Volvo Cars din Suedia va explora opţiunile pe care le are la dispoziţie pe piaţa de capital, inclusiv o potenţială ofertă publică iniţială (IPO) şi listarea, conform Zhejiang Geely Holding Group din China.
Conorm unor surse citate de Bloomberg, un eventual IPO al Volvo Cars ar putea evalua afacerea la aproximativ 20 de miliarde de dolari. Un purtător de cuvânt al Volvo Cars a declarat că societatea nu comentează în acest sens.
Amintim că Geely a preluat Volvo Cars de la Ford Motor Co. în 2010. Geely Automobile, divizia Geely listată la Hong Kong, şi Volvo Cars au renunţat, în luna februarie, la planul lor de fuziune.
La data de 24 februarie, Geely Automobile şi filiala sa Volvo Cars informau că vor renunţa la planul de fuziune, dar vor lansa o nouă entitate, urmărind să-şi combine operaţiunile de propulsie şi să îşi extindă cooperarea pe segmentul de vehicule electrice. Noua entitate, aşteptată să devină operaţională în acest an, va furniza motoare, sisteme de transmisie şi sisteme hibride benzină-electrice pentru utilizarea de către ambele companii, precum şi de către alţi producători de automobile.
În urmă cu un an, cei doi producători auto informau că intenţionează să fuzioneze şi să listeze noul grup la Bursa din Hong Kong şi, eventual, pe piaţa din Stockholm, oferind Volvo acces la pieţele publice, într-un moment în care producătorii de autovehicule de la nivel mondial urmăresc alianţe ca să poată răspunde mai bine la costurile tranziţiei la maşini electrice, la normele mai stricte privind emisiile şi la autonomie.
Anul trecut, Geely Automobile a vândut 1,32 milioane de vehicule, iar Volvo Cars - 661.713.
Geely are în plan să se listeze pe Star Market, piaţa chineză creată după modelul american Nasdaq, iar normele în materie îi interzic companiei chineze să facă vreo modificare în structura sa de capital, ceea ce, probabil, a dus la renunţarea la fuziunea cu Volvo. În luna septembrie 2020, Geely Automobile a depus documentele de listare la bursa menţionată, având în plan să atragă 20 de miliarde de yuani (2,93 miliarde de dolari) prin oferta publică iniţială, bani pe care să îi folosească la fabricarea de noi modele şi tehnologii auto.