.
Vânzările au crescut cu 15%, la 79 miliarde coroane.
În perioada de raportare, comenzile "Volvo" au înregistrat un avans de 34%, la 65.006 vehicule, cele mai importante cereri venind din Europa şi America de Nord. Compania estimează că, la nivelul industriei camioanelor grele din cele două regiuni, vânzările vor fi de 230.000 - 240.000 vehicule, anul acesta.
"În trimestrul al doilea, vânzările grupului Volvo au continuat să crească datorită redresării cererii de pe pieţele mature şi a livrărilor solide de pe pieţele emergente", a declarat directorul executiv al companiei, Leif Johansson.
Johansson, care va părăsi grupul în septembrie, după 14 ani în fruntea acestuia, a afirmat că vânzările "Volvo" sunt, acum, la nivelul înregistrat înaintea crizei financiare.