Compania XLWorld România a anunţat demararea unui proiect care vizează dezvoltarea unui nou standard ocupaţional pentru activitatea de operator vânzări prin telefon. Proiectul se va desfăşura pe o perioadă de 10 luni şi presupune trei etape de dezvoltare. Primele două vor consta în sesiuni de training, iar ultima se referă la verificarea şi validarea de către Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor (CNFPA).
Beneficiarii acestui proiect sunt cei 1.000 de angajaţi ai companiei şi partenerii XL World, dar şi IMM-urile care activează în domeniul call-center. Proiectul iniţiat de XL World are o valoare totală de 62.800 euro, din care 48.730 de euro reprezintă o finanţare nerambursabilă Phare, iar diferenţa este asigurată din sursele proprii ale companiei.
Pentru primele două sesiuni, adresate resurselor umane, XL World propune mai multe etape de învăţare pentru membrii companiei. "Politica de formare a resurselor umane este o componentă de bază a strategiei noastre de dezvoltare. În cadrul acestui proiect, organizăm un program intern de instruire pentru managementul de vârf şi cel mediu, precum şi sesiuni de instruire în domeniile vânzări, telemarketing şi asistenţă clienţi pentru angajaţii XL World din Iaşi şi Bacău", a declarat Franco Carugo, manager resurse umane. "Elaborarea unui standard naţional pentru ocupaţia de operator de vânzări prin telefon este necesară, întrucât acesta se constituie într-o abordare inovatoare, profesionistă, pentru stabilirea unor programe de instruire adecvate cerinţelor pieţei, formarea profesională a operatorilor, evaluarea formării şi competenţelor acumulate, urmărirea desfăşurării corespunzătoare a activităţilor la locul de muncă. Impactul acestui proiect se va răsfrânge şi asupra furnizorilor de formare profesională, deoarece, de la aprobarea standardului ocupaţional, acesta devine standard naţional, public şi poate fi utilizat în formarea profesională a operatorilor call-center", a afirmat şi Christian Guiggiani, manager de proiect al companiei.
Standardul ocupaţional reprezintă un instrument aprobat de CNFPA, care certifică posibilităţile unei companii pentru dezvoltarea şi eficientizarea activităţilor desfăşurate. În acest mod, firmele au un instrument de dezvoltare profesională a angajaţilor.
XL World este o companie britanică specializată în serviciile de outsourcing şi call center. Serviciile puse la dispoziţia clienţilor de către reprezentanţa XL World în România sunt centrele în limbi străine (telemarketing, cercetări de piaţă şi serviciu clienţi) şi serviciile BPO, care includ serviciile IT. Serviciile companiei sunt oferite în 14 limbi internaţionale. XL World România are sediul în Iaşi şi îşi desfăşoară activitatea în Bacău şi Oradea. Din dorinţa de a desfăşura şi alte activităţi culturale, sociale şi economice, XL World a înfiinţat fundaţia Rinascimento.