Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi (1810.HK) a scos joi primul său vehicul electric şi a anunţat prompt că doreşte să devină unul dintre primii cinci producători auto din lume, informează reuters.
Sedanul, numit SU7, este un model foarte aşteptat, care se aşteaptă să profite la maximum de sistemul său de operare partajat cu telefoanele populare ale companiei, relatează sursa citată.
Dar maşina îşi face debutul într-un moment în care cea mai mare piaţă auto din lume se confruntă cu un exces de capacitate şi cu cererea încetinită, ceea ce a provocat un război puternic al preţurilor, conform sursei citate.
Acest lucru nu l-a împiedicat pe directorul executiv al Xiaomi, Lei Jun, să contureze mari ambiţii care includ construirea "o maşină de vis comparabilă cu Porsche şi Tesla", precizează sursa.
"Lumind din greu în următorii 15 până la 20 de ani, vom deveni unul dintre cei mai buni 5 producători de automobile din lume, străduindu-ne să ridicăm industria automobilelor din China", a spus Lei la eveniment, potrivit reuters.
La fel ca multe alte firme tehnologice, Xiaomi a căutat să se diversifice dincolo de activitatea sa de bază către vehiculele electrice - un plan pe care l-a semnalat pentru prima dată în 2021, informează sursa indicată.
S-a angajat să investească 10 miliarde de dolari în maşini timp de un deceniu şi este unul dintre puţinii jucători noi de pe piaţa de vehicule electrice din China, deoarece autorităţile au fost reticente să adauge la surplusul de aprovizionare, precizează sursa indicată.
La evenimentul de lansare de la Beijing, Lei a spus că capacităţile de conducere autonomă ale maşinilor Xiaomi vor fi în fruntea industriei, transmite sursa citată.
Maşinile marca Xiaomi vor fi produse de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group (1958.HK) într-o fabrică din Beijing cu o capacitate anuală de 200.000 de vehicule, conform sursei menţionate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2023, 10:35)
TOATA lumea si cu maica-sa face masini electrice mai nou.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2023, 19:04)
Hai sa citim din Elon Musk,
"Auto execs in the US, Europe, and Japan never thought Chinese EVs were a threat. n ow they’re coming to wipe the floor with their Western counterparts."
Even Musk ackn owledges that BYD is n ow a significant player, but in a 2011 Bloomberg interview he mocked one of the company’s first vehicles. “Have you seen their car?” Musk asked the reporter (she had), giggling that he didn’t reckon BYD to be competition for Tesla.“I think their focus should be making sure they don’t die in China,” he scoffed.
Responding to a snippet of the 2011 interview posted on X, Musk admitted that many things have changed since then; he’s no longer laughing at BYD. “That was many years ago,” Musk conceded in May. “Their cars are highly competitive these days.”
Cine sunt eu, dar cine sunteti voi, mujicilor in tech, sa il contraziceti pe Elon Musk? Ce caraghiosi. Musk spune ca masinile electrice chinezesti sunt "foarte competitive in aceste zile".
Sa mai vedem ce spun altii, si ce masini EV circula prin China.
"These “digital bling” cars, as Oxford-based Ade Thomas, founder of the five-year-old World EV Day, calls them—some with navigation on autopilot (NOA) systems, a precursor to full-on autonomous driving; others with face-recognition cameras that monitor driver fatigue; more equipped with multiple high-res dashboard screens pimped with generative AI and streaming video—are not inferior, unsafe copycats, as mainstream Asian and Western automakers have often urged us to believe, they are standards-compliant, road-going smartphones."
Clar ca matura pe jos cu concurenta.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2023, 19:18)
Tesla's net profit was still 31% higher than BYD's in Q3, but the gap is narrowing considerably in a short span. Tesla's net income was 1,092% higher in the first half of 2022, 345% higher in Q1 2023 and 190% higher in Q2:-)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2023, 11:12)
"Sedanul, numit SU7":-)...Am inteles ca se va produce in mujicia,acolo mana de lucru este mai ieftina" si redenumit "SU-57" fiind "invizibil"...la propriu:-)
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.12.2023, 11:18)
Falitii astia nici la telefoane ( care e activitatea de baza si la care se considere experti) nu sunt premium si ei vor sa concureze Porsche si Tesla:-)...Dar poate ca ""Lumind din greu în următorii 15 până la 20 de ani" reusesc:-)