Românii sunt printre europenii care consumă zilnic cele mai puţine legume şi fructe, potrivit Oficiului European de Statistică (Eurostat), cu o medie de 42% din populaţie, ceea ce ne situează cu 22 de procente sub media europeană, însă, din fericire, trendul privind consumul de fructe şi legume proaspete este în creştere, alături de preferinţa de a le achiziţiona din marile lanţuri comerciale.
În acest context, ediţia 2019 a conferinţei RO Fruits & Vegetables Show, cel mai apreciat eveniment dedicat profesioniştilor care activează în industria de legume-fructe, va reuni cei mai importanţi producători, distribuitori şi importatori locali şi nu numai.
Potrivit organizatorilor evenimentului, consumul de fructe şi legume proaspete reprezintă o categorie care câştigă tot mai mult spaţiu în coşul cumpărătorilor români. Categoria a devenit, în ultimii ani, una de destinaţie şi pentru retailul modern, iar vânzările anuale de fructe şi legume realizate de marile lanţuri comerciale sunt în creştere, indiferent de formatul de magazine. Acest lucru se explică prin migraţia consumatorilor de la pieţele tradiţionale spre formatele moderne, fenomen valabil şi pentru fructe şi legume proaspete.
În topul celor mai vândute cinci fructe, în ceea ce priveşte volumul vânzărilor, se regăsesc bananele, merele, portocalele, pepenele şi lămâile, iar în topul celor mai vândute cinci legume, tot în termeni de volum, se află cartofii, roşiile, morcovii, ceapa albă şi varza albă.
RO Fruits & Vegetables Show oferă peste 200 de oportunităţi de business şi este structurat după patru componente cheie: Conferinţă (dezbateri în plen), Expo Village dedicat furnizorilor de produse şi soluţii, sesiuni de matchmaking (întâlniri individuale B2B), cină şi networking.
Evenimentul va oferi date şi trenduri de piaţă relevante pentru evoluţia industriei de legume şi fructe din România şi Europa