Xiaomi a lansat duminică cel mai nou smartphone flagship al său, continuându-şi expansiunea pe segmentul dispozitivelor premium, în încercarea de a concura direct cu liderul pieţei, Samsung, transmite CNBC.
Noile modele Xiaomi 15 şi Xiaomi 15 Ultra au fost prezentate în cadrul evenimentului Mobile World Congress din Barcelona şi sunt echipate cu cele mai recente procesoare şi camere îmbunătăţite.
Xiaomi 15 are un preţ de pornire de 999 de euro (1.047 dolari), iar versiunea Ultra începe de la 1.499 de euro (1.571 dolari).
Ambele dispozitive sunt alimentate de platforma Snapdragon 8 Elite Mobile de la Qualcomm, unul dintre cele mai noi procesoare disponibile. Modelul 15 Ultra oferă o cameră foto cu specificaţii superioare şi un ecran mai mare.
"Xiaomi a reuşit să-şi construiască un brand puternic prin tehnologie accesibilă, însă acum avansează în lanţul valoric, concentrându-se pe dispozitive premium, o strategie potrivită pentru piaţa europeană, unde există un public cu venituri ridicate", a declarat Ben Wood, analist-şef la CCS Insight, pentru CNBC.
În 2024, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi au crescut cu 15,4% faţă de anul anterior, depăşind rivali precum Samsung şi Apple, conform datelor International Data Corporation (IDC). Cota de piaţă globală a companiei a crescut la 13,6%, faţă de 12,5% în 2023.
Lansată în 2010, Xiaomi s-a impus iniţial prin smartphone-uri de buget, oferite la preţuri extrem de competitive. De atunci, compania şi-a extins prezenţa internaţională, punând un accent deosebit pe piaţa europeană. În plus, Xiaomi a dezvoltat un portofoliu vast de dispozitive inteligente, de la televizoare la ceasuri smart.
Anul trecut, gigantul tehnologic a intrat şi pe segmentul vehiculelor electrice, lansând SU7, o mişcare strategică pentru diversificarea afacerii dincolo de electronicele de consum. Xiaomi a adus acest model chiar şi la Mobile World Congress 2024, unde a generat un interes considerabil.
Francisco Jeronimo, vicepreşedinte pentru date şi analiză la IDC, consideră că intrarea Xiaomi în industria auto a fost benefică pentru imaginea brandului:
"Folosesc maşina ca un element strategic pentru consolidarea brandului, iar această abordare este una inteligentă. Vor atrage multă atenţie, chiar dacă modelul nu va fi disponibil în Europa. Consumatorii înţeleg că un brand capabil să construiască o maşină poate continua să producă telefoane excelente."
Redresarea pieţei smartphone-urilor, alături de succesul înregistrat de SU7, a determinat o creştere impresionantă a acţiunilor Xiaomi, care au urcat cu aproape 300% în ultimele 12 luni. Titlurile companiei, listate la bursă în Hong Kong, au atins un nivel record săptămâna aceasta.
Xiaomi speră să menţină acest ritm prin lansarea noilor Xiaomi 15 şi SU7 Ultra, o versiune de înaltă performanţă a automobilului electric, prezentată oficial joi.
Cu toate acestea, Xiaomi se confruntă cu o competiţie acerbă în segmentul telefoanelor premium, încercând să câştige cotă de piaţă de la Samsung. În plus, competitori chinezi precum Oppo şi Honor îşi doresc, de asemenea, o poziţie mai puternică.
"Segmentul premium este extrem de aglomerat acum. Deşi toţi producătorii de telefoane cu Android aspiră să fure cotă de piaţă de la Apple, realitatea este că, pentru a creşte în ecosistemul Android, trebuie să iei clienţi de la alt jucător Android", a explicat Ben Wood.
"Pentru Xiaomi, asta înseamnă să erodeze cota de piaţă a Samsung. Dar, din păcate, mai există încă doi rivali chinezi puternici, Oppo şi Honor, care sunt la fel de ambiţioşi."
Opinia Cititorului