ING Bank România a raportat, pentru primul trimestru din acest an, un profit net care s-a depreciat cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 143 milioane lei, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Deşi primul trimestru a fost afectat de criza COVID-19, vânzările au avut o evoluţie puternică. În urma unei campanii vizibile, am avut vânzări cu 52% mai mari pentru credite de nevoi personale şi cu 40% mai mari pentru credite ipotecare în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creditul ipotecar 7FIX, noul nostru produs cu primii 7 ani de dobândă fixă, a atras peste 27% din noile vânzări, întrucât oamenii preferă să aibă o mai bună predictibilitate cu privire la obligaţiile viitoare de plată, indiferent de contextul economic.
Creşterea volumelor a dus şi la majorarea veniturilor cu 9% de la an la an, ajungând la 533 milioane lei. Costurile operaţionale au fost de 249 milioane lei în primul trimestru din 2020, faţă de 221 milioane anul trecut. Creşterea reflectă în principal numărul crescut de angajaţi şi majorarea salariilor medii. Costurile de risc au crescut abrupt la 118 milioane lei, în contextul în care au fost făcute provizioane suplimentare ca urmare a perspectivei macroeconomice în deteriorare, în timp ce dinamica creditelor neperformante din portofoliu a rămas limitată.
Numărul de clienţi care încasează venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 13%, la 1 milion, un prag important pentru companie, creştere susţinută şi de o majorare cu 25% a soldului depozitelor de la clienţi, la 39 miliarde lei
Astfel, cota de piaţă pentru depozite ajunge la 9,9%, cu 0,9% mai mult comparativ cu martie 2019.
Potrivit sursei citate, faţă de anul trecut, portofoliul de credite a crescut cu 11%, la 28,9 miliarde lei. Cota de piaţă creşte astfel la 10,5%, de la 10,1% în martie 2019. Portofoliul este compus din 59% credite pentru persoane fizice şi 41% pentru persoane juridice. Rata creditelor neperformante rămâne sub media pieţei, înregistrând doar o uşoară creştere de până la 3,6%.
De la mijlocul lunii martie, când ING Bank a anunţat prima schemă de amânare a plăţii ratelor, care a fost înlocuită ulterior de prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.37/2020, am înregistrat 27.000 solicitări de la persoane fizice şi peste 1000 solicitări de la IMM-uri. Pentru a sprijini în continuare IMM-urile, ING s-a alăturat programului IMM Invest şi aproximativ 5000 clienţi au aplicat pentru finanţare pentru următorii 3-5 ani.
Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România, a declarat: "Acum un deceniu, când ne-am confruntat cu criza financiară de atunci, am avut un avantaj puternic datorită politicii noastre de creditare responsabilă. Atunci am avut posibilitatea să ne continuăm activitatea, să ne ajutăm clienţii şi să creştem activitatea băncii semnificativ, fiind mai puţin afectaţi de costurile de risc. Criza de astăzi este complet diferită prin natura sa, dar ne vom sprijini clienţii în continuare şi vom depăşi împreună această perioadă. Cred că este un semn de încredere faptul că 1 milion de clienţi îşi încasează veniturile recurente într-un cont ING şi vedem că acest număr continuă să crească chiar şi în timpul crizei".
"În ultimii ani, ING a amintit în repetate rânduri promisiunea sa, de a le oferi clienţilor opţiunea unei bănci digitale, unde găsesc tot ce au nevoie de la o bancă într-o singură aplicaţie. Odată cu lansarea serviciului de deschidere de cont curent complet online, din ING Home'Bank, este cu un pas mai aproape de această promisiune. Primul trimestru a venit şi cu noi produse, precum un curs valutar preferenţial pentru clienţii care încasează veniturile recurente în bancă sau opţiunea Round Up, care te ajută să pui bani deoparte în timp ce cheltuieşti. În aproximativ o lună, aproape 38.000 de clienţi au activat opţiunea. ING Home'Bank aduce soluţii pentru nevoile cotidiene de banking precum plata cu telefonul, transferul către un prieten folosind doar numărul de telefon, dar şi produse mai complexe precum creditul de nevoi personale online.", arată comunicatul.
