Odată cu începerea sezonului estival, Alpha Bank Romania readuce în atenţia consumatorilor importanţa protejării împotriva fraudelor cibernetice în timpul cumpărăturilor online, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, Alpha Bank Romania este permanent preocupată de asigurarea securităţii clienţilor săi în mediul online şi continuă campania de conştientizare şi combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, încurajând consumatorii să fie vigilenţi pentru a evita fraudele asociate cumpărăturilor pentru vacanţă.
"Pe măsură ce digitalul face parte din ce în ce mai mult din viaţa noastră, trebuie să fim conştienţi de importanţa protejării datelor personale şi financiare, chiar şi când este vorba de vacanţă. Le recomandăm clienţilor noştri să urmeze regulile de securitate cibernetică atunci când îşi organizează vacanţa şi achiziţionează online pachete turistice, bilete de avion sau fac rezervări pentru cazare sau alte servicii. Să facă acest lucru numai de pe website-uri verificate şi să îşi activeze elementele de verificare biometrică pentru plăţile online cu cardul. Hackerii nu iau vacanţă, dimpotrivă, în sezonul estival activitatea infractorilor cibernetici se intensifică", a declarat Florin Brănici, Director Digital Banking şi Canale Alternative, Alpha Bank Romania.
Recomandări pentru a-ţi proteja informaţiile personale şi bancare:
Autentifică tranzacţiile efectuate cu cardul pe website-urile comercianţilor folosind aplicaţia pentru smartphone care utilizează elementele biometrice (amprentă sau recunoaştere facială).
Utilizează serviciul de notificări prin SMS din pachetul tău de cont curent ca măsură suplimentară de control şi confirmare a tranzacţiilor din contul tău.
Nu divulga nicio informaţie sensibilă! Nu te lăsa păcălit de oferte prea bune ca să fie adevărate, care de cele mai multe ori duc către website-uri "fantomă" create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare.
Comunică cu banca doar prin canalele oficiale: website-ul băncii, aplicaţiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store şi Google Play şi numărul de telefon dedicat. Băncile nu solicită date personale sau bancare prin social media, mesagerie sau email.
Fii precaut în faţa mesajelor alarmiste! O bancă nu trimite niciodată un mesaj prin care îţi solicită să accesezi urgent un link pentru a evita blocarea contului/ cardului.
Nu oferi datele cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN.
Ai primit un email în legătură cu o comandă despre care nu ştii sau despre o rezervare pentru cazare pe care nu ai făcut-o? Ignoră-l sau contactează compania pentru detalii.
Ce trebuie să faci în cazul în care crezi că eşti victima unei fraude online?
Blochează imediat cardul din aplicaţia de online banking sau apelează numărul de telefon de pe spatele cardului;
Schimbă imediat parolele pentru aplicaţiile şi conturile online de pe un alt dispozitiv decât cel care a devenit vulnerabil;
Scanează dispozitivul vulnerabil cu un antivirus pentru a depista o posibilă prezenţă a unui software maliţios;
Raportează problema către bancă şi/sau organizaţia din partea căreia ai fost contactat.