Pentru a sărbători Ziua Pământului - marcată în fiecare an pe 22 aprilie, Google prezintă trendurile de căutare în materie de mediu din 20 de ţări, inclusiv România, conform unui comunicat remis redacţiei. Datele acoperă căutările din perioada ianuarie - aprilie 2022 şi oferă o perspectivă detaliată a subiectelor care sunt în centrul atenţiei oamenilor din diferite zone.
Potrivit sursei citate, veganismul a fost unul dintre subiectele legate de mediu şi ecologie care au generat cel mai mare interes în căutările pe Google în perioada ianuarie - aprilie 2022. În Germania, Ungaria, Irlanda, Elveţia şi Marea Britanie, veganismul a fost subiectul numărul unu în căutările pe teme eco, iar în 19 din cele 20 de ţări analizate, printre care şi România, a fost în top 10.
Aproape toate ţările au avut "reciclare" în top 10 căutări. "Bunuri folosite" şi "magazin second-hand" au fost în top 10 subiecte de căutare eco în 15 din cele 20 de ţări analizate.
"Maşină electrică" este în top 10 cele mai căutate subiecte eco în 18 din cele 20 de ţări incluse în analiză - inclusiv în România, în timp ce "energie solară" a fost între primele două căutări în Turcia, Spania, Africa de Sud, România, Portugalia, Franţa şi Polonia - în special în ţări cu un climat mai cald. În total, energia solară este printre cele mai căutate 10 teme legate de ecologie în 19 din cele 20 de ţări analizate.
Iată topul celor mai căutate subiecte legate de mediu şi ecologie în România, în perioada ianuarie - aprilie 2022:
1.Energie solară
2.Veganism
3.Reciclare
4.Poluare
5.Maşină electrică
6.Energie eoliană
7.Sustenabilitate
8.Turbină eoliană
9.Energie regenerabilă
10.Bunuri folosite
Trendul general care se observă în toate ţările este că oamenii vor să afle cum să acţioneze concret sau să afle informaţii despre soluţii climatice. Creşterile în căutări pentru "soluţii de energie verde", alături de căutări legate de sustenabilitate le-au depăşit de 7 ori în volum pe cele precum "criză climatică", "eco-anxietate" sau "poluare cu plastic". Acest lucru sugerează că oamenii acceptă tot mai mult realitatea problemelor de mediu şi vor să răspundă proactiv acestora - sau cel puţin să se informeze despre soluţii.
În Irlanda, de exemplu, căutarea pe teme de mediu cu cea mai mare creştere, în perioada ianuarie - aprilie 2022, a fost "infrastructură urbană sustenabilă", în Portugalia "reciclare de cauciucuri"; suedezii au fost interesaţi de "green computing", turcii de "ambalaje sustenabile", iar în Marea Britanie cea mai mare creştere în căutări a înregistrat-o "energia regenerabilă". În alte ţări, temerile au primat. Francezii au fost preocupaţi în căutări de "fast fashion" (cicluri scurte de modă, ce implică achiziţia constantă de articole vestimentare noi, accent pe preţuri scăzute), în Germania cele mai mari creşteri au fost pentru "eco-anxietate", iar în Belgia pentru "criza climatică".
În România, cea mai mare creştere în căutările eco a avut-o "turismul responsabil". Iată topul subiectelor legate de mediu şi ecologie cu cea mai mare creştere în căutări pe Google în România, în perioada ianuarie - aprilie 2022:
1.Turism responsabil
2.Deşeuri biodegradabile
3.Minimizarea deşeurilor
4.Tratamentul deşeurilor
5.Securitatea apei
6.Eco-anxietate
7.Migrant din motive de mediu
8.Poluare marină
9.Greenwashing
10.Agricultură pentru producerea lactatelor, se menţionează în comunicat.