Datorită noilor funcţionalităţi, aplicaţia de internet banking devine una dintre cele mai cuprinzătoare de pe piaţă, folosită lunar de 800.000 de clienţi. Numărul total de utilizatori ING Home'Bank a ajuns la aproape 1 milion în primul trimestru, 92% din trafic fiind generat de dispozitive mobile. În medie, utilizatorii aplicaţiei de mobil se autentifică de 18 ori pe lună.
Activitatea s-a intensificat în primul trimestru şi pentru aplicaţia ING Business, destinată antreprenorilor. Numărul de clienţi a crescut cu 82%, în timp ce umărul de tranzacţii cu 110% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi gradul de utilizare de pe mobil vs. Desktop a crescut, cu 24% în ultimul an. Astfel, ING Business devine din ce în ce mai mult o platformă digitală de banking, dovedit şi prin numărul clienţilor ce înaintează cereri de servicii prin modulul de comunicare cu banca, cu 105% mai mare faţă de martie 2019.
Sursa citată menţionează că, în total, ING Bank România a donat 2 milioane de lei pentru lupta împotriva COVID-19 şi a impactului pe care îl are acesta asupra mai multor grupuri sociale. Primul obiectiv a fost de a sprijini sistemul de sănătate prin donarea a 3.000 de echipamente de protecţie spitalelor naţionale şi 5.000 de teste PCR, care au fost procesate de laboratoarele Reţelei Private de Sănătate Regina Maria. ING a sprijinit, de asemenea, organizaţia Code4Romania în dezvoltarea de soluţii digitale pentru informare publică, care au devenit relevante şi de referinţă pentru publicul larg în ultimele 2 luni.
"În aprilie, ING Bank a lansat o campanie de strângere de fonduri în Home'Bank, prin care clienţii au putut dona direct pentru sprijinirea grupurilor sociale vulnerabile (vârstnici cu venituri mici, persoane izolate, copii expuşi riscurilor, victime ale violenţei în familie, persoane fără adăpost). Cauza a fost susţinută şi de un concert caritabil oferit de trupa The Mono Jacks pe pagina lor de Facebook şi de un eveniment în direct, pe Smart FM, cu un DJ. În total, clienţii au donat 70.000 EUR, la care ING a adăugat 100.000 EUR. Fondurile colectate au ajutat Fundaţia Comunitară Bucureşti să distribuie produse sanitare şi de igienă, alimente şi să ofere asistenţă pentru grupurile vulnerabile, cu o atenţie sporită pentru persoanele aflate în cele mai afectate zone, din punct de vedere financiar, din toată ţara.", transmit reprezentanţii bancii.
Sănătatea financiară stă la baza iniţiativelor de CSR ale ING Bank şi devine acum, în contextul creat de criza COVID-19, mai relevantă ca niciodată. Având în vedere că peste 1 milion de români au intrat în şomaj tehnic , de la începutul stării de urgenţă, şi că există o scădere a activităţii economice, ING va continua să ofere consultanţă şi sprijin celor care acum sunt nevoiţi să-şi gestioneze finanţele cu mai multă atenţie.
Pentru persoane fizice, ING se concentrează pe programul Banometru. Acesta este singurul program de responsabilitate socială din România care oferă atât educaţie financiară, cât şi sesiuni 1:1 cu traineri financiari. Deşi mulţi români sunt reticenţi, în primă fază, să accepte sprijinul unui trainer financiar, odată incluşi în program, majoritatea beneficiarilor au declarat că şi-au îmbunătăţit sănătatea financiară. Până la data de 1 iulie, se pot face înscrieri în programul Bootcamp Banometru, de educaţie financiară 100% online, cu sesiuni de consiliere intensivă de 9 săptămâni online sau prin telefon. În doar 2 săptămâni de la lansare, 1.000 de persoane s-au înregistrat în Bootcamp Banometru, iar 800 dintre aceştia sunt consideraţi vulnerabili din punct de vedere financiar.